Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Hoe krijg ik ze zover?

Draagvlak zonder dwang

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 9789047004219
1
Voormalig Nr. 1Totaal 53 dagen
Evergreen1419 dagen in de Top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Genomineerd voor Managementboek van het Jaar 2011!

U werkt als manager aan een belangrijke verandering. Alle lichten staan op groen, u loopt voorop… maar wie volgt? Uw medewerkers kijken de kat uit de boom; ze blijven vragen stellen en kiezen het zekere voor het onzekere. Hoe krijgt u ze mee?

Gedragsverandering is een fragiel proces, dat in een aantal natuurlijke fases verloopt. Houd daar rekening mee, want gaat u te snel, dan raakt u uw medewerkers kwijt - gaat u te langzaam, dan raken ze ontmoedigd. Van Setten vertelt hoe u medewerkers met glashelder management door de verschillende fases heen krijgt. Hij beschrijft de processen en inzichten die nodig zijn om mensen op een natuurlijke wijze betrokken te maken. Hoe u weerstand herkent en weerlegt. Hoe u respectvol afscheid neemt als het echt niet werkt.

In dit boek worden inzichten gekoppeld aan herkenbare praktijksituaties. Het zal u inspireren om het roer in handen te nemen, op een manier die gewaardeerd wordt door medewerkers, collega's en klanten, zelfs door uw familie en vrienden.

Specificaties

ISBN13:9789047004219
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:160
Druk:1
Verschijningsdatum:3-11-2011
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (4)

Hoe krijg ik ze zover?
Louis Thorig | 14 maart 2011
Het boek 'Hoe krijg ik ze zover?' met als subtitel 'Draagvlak zonder dwang' is genomineerd voor het Managementboek van het Jaar 2010. Jan van Setten is een veelgevraagd spreker, (management)coach en entertainer op de terreinen (persoonlijk)leiderschap, klantgerichtheid en organisatieverandering en dat is goed te merken aan de opzet van zijn boek.
Lees verder
Hoe krijg ik ze zover?
Judy Bos - de Ruijter | 11 maart 2011
'Hoe krijg ik ze zover?' is inspirerend en vlot geschreven. Een snuifje provocatieve humor om wakker te schudden van onbewust naar begrip en het daadwerkelijk realiseren van doelen door gedragsverandering. Jan van Setten verstaat de kunst om de kracht van NLP te beschrijven zonder dit expliciet te benoemen. Hij maakt levendige voorstellingen zodanig dat het je pakt en jij het voelt. Hij nodigt je uit tot experimenteren en verlaagt daarmee de drempel om echt aan de slag te gaan!
Lees verder
Hoe krijg ik ze zover?
Maret van der Wees | 4 maart 2011
Mijn vader wees me op het boek 'Hoe krijg ik ze zover?' van Jan van Setten, entert(r)ainer en (management)coach. 'Is dit boek niets voor jou?' vroeg hij. Goh, wat leuk dat hij zo meedenkt, dacht ik op dat moment. Iets later legde ik pas de link tussen de aansprekende titel van het boek en het feit dat mijn vader de enige man is in een echt vrouwengezin...
Lees verder
Jan van Setten: ‘Wij mensen lopen op één mentale brandstof: waardering’
Hans van der Klis | 16 juni 2010
Spreker en ‘management coach’ Jan van Setten schreef een boek, Hoe krijg ik ze zover?, over hoe je je medewerkers meekrijgt bij belangrijke veranderingen. Daartoe ontwikkelde hij een ‘commitmentladder’, waarin hij de verschillende fasen van betrokkenheid inzichtelijk maakt. ‘Weerstand kun je ook beschouwen als leerstand: wanneer je die energie kunt omdraaien, kun je er juist iets positiefs mee doen.’
Lees verder
Alle expertrecensies (4)

Lezersrecensies

3.8 van de 5
38 stemmen
17
8
5
5
3

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Jan van Setten

Jan van Setten is een veelgevraagd spreker, (management)coach en enter-trainer. Hij put uit jarenlange ervaring als algemeen en commercieel manager in diverse grote organisaties. Jan van Setten combineert een confronterende stijl met humor en energie. Daardoor weet hij zijn publiek van begint tot eind te inspireren en te boeien. Zijn motto is: ‘Het leven is verwarrend eenvoudig.’ ‘Als we de moed hebben om zaken simpel te houden en de natuurwetten te volgen die verscholen liggen in het (business)leven dan blijft de fun in het functioneren zitten en groeien mensen en resultaat naar ongekende hoogte.’ Van Setten motiveert mensen invloed te pakken op hun (werkzame) leven door ze te provoceren in hun denken en doen. Hij reikt handvatten aan die het denken omzetten in doen op een manier die bij individu en organisatie past en klanten blij maakt.

Andere boeken door Jan van Setten

Inhoudsopgave

Inleiding

1 Waar staan we voor? Waar gaan we voor? Ons DNA!
De zin en onzin van gedeelde waarden en missies · Vertel een fantastisch verhaal · Mensen zijn je belangrijkste productiemiddelen! Waar of niet waar?

2 Waarom doet (n)iemand wat ik wil?
Commitment: ja denken, ja voelen en ja doen · Respectvolle confrontatie · Inzicht creëren · Beweeg-redenen · En nu aan de slag!

3 Glasheldere communicatie
Driedimensionaal communiceren · Communicatie is mede-delen · Wees transparant over de te managen consequenties · 3D luisteren naar jouw baas

4 Laat ze TRIPpen!
Je krijgt wat je managet … of krijg je wat je beloont? · Geef je medewerkers de ruimte · Talenten herkennen en ontwikkelen · Versterk wat sterk is · Vrijheid en controle · Jij bent verantwoordelijk voor het resultaat

5 Weerstand en leerstand
Weerstand komt uit het verleden en de toekomst · Wat drijft je nu echt? · Drijfveren zijn niet onderhandelbaar · Verklaar de ander voor GEC! · LSD: Luisteren, samenvatten en doorgronden

6 Vertrouwen en waardering als motor
De vier cilinders van vertrouwen · Waardering, de mentale motorolie bij uitstek! · Afscheid nemen is ook een vorm van waarderen

Dankwoord

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hoe krijg ik ze zover?