
Lees verder
Drs. ing. Paul van Schaik (1964) heeft zijn bedrijfskundige achtergrond gevormd aan zowel de Hogeschool van Leeuwarden als de Nyenrode Business Universiteit. Hij is een gecertificeerd teamcoach (ORSC), scrummaster en Six Sigma Black Belt.
Meer over de auteursMet het vervoer van 1,25 miljoen reizigers per dag en een plaats in de top vijf van beste treinbedrijven ter wereld timmert de Nederlandse Spoorwegen stevig aan de weg. Toch bleef de reizigerstevredenheid jarenlang achter. En wat het management ook probeerde, verbetering bleef uit. NS had een prestatieplafond bereikt.
Prestaties duurzaam op een hoger niveau brengen, lijkt voor veel organisaties een onmogelijke opgave. De harde realiteit is dat de meeste verbeterprogramma’s falen. Verandering volgt op verandering en de organisatie raakt uitgeput. In dit boek laten drie veranderaars zien hoe NS de afgelopen jaren het prestatieplafond wist te doorbreken met een compleet nieuwe manier van verbeteren. Een holistische aanpak waarin de medewerkers centraal staan. Want het draait niet om het waarom van de verandering, maar om de mensen die samen de verandering teweegbrengen.
- Een uniek inzicht in de succesvolle verbeteraanpak van Nederlands grootste vervoerder.
- Gebaseerd op een Lean-werkwijze en psychologische inzichten.
- Inspiratie voor directie, managers en teams om alle prestatieplafonds te doorbreken.
De auteurs waren direct betrokken bij de nieuwe manier van verbeteren bij NS, waardoor directie, managers en medewerkers het prestatieplafond doorbraken.
verandermanagement prestatiedoorbraak ns lean organisatieverandering klantgerichtheid samenwerken continu verbeteren eigenarenmodel emotionele lenigheid werkcontext leiderschap prestatieplafond reizigerstevredenheid scarf-model fair process eigenaarschap lerende organisatie flow themagecentreerde interactie beste manier van werken pdca-cyclus waardestroom groeimindset spoorboekloos rijden doel-kpi's en doen-kpi's kpi besturings- en samenwerkingsvisie prestatiebord a3-methode deliberate practice geweldloze communicatie ogsm bevlogenheid motivatie vaste mindset extreme ownership ketenbesturing rouwcurve olievlekwerking klantgericht omroepen kortste bijstuurmoment procestafels probleemanalyse feedbackloops 70:20:10-principe prestatieverbetering normering ambitieus doel werkwijzer
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books