

Bas Heijne is schrijver, essayist en columnist. Hij publiceerde romans en verhalen. Daarnaast schreef hij spraakmakende essays, waaronder Onredelijkheid (2007), Moeten wij van elkaar houden?
Meer over Bas HeijneHoe Hollands wil je het hebben?
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2018 1e druk 9789044637946Samenvatting
Hoe Hollands wil je het hebben? is de columnist Bas Heijne op z’n best. Niets en niemand ontsnapt aan zijn scherpe pen: de nationale driekleur in ons parlement, de merkwaardige aantrekkingskracht op politieke kneuzen op de rechterflank, de sprankelende leegheid van Jesse Klaver, het bloedeloze spruitjesnationalisme van Sybrand Buma, de bloedige ernst achter de ‘homeopathische verdunning’ van Thierry Baudet.
En: de onstuitbare opkomst van het nepnieuws, de klakkeloze verengelsing van de universiteiten, de neergang van het politieke haatcabaret van Wilders en de ‘grapjes’ van Van der Gijp – steeds opnieuw legt Heijne de onderliggende motieven en maatschappelijke bewegingen bloot.
Achter al het dagelijkse, vluchtige rumoer, zo laat hij haarfijn zien, is een strijd om de ziel van ons land gaande.
Trefwoorden
politiek nederland samenleving populisme identiteit polarisatie democratie media cultuur globalisering nationalisme immigratie sociale media europa ideologie post-truth verlichting integratie islamofobie neoliberalisme vrijheid van meningsuiting anti-establishment technologie moraal nepnieuws klimaatverandering terrorisme vluchtelingencrisis burgerschap anti-intellectualisme
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
II. Jij bent niet het volk
III. Mijn Nederland
Naschrift
Verantwoording
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan