Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Pre-suasion

Een revolutionaire manier van beïnvloeden en overtuigen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2016 1e druk 9789461279293
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Direct te downloaden

Samenvatting

Pre-suasion voegt een nieuwe, cruciale dimensie toe aan het proces van overtuigen, die ervoor zorgt dat je invloed blijvend is. Het is een baanbrekend boek: uniek, fascinerend en waanzinnig praktisch.

Sinds het verschijnen van de megabestseller Invloed in 1984, geldt Cialdini als dé autoriteit op het gebied van overtuigingskracht.

In Pre-suasion laat hij zien dat niet alleen wat je zegt of hoe je het zegt, maar ook wanneer je het zegt, bepaalt of je iemand kunt overtuigen. Hij legt uit hoe je op een creatieve en ethische manier iemands aandacht kunt sturen zodat je boodschap in vruchtbare bodem valt. Aan de hand van boeiende cases en een diepgaand inzicht in de menselijke psyche leert Cialdini je hoe je de zogenaamde ‘bevoorrechte momenten’ in het overtuigingsproces herkent en hoe je je (daarop?) voorbereidt.

‘Invloed van Robert Cialdini is met afstand het boek dat ik het vaakst aanbeveel. De inzichten in Pre-suasion zijn misschien nog wel onthutsender.’ – Chip Heath, co-auteur Switch en De plakfactor.

‘De grote sociaal psycholoog Robert Cialdini heeft wederom een tijdloos en onmisbaar boek geschreven over de psychologie van het beïnvloeden. Ik zal het nog jarenlang aanbevelen.’ Amy Cuddy, auteur Presence.

Specificaties

ISBN13:9789461279293
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:320
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:26-9-2016
Hoofdrubriek:Psychologie
ISSN:

Expertrecensies (6)

recensie
De Kracht van Timing - 'Met plezier gelezen'
Liesbeth Tettero | 14 mei 2018
Robert Cialdini laat in zijn nieuwe boek De kracht van timing zien hoe en hoe vaak we beslissingen nemen gebaseerd op onbewuste beïnvloeding door anderen.
Lees verder
recensie
Pre-suasion
Corien Plaisier | 6 januari 2017
Het nieuwste boek van Robert Cialdini gaat over Pre-suasion. Dit staat voor, vooraf de aandacht richten op, het Engelse woord is onvertaald gebleven in het boek.
Lees verder
recensie
Pre-suasion
Nico Jong | 1 december 2016
Robert Cialdini beschrijft in zijn nieuwe boek de voorbereidingen die een slimme boodschapper kan treffen om zijn boodschap geaccepteerd te krijgen. Het gaat dus niet om de overtuiging op zich, maar om de voorbereidende overtuiging (Pre-suasion). Hierbij is vooral de timing van belang.
Lees verder
recensie
Pre-suasion
Rein Hof | 25 november 2016
In 1984 bracht Robert B. Cialdini het boek Invloed uit. Een uitgave waarin hij de zes geheimen van het overtuigen beschrijft. Het boek was een absolute bestseller, met meer dan drie miljoen verkochte exemplaren.
Lees verder
recensie
Pre-suasion
Pierre Pieterse | 29 september 2016
Succesvol overtuigen is niet alleen een kwestie van wát je zegt, stelt Robert Cialdini in Pre-suasion. Minstens zo belangrijk is het cruciale moment vóórdat die boodschap wordt geleverd.
Lees verder
recensie
Robert Cialdini - Pre-suasion
Jeroen Ansink | 26 september 2016
Succesvol beïnvloeden is niet alleen een kwestie van wát je zegt, maar ook wannéér je het zegt, zegt Robert Cialdini in Pre-suasion. In zijn eerste solo-boek in dertig jaar beschrijft de Amerikaanse psycholoog de onderliggende principes van voorbereidende overtuiging, en corrigeert hij tegelijkertijd een lacune in zijn eigen gedachtegoed.
Lees verder

Lezersrecensies

3.5 van de 5
2 stemmen
0
1
1
0
0

Interviews en artikelen (2)

interview
Robert Cialdini: ‘Pre-suasion is mijn grootste idee in dertig jaar’
Jeroen Ansink 31 oktober 2016 Stel mensen bloot aan foto's van schapenwolkjes en ze ontwikkelen een voorkeur voor comfortabel meubilair. Met de juiste associaties is het mogelijk om mensen al te overtuigen nog vóórdat de boodschap is geleverd, zegt Robert Cialdini in zijn nieuwe boek Pre-suasion. ‘Wannéér je iets zegt is minstens zo belangrijk als wát je zegt.’
nieuws
Harvest - Oktober 2016
Jeroen Ansink 3 oktober 2016 Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? 'Onze man in de VS' Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.

Over Robert Cialdini

Robert B. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University en bekend van zijn gezaghebbende boek 'Invloed'. Daarvan zijn wereldwijd meer dan een miljoen exemplaren verkocht. Cialdini geldt dan ook als autoriteit als het gaat over het overtuigen van mensen.

Andere boeken door Robert Cialdini

Inhoudsopgave

VOORWOORD
NOOT VAN DE AUTEUR

DEEL 1. PRE-SUASION: VOORAF DE AANDACHT RICHTEN
1. Pre-suasion, een inleiding
2. Bevoorrechte momenten
3. Het belang van aandacht ... is het belang
4. Focus als oorzaak
5. Aandachttrekkers 1: de trekkers
6. Aandachttrekkers 2: de vasthouders

DEEL 2. PROCESSEN: DE ROL VAN ASSOCIATIES
7. Het belang van associaties: ik associeer, dus ik besta
8. Overtuigende locaties: de juiste plaatsen, de juiste sporen
9. De werking van pre-suasion: oorzaken, beperkingen en correcties

DEEL 3. BEST PRACTICES: PRE-SUASION OPTIMALISEREN
10. Zes wegen naar verandering: brede boulevards als slimme, snelle doorsteekjes
11. Eenheid 1: samen zijn
12. Eenheid 2: samen handelen
13. Ethisch gebruik: een pre-pre-suasieve overweging
14. Pre-suasion en wat daarna komt

Literatuur
Noten
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Pre-suasion