Lees verder
hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University.
Meer over Robert CialdiniPre-suasion
Een revolutionaire manier van beïnvloeden en overtuigen
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2016 1e druk 9789461279293Samenvatting
Pre-suasion voegt een nieuwe, cruciale dimensie toe aan het proces van overtuigen, die ervoor zorgt dat je invloed blijvend is. Het is een baanbrekend boek: uniek, fascinerend en waanzinnig praktisch.
Sinds het verschijnen van de megabestseller Invloed in 1984, geldt Cialdini als dé autoriteit op het gebied van overtuigingskracht.
In Pre-suasion laat hij zien dat niet alleen wat je zegt of hoe je het zegt, maar ook wanneer je het zegt, bepaalt of je iemand kunt overtuigen. Hij legt uit hoe je op een creatieve en ethische manier iemands aandacht kunt sturen zodat je boodschap in vruchtbare bodem valt. Aan de hand van boeiende cases en een diepgaand inzicht in de menselijke psyche leert Cialdini je hoe je de zogenaamde ‘bevoorrechte momenten’ in het overtuigingsproces herkent en hoe je je (daarop?) voorbereidt.
‘Invloed van Robert Cialdini is met afstand het boek dat ik het vaakst aanbeveel. De inzichten in Pre-suasion zijn misschien nog wel onthutsender.’ – Chip Heath, co-auteur Switch en De plakfactor.
‘De grote sociaal psycholoog Robert Cialdini heeft wederom een tijdloos en onmisbaar boek geschreven over de psychologie van het beïnvloeden. Ik zal het nog jarenlang aanbevelen.’ Amy Cuddy, auteur Presence.
Specificaties
Expertrecensies (6)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Robert Cialdini
Inhoudsopgave
NOOT VAN DE AUTEUR
DEEL 1. PRE-SUASION: VOORAF DE AANDACHT RICHTEN
1. Pre-suasion, een inleiding
2. Bevoorrechte momenten
3. Het belang van aandacht ... is het belang
4. Focus als oorzaak
5. Aandachttrekkers 1: de trekkers
6. Aandachttrekkers 2: de vasthouders
DEEL 2. PROCESSEN: DE ROL VAN ASSOCIATIES
7. Het belang van associaties: ik associeer, dus ik besta
8. Overtuigende locaties: de juiste plaatsen, de juiste sporen
9. De werking van pre-suasion: oorzaken, beperkingen en correcties
DEEL 3. BEST PRACTICES: PRE-SUASION OPTIMALISEREN
10. Zes wegen naar verandering: brede boulevards als slimme, snelle doorsteekjes
11. Eenheid 1: samen zijn
12. Eenheid 2: samen handelen
13. Ethisch gebruik: een pre-pre-suasieve overweging
14. Pre-suasion en wat daarna komt
Literatuur
Noten
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan