Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

DNA van ontwikkeling

De reisgids voor organisatieontwikkeling

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2020 1e druk 9797090124631
Voormalig top 100Totaal 38 dagen
Verkooppositie 5005Hoogste positie: 21
Direct te downloaden

Samenvatting

Hoe leid je een organisatieontwikkeling in goede banen? Wat kun je doen om jouw teamleden te blijven betrekken? Is het mogelijk om een vastgelopen ontwikkeling weer op gang te brengen?

Het DNA van ontwikkeling is dé reisgids voor organisatieontwikkeling. Aan de hand van een 12 stappenmodel doorloop je alle fases die je tegenkomt als jouw organisatie in beweging is. Met de juiste hulpbronnen, voorbeeldcasussen en praktijkervaring leer je alles wat je nodig hebt om van verandering naar ontwikkeling te gaan.

Ik ben Marc Oonk, directeur, spreker en inspirator en ik neem jou mee op reis. Samen met schrijver Marthe Walter maakte ik van het DNA van ontwikkeling, een praktische reisgids, waarmee je elke organisatieontwikkeling aankunt. Ben jij klaar om op reis te gaan?

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9797090124631
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:224
Druk:1
Verschijningsdatum:17-8-2020
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Lezersrecensies

5.0 van de 5
11 stemmen
11
0
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

preview
DNA van ontwikkeling - De reisgids voor organisatieontwikkeling
Marc Oonk 16 april 2020 Het DNA van ontwikkeling is dé reisgids voor organisatieontwikkeling. Aan de hand van een 12 stappenmodel doorloop je alle fases die je tegenkomt als jouw organisatie in beweging is. Een preview.

Over Marc Oonk

Marc Oonk, directeur van Mensium, spreker en inspirator, heeft een passie voor het in beweging brengen en houden van individuen, teams en organisaties vanuit persoonlijk leiderschap. Na zijn afstuderen aan de Academie Mens-Arbeid heeft hij zich verder gespecialiseerd op deze vlakken door studie, praktijkervaring en onderzoek. Dit laatste heeft ertoe geleid dat hij aan de basis stond van het model DNA van ontwikkeling. Het DNA van ontwikkeling is dé reisgids voor organisatieontwikkeling. Aan de hand van een 12 stappenmodel doorloop je alle fases die je tegenkomt als jouw organisatie in beweging is. Met zijn openheid, optimisme en nuchtere kijk is Marc in staat om mensen (op alle niveaus) op inspirerende wijze te spiegelen. Hij wordt dan ook door veel opdrachtgevers ingezet als personal coach, trainer, strategische adviseur en programmamanager. Daarnaast geeft hij met grote regelmaat inspirerende sessies en lezingen over het DNA van ontwikkeling.

Andere boeken door Marc Oonk

Over Marthe Walter

Marthe Walter is schrijver en spreker. Ze is een echte multi-passionate die trainingen geeft, boeken schrijft, schrijvers en ondernemers coacht én mensen leert salsadansen. Marthe gelooft dat inspiratie de beste motivatie is en deelt daarom verhalen over de lessen die ze in haar leven leert. Zij schreef 'DNA van ontwikkeling', de reisgids van organisatieontwikkeling (2020), 'Wat een baas', een eerlijk boek over zelfstandig ondernemerschap (2022) en 'Ik wil gewoon mijn moeder terug', hoe we elkaar kwijtraakten door polarisatie (2024). 

Andere boeken door Marthe Walter

Inhoudsopgave

Voorwoord 9
Proloog 15
Het ontstaan van het DNA van ontwikkeling 21
Leeswijzer 25
Jouw fase definiëren 35

FASE 1
ONRUST 44
1.1 Hoe herken je de fase van onrust? 49
1.2 Belemmeringen bij de fase van onrust 51
1.3 Hulpbronnen bij de fase van onrust 54
1.4 Hulpbronnen vertalen naar acties in fase 1 59

FASE 2
OPROEP 62
2.1 Hoe herken je de fase van oproep? 66
2.2 Belemmeringen bij de fase van oproep 66
2.3 Hulpbronnen bij de fase van oproep 71
2.4 Hulpbronnen vertalen naar acties in fase 2 73

FASE 3
WEERSTAND 76
3.1 Hoe herken je de fase van weerstand? 80
3.2 Belemmeringen bij de fase van weerstand 82
3.3 Hulpbronnen bij de fase van weerstand 85
3.4 Hulpbronnen vertalen naar acties in fase 3 87

FASE 4
ORIËNTATIE 90
4.1 Hoe herken je de fase van oriëntatie? 97
4.2 Belemmeringen bij de fase van oriëntatie 97
4.3 Hulpbronnen bij de fase van oriëntatie 99
4.4 Hulpbronnen vertalen naar acties in fase 4 101

FASE 5
KEUZES 104
5.1 Hoe herken je de fase van keuzes? 109
5.2 Belemmeringen bij de fase van keuzes 110
5.3 Hulpbronnen bij de fase van keuzes 112
5.4 Hulpbronnen vertalen naar acties in fase 5 114

FASE 6
EERSTE SUCCESSEN 116
6.1 Hoe herken je de fase van eerste successen? 121
6.2 Belemmeringen bij de fase van eerste successen 123
6.3 Hulpbronnen bij de fase van eerste successen 124
6.4 Hulpbronnen vertalen naar acties in fase 6 125

FASE 7
VERWACHTINGEN 128
7.1 Hoe herken je de fase van verwachtingen? 133
7.2 Belemmeringen bij de fase van verwachtingen 134
7.3 Hulpbronnen bij de fase van verwachtingen 136
7.4 Hulpbronnen vertalen naar acties in fase 7 140

FASE 8
OMSLAG 142
8.1 Hoe herken je de fase van omslag? 150
8.2 Belemmeringen bij de fase van omslag 151
8.3 Hulpbronnen bij de fase van omslag 152
8.4 Hulpbronnen vertalen naar acties in fase 8 154

FASE 9
AFBRAAK EN OPBOUW 156
9.1 Hoe herken je de fase van afbraak en opbouw? 160
9.2 Belemmeringen bij de fase van afbraak en opbouw 160
9.3 Hulpbronnen bij de fase van afbraak en opbouw 162
9.4 Hulpbronnen vertalen naar acties in fase 9 163

FASE 10
VERZOENING 166
10.1 Hoe herken je de fase van verzoening? 172
10.2 Belemmeringen bij de fase van verzoening 174
10.3 Hulpbronnen bij de fase van verzoening 175
10.4 Hulpbronnen vertalen naar acties in fase 10 176

FASE 11
MANIFESTATIE 180
11.1 Hoe herken je de fase van manifestatie? 185
11.2 Belemmeringen bij de fase van manifestatie 185
11.3 Hulpbronnen bij de fase van manifestatie 186
11.4 Hulpbronnen vertalen naar acties in fase 11 188

FASE 12
DUURZAAM SUCCES 190
12.1 Hoe herken je de fase van duurzaam succes? 196
12.2 Belemmeringen bij de fase van duurzaam succes 196
12.3 Hulpbronnen bij de fase van duurzaam succes 199
12.4 Hulpbronnen vertalen naar acties in fase 12 200

Een nieuw avontuur 205
Dankwoord 209
Theoretisch naslagwerk 211
Bronvermelding 222

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        DNA van ontwikkeling