Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Marketing Customer Journey Optimalisatie
Customer Journey Optimalisatie
Customer Journey Optimalisatie
Rob Luif Rob Luif is strateeg bij onderzoeksbureau Direct Research. Hij adviseert organisaties die zich willen aanpassen aan veranderende marktomstandigheden. Meer over Rob Luif
De genomineerden voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 Karin de Zwaan 3 november 2017 Gisteren zijn de nominaties voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 bekend gemaakt. Deze prijs voor marketingliteratuur wordt dit jaar voor de 15e keer uitgereikt door het Platform Innovatie in Marketing. Er zijn 10 boeken genomineerd. Lees het volledige artikel
Rob Luif

Customer Journey Optimalisatie

Hoe je relevanter wordt voor klanten

Paperback Nederlands 2020 9789089655172
4 beoordelingen
Verkooppositie 16891 dag in de top 100
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
29,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Ondernemen is ingrijpend veranderd door internet. Het is voor consumenten eenvoudig om prijzen te vergelijken, waardoor je al snel in een prijsconcurrentiestrijd belandt. Richt je promotie daarom niet uitsluitend op je product of dienst. Er valt veel te winnen als je de klantreis naar jouw verkooppunt optimaliseert.

Dit boek laat zien wat belangrijke voorwaarden zijn voor een optimale klantreis, waardoor de klant steeds weer voor jou kiest. Het draait erom dat je relevant bent en gemak biedt. Om relevant te zijn, moet je je doelgroepen kennen en je merkbeleid aanscherpen. Gemak ervaart de klant als de klantreis vloeiend verloopt. Met een omnichannel omgeving zorg je daarvoor.

De markt is zo dynamisch dat je snel wilt kunnen inspelen op veranderingen. Dit alles heeft implicaties voor marktonderzoek. Onderzoek dat erop gericht is snel inzicht te geven in het effect van genomen beleidsmaatregelen, kan een belangrijke bijdrage leveren aan je bedrijfsvoering. Dit boek reikt je passende vormen van onderzoek aan.

- In de strijd om de klant draait het om relevantie en gemak.
- Een dynamische markt vraagt om een datagestuurd beleid.
- Onderzoek dat snel inzicht geeft in het effect van beleidsmaatregelen, levert hieraan een belangrijke bijdrage.

Specificaties

ISBN13:9789089655172
Trefwoorden:klantentrouw, marktonderzoek, klantenbinding, klanten winnen, omnichannel
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:2
Verschijningsdatum:24-2-2020
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (3)

Quintus Hegie | 17 mei 2018
Welke (merk)beleid heb je nodig om relevanter te worden voor je klant? Wat zijn de noodzakelijke strategische pijlers om als onderneming een goede, omnichannel klantreis te bieden? En wat betekent de Customer Journey voor het soort marktonderzoek dat je bedrijf dient uit te voeren?Lees verder
Customer Journey Optimalisatie - Hoe je relevanter wordt voor klanten
Martijn Anderson | 4 juli 2017
Customer Journey Optimalisatie is een overzichtelijk, niet te dik boek voor wie wil weten wat de customer journey is en voor wie wil ontdekken hoe hij/ zij de customer journey van zijn/ haar klanten kan optimaliseren. Customer Journey Optimalisatie is een bundeling van de beste inzichten uit 40 jaar marketing, geteleporteerd naar een tijd waarin we kunnen beschikken over de modernste technologieën.Lees verder
Customer Journey Optimalisatie - Hoe je relevanter wordt voor klanten
Eric van Arendonk RM | 20 juni 2017
Als er iets aan verandering onderhevig is dan is het wel de customer journey. Het aantal touchpoints is de laatste decennia enorm uitgebreid. Het feit dat de klant zijn zogenaamde reis niet meer zo vanzelfsprekend aflegt en dat het beïnvloeden van de klant een studie op zich geworden is, maakt het onderwerp meer dan interessant.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.3 van de 5
4 stemmen
2
1
1
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
De genomineerden voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017
Karin de Zwaan 3 november 2017 Gisteren zijn de nominaties voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 bekend gemaakt. Deze prijs voor marketingliteratuur wordt dit jaar voor de 15e keer uitgereikt door het Platform Innovatie in Marketing. Uit meer dan 40 marketingboeken zijn 10 boeken genomineerd.
Artikel lezen
preview
Customer Journey Optimalisatie - Hoe je relevanter wordt voor klanten
Rob Luif 10 april 2017 Customer Journey Optimalisatie laat zien wat belangrijke voorwaarden zijn voor een optimale klantreis, waardoor de klant steeds weer voor jou kiest. Een preview.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (2)

Over Rob Luif

Rob Luif is strateeg bij onderzoeksbureau Direct Research. Hij adviseert organisaties die zich willen aanpassen aan veranderende marktomstandigheden. Hij betrekt onderzoek nadrukkelijk bij dit proces, omdat hij gelooft in een datagestuurde bedrijfsvoering.

Andere boeken door Rob Luif

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord 11
Inleiding 13
Hoe kunnen organisaties het reisgedrag van hun doelgroep beïnvloeden? 14
De opbouw van dit boek 19

Deel I Visie
1 Profi teer van de veranderende markt 23
1.1 Grip op klanten heroveren 23
1.2 Meeveranderen met de klant 25
1.3 Je onderzoek relevanter maken 30
1.4 Samenvatting 35

2 Kennis is invloed 37
2.1 Leer je doelgroep kennen 37
2.2 Doorgrond de journey van je doelgroep 41
2.3 Samenvatting 47

3 Optimaliseer de reisbegeleiding 49
3.1 Wees zichtbaar 49
3.2 Laat je touchpoints beter samenwerken 51
3.3 Creëer een omnichannel omgeving 53
3.4 Taakoptimalisatie: verdeel de taken optimaal over de touchpoints 62
3.5 Samenvatting 67

4 Prioriteiten stellen 69
4.1 Verhoog de waarde voor de consument 69
4.2 Vier afwegingen voor optimalisaties 74
4.3 Effectoptimalisatie: je beleid bijsturen 81
4.4 Samenvatting 86

Deel 2 Stuurinformatie
5 Implicaties voor dataverzameling en onderzoek 91
5.1 De informatiebehoefte vaststellen 91
5.2 Data inventariseren 93
5.3 Inzicht in de samenstelling van doelgroepen 95
5.4 Inzicht in het reisgedrag van doelgroepen 99
5.5 Inzicht in haalbaarheid en effect 101
5.6 Merkinzicht: van imago naar het inlossen van merkbeloften 102
5.7 Van losstaand onderzoek naar customerjourney stuurinformatie 105
5.8 Samenvatting 111

6 Vinger aan de pols 115
6.1 Welke inzichten zijn nodig voor Customer Journey Optimalisatie? 115
6.2 Verrijk je database 116
6.3 Data onderbrengen in een stuurinstrument 121
6.4 Data driven marketing 123
6.5 Samenvatting 127

7 Veranderen is noodzakelijk 131

Bijlage 1 Quickscan 135
Customer (doelgroepen en klanten) 136
Journey (routevoorkeuren) 138
Waardeoptimalisatie 141
Omnichannel trajecten 142

Bijlage 2 Segmentatie op basis van storytelling 143
Drie voorlopige profi elen van smartphonegebruikers 144
Andere vragen die tijdens het onderzoek naar voren kwamen 146
Het woordennetwerk: opgeroepen associaties 146

Literatuuropgave 151
Dankwoord 153
Over de auteur 155

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Profit first
    Mike Michalowicz
    Profit first
    € 31,50
  • Wacht niet op de wind, ga roeien!
    Jos Burgers
    Wacht niet op de wind, ga roeien!
    € 20,00
  • Blauwe bananen
    Wouter de Vries jr.
    Blauwe bananen
    € 16,90
  • Marketingcommunicatie in 14 stappen
    Guy van Liemt
    Marketingcommunicatie in 14 stappen
    € 76,95
  • De plakfactor
    Dan Heath
    De plakfactor
    € 20,99
  • My Product Management Toolkit
    Marc Abraham
    My Product Management Toolkit
    € 17,33

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Customer Journey Optimalisatie

        Customer Journey Optimalisatie
        Rob Luif
        /