
Lees verder
Frans Reichardt genoot een brede communicatieopleiding in marketing, reclame, PR en voorlichting voordat hij zijn loopbaan startte bij Vendex International.
Meer over de auteurs'Business Bloopers' is een heruitgave van het boek 'Business Blunders' dat eerder is verschenen bij Pearson Education Benelux.
De meeste organisaties vertellen ons het liefst hun succesverhalen. Terwijl hun fouten en mislukkingen het leerzaamst zijn.
'Business Bloopers' bevat een vermakelijke bloemlezing van fouten die bedrijven en overheden in binnen- en buitenland maken. Van de ondergang van Buckler en Hyves, de verkoop van bol.com door Bertelsmann, tot het mislukken van de tv-zenders Sport7 en Talpa. Van beroemde en beruchte mislukkingen tot onhandige reclameslogans of vertaalblunders. De auteurs leggen op pijnlijke wijze bloot wat er misging en laten zien wat we hiervan kunnen leren.
"Business Bloopers bevat een vermakelijke opsomming missers. Immers, geen grotere vreugde dan Schadenfreude. En iedere generatie zal opnieuw dezelfde fouten maken. Gelukkig maar, ondernemen is risico nemen en dus – vaak – falen." – Jort Kelder, journalist & tv-presentator
"Management leer je met vallen en opstaan. Maar het helpt natuurlijk als je weet waar anderen al eerder over gestruikeld zijn. 'Business Bloopers' is een feest van herkenning, leedvermaak én confrontatie. Want ik geef eerlijk toe dat er verschillende producten en diensten voorbijkomen waarvan ik destijds dacht: dát is een goed idee!" – Ben Tiggelaar, schrijver & trainer
businessbloopers marketing productlanceringen marketingmissers productontwikkeling marktonderzoek positionering merkenbeleid klantgerichtheid innovatiestrategie social media nieuwe media branding communicatie consumentengedrag technologische innovatie publieke opinie concurrentiestrategieën exitstrategieën prijsstrategieën reputatiemanagement internationale marketing organisatie culturele verschillen pr-crisis producttesten terugroepacties bedrijfscommunicatie voedingsmarkt automotive marketing medialandschap doelgroepbepaling digitale transformatie overheidscommunicatie retailstrategie overheidsprojecten luchtvaartindustrie transportinnovaties tabaksindustrie woningcorporaties
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books