Lees verder
Guido de Valk is zijn loopbaan begonnen als huisarts en heeft vervolgens ruim tien jaar als manager in de zorg- en de overheidssector gewerkt.
Meer over Guido de ValkNeuroleiderschap
Van macht naar kracht
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789492221209Samenvatting
Deze tijd vraagt om een ander type leiders en managers. Leiders die de mens centraal stellen en die weten hoe ze met mensen om moeten gaan en mensen kunnen laten groeien. Managers die zich onderscheiden door waardengedreven leiderschap. Echter, hoe je zo'n leider kunt worden is nog vaak niet duidelijk. Hoe zorg je er daadwerkelijk voor dat je ander gedrag ontwikkelt, zonder dat we verzanden in wollige, vage begrippen? En hoe zorg je ervoor dat dit andere gedrag ook blijvend ander gedrag is?
In het boek 'Neuroleiderschap' leer je hoe je een nieuwe manager kan worden door kennis en technieken uit de hersenwetenschappen toe te passen. Guido de Valk helpt je stap voor stap om antwoorden te vinden op deze vragen. Met de techniek van de neuroleiderschap is deze transformatie namelijk zeer goed mogelijk en ook bereikbaar voor iedereen.
'Neuroleiderschap' is opgebouwd uit twee delen. In het eerste deel leer je hoe ons brein werkt en wat dat betekent voor de manier waarop je leiding geeft aan anderen. Het tweede deel is zeer praktisch van aard en geeft je veel praktische tips. Na het lezen van het boek weet je wat je moet doen om de verandering naar waardengedreven leiderschap bij jezelf en bij jouw teamleden tot stand te brengen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Guido de Valk
Inhoudsopgave
Deel 1: De theoretische basis
1. De transitie naar de leider die past bij deze tijd
2. Basisstructuur en werking van de hersenen
3. Zes uitgangspunten in het hart van neuroleiderschap
4. De interne leider versus de volger
Deel 2: Praktische toepassing
5. Persoonlijke effectiviteit
6. Leidinggeven aan anderen met het brein in gedachten’
7. Bied veiligheid
8. Bied ruimte
9. Bied uitdagingen
10. Bied focus
11. Bied compassie
Epiloog, van intentie naar actie
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan