
Lees verder
Hoogleraar Leren, ontwikkelen en gedragsverandering aan VU Amsterdam, lector Professionele identiteit en organisatieontwikkeling aan Aeres Hogeschool Wageningen en mede-eigenaar Good Work Company
Meer over de auteursDe 'Canon van leren en ontwikkelen' is het basiswerk over leren en ontwikkelen in organisaties. Dit boek is een volledig herziene uitgave van Canon van het leren, dat in 2012 verscheen, en waar ruim 10.000 exemplaren van zijn verkocht. Deze nieuwe editie bevat actuele ontwikkelingen en inzichten, evenals nieuwe stromingen in de organisatiekunde.
Aan het boek werkten vijftig auteurs mee, stuk voor stuk mensen uit wetenschap en praktijk. Het resultaat: vijftig toelichtingen op belangrijke concepten en hun grondleggers. De auteurs brengen de theorieën niet alleen helder en zonder poespas over, maar delen ook hun persoonlijke fascinatie, ervaring en kritische reflecties.
De bijdragen zijn gebundeld door een redactie, bestaande uit Manon Ruijters, Rika Schut en Robert-Jan Simons. De Canon van leren en ontwikkelen is bestemd voor praktijkmensen zoals trainers, opleiders en adviseurs die zich bezighouden met leren en ontwikkelen in en om organisaties in de meest brede zin van het woord. Managers, wetenschappers en studenten vinden verdieping in de canon.
Bij het boek hoort een uitgebreide website met nog meer grondleggers en theorieën. Deze website is toegankelijk via een code in het boek.
leren en ontwikkelen lerende organisatie professionele ontwikkeling organisatieleren grondleggers leertheorieën leren teamleren persoonlijke ontwikkeling professionalisering organisatieontwikkeling kennismanagement psychologie reflectie leiderschap motivatie coaching feedback informeel leren metacognitie organisatieverandering kenniscreatie dialoog organisatiecultuur communities of practice samenwerken sociaal leren competenties brein systemisch denken actieonderzoek positieve psychologie tacit knowledge werkplekleren professionele identiteit talentmanagement praktijkgericht onderzoek vakmanschap verandermanagement zelfgestuurd leren creativiteit deliberate practice groepsdynamica innovatie psychological safety complexiteit critical reflection appreciative inquiry leerstijlen double-loop learning mentale modellen flow gespreid leiderschap theorie u mindset praktijkgericht leren dialogisch leren zelfbeschikkingstheorie taxonomie van bloom socialisatie emotioneel leren ethiek complexiteitstheorie boundary crossing filosofie transfer betekenisgeving taxonomie interventiekunde
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books