
Lees verder
Frans Reichardt genoot een brede communicatieopleiding in marketing, reclame, PR en voorlichting voordat hij zijn loopbaan startte bij Vendex International.
Meer over de auteurs'Business Bloopers' is een heruitgave van het boek 'Business Blunders' dat eerder is verschenen bij Pearson Education Benelux.
De meeste organisaties vertellen ons het liefst hun succesverhalen. Terwijl hun fouten en mislukkingen het leerzaamst zijn.
'Business Bloopers' bevat een vermakelijke bloemlezing van fouten die bedrijven en overheden in binnen- en buitenland maken. Van de ondergang van Buckler en Hyves, de verkoop van bol.com door Bertelsmann, tot het mislukken van de tv-zenders Sport7 en Talpa. Van beroemde en beruchte mislukkingen tot onhandige reclameslogans of vertaalblunders. De auteurs leggen op pijnlijke wijze bloot wat er misging en laten zien wat we hiervan kunnen leren.
"Business Bloopers bevat een vermakelijke opsomming missers. Immers, geen grotere vreugde dan Schadenfreude. En iedere generatie zal opnieuw dezelfde fouten maken. Gelukkig maar, ondernemen is risico nemen en dus – vaak – falen." – Jort Kelder, journalist & tv-presentator
"Management leer je met vallen en opstaan. Maar het helpt natuurlijk als je weet waar anderen al eerder over gestruikeld zijn. 'Business Bloopers' is een feest van herkenning, leedvermaak én confrontatie. Want ik geef eerlijk toe dat er verschillende producten en diensten voorbijkomen waarvan ik destijds dacht: dát is een goed idee!" – Ben Tiggelaar, schrijver & trainer