Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Business Bloopers

De belangrijkste lessen uit meer dan 175 pijnlijke bedrijfsuitglijders en miljoenenverslindende marketingmissers

Paperback Nederlands 2015 9789462542716
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

'Business Bloopers' is een heruitgave van het boek 'Business Blunders' dat eerder is verschenen bij Pearson Education Benelux.

De meeste organisaties vertellen ons het liefst hun succesverhalen. Terwijl hun fouten en mislukkingen het leerzaamst zijn.

'Business Bloopers' bevat een vermakelijke bloemlezing van fouten die bedrijven en overheden in binnen- en buitenland maken. Van de ondergang van Buckler en Hyves, de verkoop van bol.com door Bertelsmann, tot het mislukken van de tv-zenders Sport7 en Talpa. Van beroemde en beruchte mislukkingen tot onhandige reclameslogans of vertaalblunders. De auteurs leggen op pijnlijke wijze bloot wat er misging en laten zien wat we hiervan kunnen leren.

"Business Bloopers bevat een vermakelijke opsomming missers. Immers, geen grotere vreugde dan Schadenfreude. En iedere generatie zal opnieuw dezelfde fouten maken. Gelukkig maar, ondernemen is risico nemen en dus – vaak – falen." – Jort Kelder, journalist & tv-presentator

"Management leer je met vallen en opstaan. Maar het helpt natuurlijk als je weet waar anderen al eerder over gestruikeld zijn. 'Business Bloopers' is een feest van herkenning, leedvermaak én confrontatie. Want ik geef eerlijk toe dat er verschillende producten en diensten voorbijkomen waarvan ik destijds dacht: dát is een goed idee!" – Ben Tiggelaar, schrijver & trainer

Specificaties

ISBN13:9789462542716
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:256
Druk:1
Verschijningsdatum:6-3-2015
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (2)

Business Bloopers
Sjors van Leeuwen | 15 september 2015
We gniffelen graag om de fouten en bloopers van anderen. Denk aan het succes van tv-programma’s als America’s Funniest Home Video en Bananasplit, de klassieker onder de candid camera programma's. Voor die mensen is er nu ook het boek ‘Business Bloopers’ met een vermakelijke en leerzame opsomming van zakelijke missers.
Lees verder
Business Bloopers
Martin van Staveren | 14 april 2015
De omslag van dit boek roept associaties op met het Tv-programma Bananasplit, de inhoud eveneens. Drie marketeers hebben in het boek 'Business Bloopers' meer dan 175 bedrijfsuitglijders beschreven én geanalyseerd. Dit resulteert in 10 lessen. Zijn business bloopers altijd te voorspellen? Nee. Is er wat aan dergelijke risico’s te doen? Wel degelijk.
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
3 stemmen
2
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

column
Redactioneel - Faalvaders
Pierre Pieterse 26 september 2017 ‘Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better’, schijnt Samuel Beckett (Waiting for Godot) eens te hebben geschreven. De oervariant van het moderne ‘faal hard, leer hard’.

Over Frans Reichardt

Frans Reichardt genoot een brede communicatieopleiding in marketing, reclame, PR en voorlichting voordat hij zijn loopbaan startte bij Vendex International. Hij werkte als consultant bij Jay Curry Associates, was marketing manager bij een internationale uitgeverij van managementboeken en was lid van het managementteam bij The DM Group/TBWA. Hij is mede-oprichter van internetbureau Stratim Interactive en oprichter van communicatieadviesbureau Holy Cow!. In 1999 onderscheidde de dm-brancheorganisatie DMSA hem met een 'Veer' voor zijn werk achter de schermen. Een vakjury nomineerde hem voor de titel 'DM Man van het Jaar'. Tegenwoordig werkt Reichardt als zelfstandig adviseur, trainer, spreker & auteur.

Andere boeken door Frans Reichardt

Over Ed van Eunen

Ed van Eunen (1947) werkte in de reclame, in het marktonderzoek en is sinds 1980 sales promotion adviseur. Hij is op dit gebied een van de belangrijkste Nederlandse autuers en schreef vele boeken en artikelen over verkoopacties. Hij is adviseur van een aantal ondernemingen.

Andere boeken door Ed van Eunen

Over Thijs van Eunen

Thijs van Eunen is werkzaam bij Van Eunen Marketing als communicatieonderzoeker/adviseur, alwaar hij zich veel met marketingonderzoek bezighoudt.

Andere boeken door Thijs van Eunen

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding: over dit boek

-Missers die zwaar op de maag liggen
-Leed op de winkelvloer
-Het beeld op zwart
-Nieuwe media maken oude fouten
-Er zit wel eens een schroefje los
-Wie niet horen wil, moet maar voelen
-Pas op voor spookrijders!
-Wat kunnen we leren van bloopers?

Geraadpleegde bronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Business Bloopers