

Scoren met interim-management
De weg naar tevreden opdrachtgevers
Gebonden Nederlands 2010 9789490463052Samenvatting
Tegenwoordig kijkt niemand in organisaties meer op van de aanwezigheid van interim-managers. Interim-management biedt dé flexibiliteit om het management van organisaties aan te vullen. Maar wat maakt interim-managementopdrachten succesvol?
Daarover gaat 'Scoren met interim-management: de weg naar tevreden opdrachtgevers'. Wat levert bijvoorbeeld betrokkenheid van interim-managementbureaus op in termen van klanttevredenheid? Wat is het effect van een uitgebreid selectieproces? En hoe belangrijk zijn de leiderschapsstijl en het profiel van de interim-manager? Deze en andere vragen beantwoordt Jaap Schaveling op basis van uitgebreid wetenschappelijk onderzoek onder ruim 140 opdrachtgevers en interim-managers. Het boek bevat een checklist waarmee kan worden gemonitord of interim-managementtrajecten goed verlopen.
'Scoren met interim-management' is een praktijkgids rond het fenomeen van 'vertijdelijking' van organisaties. Het boek helpt om betere beslissingen te nemen over de inzet van interim-management en is bedoeld om interim-managers, hun bureaus en opdrachtgevers beter te laten samenwerken.
De studie waaraan deze praktijkgids ten grondslag ligt heeft de titel 'Succesvol interim-management'.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Interviews en artikelen (3)
Over Jaap Schaveling
Inhoudsopgave
1. Voortraject
2. Aanpak van de interim-manager
3. Inbedding van de opdracht
4. Leiderschapsstijl
5. Profiel
6. Opdrachtgever
7. Situatie
8. Conclusie: de ingrediënten van succesvol interim-management
9. De toekomst van interim-management
Bijlage: verantwoording onderzoeksopzet
Vaak samen gekocht
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan