Mo Gawdat is Chief Business Officer bij Google [X], ingenieur, ondernemer en auteur van dit boek.
Meer over Mo GawdatDat stemmetje in je hoofd
Verbeter de software van je brein
Paperback Nederlands 2022 9789493095786 1e drukSamenvatting
Iedereen heeft het, zo’n stemmetje in je hoofd.
Het onophoudelijke commentaar op je gedrag en je gedachten lijkt je gevoel van geluk vaak in de weg te zitten. Het is dus raadzaam om grenzen aan te geven waarmee dat stemmetje zich mag bemoeien.
Maar hoe doe je dat? Mo Gawdat, de voormalig topman van Google (X), de futurologische droomfabriek, legt het in dit boek helder en nuchter uit. Niet alleen hoe onze hersenen werken, maar ook hoe ze in onze moderne tijd op de proef gesteld worden. Hij baseert zich daarbij op zijn kennis op het gebied van programmeren, neuro-wetenschappen en verschillende spirituele leerstellingen.
Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de vraag hoe we zelf de baas kunnen worden over onze gedachten, want met de juiste aanpak lukt het ons allemaal. Belangrijk daarvoor is het verwijderen van onnodige ‘ruis’ om de weg naar generositeit en compassie vrij te maken. Daarmee draag je niet alleen bij aan een betere samenleving, maar investeer je ook in je eigen geluk.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Hoofdstuk 2: Garbage In...
Hoofdstuk 3: Belegerd
Hoofdstuk 4: Oefening baart lijden
Hoofdstuk 5: Jullie beiden
Hoofdstuk 6: Eindeloos gepraat
Hoofdstuk 7: Voel je het?
Hoofdstuk 8: Alchemie
Hoofdstuk 9: Niemandsland
Hoofdstuk 10: Welkom in de echte wereld
Hoofdstuk 11: Je innerlijke programmeur
Hoofdstuk 12: Je innerlijke kunstenaar
Hoofdstuk 13: Het is beter om te geven...
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan