Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Communiceren als het (nog niet) brandt

Crisiscommunicatie en reputatiemanagement voor bedrijven

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2022 1e druk 9789464016062
Direct te downloaden

Samenvatting

Bij crisiscommunicatie denkt iedereen aan rampen en ongevallen. Hoewel zulke gebeurtenissen heel vaak zeer ingrijpend zijn voor je bedrijf, zijn ze op communicatievlak niet de moeilijkste – als je tenminste goed bent voorbereid.

Veel moeilijker wordt het wanneer je bedrijf te maken krijgt met een smeulend vuurtje, een issue dat kan uitgroeien tot een regelrechte reputatieramp. Weinig boeken beschrijven hoe je daarmee om kan gaan. Bovendien leven we in een tijdsgeest waarin iedereen torenhoge verwachtingen heeft van communicatie en het zelf vaak beter weet. Onderduiken of de vlucht vooruit? Schuld bekennen of de paraplu opentrekken? Excuses of in de aanval gaan? De CEO of de woordvoerder het woord laten voeren? Wat is vandaag de juiste reactie?

Aan de hand van 20 jaar ervaring in ‘moeilijke’ communicatie en talrijke cases biedt Eveline De Ridder een handleiding voor communicatieprofessionals en -managers. Of aan iedereen uit de bedrijfswereld die denkt dat hem of haar niets kan overkomen. Geen gouden regels, maar een kader waarin pro’s en contra’s worden afgewogen en waarin wordt geleerd uit fouten. Communicatie is geen exacte wetenschap, maar het buikgevoel kan zeker worden aangescherpt.

Specificaties

ISBN13:9789464016062
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:200
Uitgever:Pelckmans
Druk:1
Verschijningsdatum:18-8-2022
ISSN:

Expertrecensies (3)

recensie
Communiceren als het (nog niet) brandt - Voorkomen is effectiever dan genezen
Bert Peene | 28 december 2022
Crisismanagement en crisiscommunicatie gaan hand in hand. Sterker: de manier waarop je tijdens een crisis communiceert, is bepalend voor het verloop ervan. Tot die conclusie komt Eveline De Ridder op basis van haar ervaring als adviseur in ‘moeilijke’ situaties. Als er sprake is van uitslaande brand. Toch ligt daar niet de focus van haar boek, maar juist bij de ‘smeulende vuurtjes’. Die kunnen uitgroeien tot een reputatieramp en daarop kun je maar beter voorbereid zijn.
Lees verder
recensie
Communiceren als het (nog niet) brandt - ‘Helpt een aanpak op te stellen’
Annemarie Wielstra | 15 december 2022
Eveline De Ridder geeft in haar (hand)boek ‘Communiceren als het (nog niet) brandt - Crisiscommunicatie en reputatiemanagement voor bedrijven’ een helder overzicht van scenario’s die tot een crisis en reputatieschade kunnen leiden voor een bedrijf. 
Lees verder
recensie
Communiceren als het (nog niet) brandt - ‘Lezen voordat het te laat is!’
Henk Jan Kamsteeg | 23 september 2022
Gezien het communicatieve gestuntel van veel politici en CEO’s in tijden van crisis, is er een grote markt voor het boek ‘Communiceren als het (nog niet) brandt’ van Eveline De Ridder. Lees dit boek dus voordat het te laat is en de hel losbarst.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (1)

interview
Wie tijdens een crisis nog details moet uitwerken, is gezien
Bert Peene 2 november 2022 In crisiscommunicatie gaat het om de knikkers, over de ‘license to operate’ van een bedrijf. Crisiscommunicatie wil zeggen: bedrijven begeleiden en hun directie letterlijk door de storm begeleiden. Of beter: zorgen dat die storm er niet komt. Eveline De Ridder schreef er een boek over: ‘Communiceren als het (nog niet) brandt’ . Ze wil daarmee vooral het crisisbewustzijn bij bedrijven verhogen.

Over Eveline De Ridder

Eveline De Ridder heeft meer dan 20 jaar ervaring in crisiscommunicatie en reputatiemanagement voor bedrijven in België. In 2008 richtte ze met drie partners in crime het onafhankelijke communicatieagentschap Whyte Corporate Affairs op, dat in korte tijd zijn plaats aan de top opeiste.

Andere boeken door Eveline De Ridder

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Communiceren als het (nog niet) brandt