Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Hoe krijg ik ze zover?

Draagvlak zonder dwang

Gebonden Nederlands 2022 9789082799958
1
Voormalig Nr. 1Totaal 53 dagen
EvergreenTotaal 1419 dagen
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

VERWARREND EENVOUDIG
Jan van Setten vertelt in zijn klassieker ‘Hoe krijg ik ze zover?’ hoe je je medewerkers met glashelder management door de verschillende fases van gedragsverandering heen krijgt. Hoe je mensen op een natuurlijke wijze betrokken maakt. Hoe je weerstand herkent en weerlegt. Hoe je respectvol afscheid neemt als het echt niet werkt.

JE LOOPT VOOROP
Stel, je zit in een belangrijk veranderproces. Als ‘trekker’ van de gedragsverandering heb je een duidelijke visie en een helder plan voor de toekomst. Je loopt stevig vóór de troepen uit.

…MAAR WIE VOLGT?
Je medewerkers wachten af en blijven maar vragen stellen. Je geduld wordt danig op de proef gesteld. Hoe krijg je ze mee?

HOU DE AANSLUITING
Gedragsverandering is een fragiel proces dat in een aantal natuurlijke fases verloopt. Elke fase heeft tijd nodig en stelt specifieke eisen aan jou als (bege)leider. Als je te snel gaat, verlies je de aansluiting (met onbegrip, cynisme en weerstand tot gevolg); ga je te langzaam, dan mis je kansen.

Van Setten koppelt met humor fundamentele inzichten aan herkenbare praktijksituaties. Laat je inspireren om het roer in handen te nemen, op een manier die gewaardeerd wordt door medewerkers, collega’s en klanten – zelfs door je familie en vrienden.

Specificaties

ISBN13:9789082799958
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:175
Druk:1
Verschijningsdatum:20-6-2022
Hoofdrubriek:Verandermanagement
ISSN:

Expertrecensies (4)

Hoe krijg ik ze zover?
Louis Thorig | 14 maart 2011
Het boek 'Hoe krijg ik ze zover?' met als subtitel 'Draagvlak zonder dwang' is genomineerd voor het Managementboek van het Jaar 2010. Jan van Setten is een veelgevraagd spreker, (management)coach en entertainer op de terreinen (persoonlijk)leiderschap, klantgerichtheid en organisatieverandering en dat is goed te merken aan de opzet van zijn boek.
Lees verder
Hoe krijg ik ze zover?
Judy Bos - de Ruijter | 11 maart 2011
'Hoe krijg ik ze zover?' is inspirerend en vlot geschreven. Een snuifje provocatieve humor om wakker te schudden van onbewust naar begrip en het daadwerkelijk realiseren van doelen door gedragsverandering. Jan van Setten verstaat de kunst om de kracht van NLP te beschrijven zonder dit expliciet te benoemen. Hij maakt levendige voorstellingen zodanig dat het je pakt en jij het voelt. Hij nodigt je uit tot experimenteren en verlaagt daarmee de drempel om echt aan de slag te gaan!
Lees verder
Hoe krijg ik ze zover?
Maret van der Wees | 4 maart 2011
Mijn vader wees me op het boek 'Hoe krijg ik ze zover?' van Jan van Setten, entert(r)ainer en (management)coach. 'Is dit boek niets voor jou?' vroeg hij. Goh, wat leuk dat hij zo meedenkt, dacht ik op dat moment. Iets later legde ik pas de link tussen de aansprekende titel van het boek en het feit dat mijn vader de enige man is in een echt vrouwengezin...
Lees verder
Jan van Setten: ‘Wij mensen lopen op één mentale brandstof: waardering’
Hans van der Klis | 16 juni 2010
Spreker en ‘management coach’ Jan van Setten schreef een boek, Hoe krijg ik ze zover?, over hoe je je medewerkers meekrijgt bij belangrijke veranderingen. Daartoe ontwikkelde hij een ‘commitmentladder’, waarin hij de verschillende fasen van betrokkenheid inzichtelijk maakt. ‘Weerstand kun je ook beschouwen als leerstand: wanneer je die energie kunt omdraaien, kun je er juist iets positiefs mee doen.’
Lees verder

Lezersrecensies

3.8 van de 5
38 stemmen
17
8
5
5
3

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Jan van Setten

Jan L.C.M. van Setten MBA is mede-oprichter van de Business Innovation Group (BIG) Unlimited. Hij is inmiddels een veelgevraagd spreker en managementcoach op de terreinen strategie, commercie en organisatieverandering. Jan van Setten put uit een jarenlange ervaring als algemeen en commercieel manager in diverse grote organisaties. Zo was hij onder andere als general manager binnen multinational Alcoa verantwoordelijk voor de integratie van diverse geacquireerde BV's in een Europese Business Organisatie.

Andere boeken door Jan van Setten

Inhoudsopgave

Inleiding

1 Waar staan we voor? Waar gaan we voor? Ons DNA!
De zin en onzin van gedeelde waarden en missies · Vertel een fantastisch verhaal · Mensen zijn je belangrijkste productiemiddelen! Waar of niet waar?

2 Waarom doet (n)iemand wat ik wil?
Commitment: ja denken, ja voelen en ja doen · Respectvolle confrontatie · Inzicht creëren · Beweeg-redenen · En nu aan de slag!

3 Glasheldere communicatie
Driedimensionaal communiceren · Communicatie is mede-delen · Wees transparant over de te managen consequenties · 3D luisteren naar jouw baas

4 Laat ze TRIPpen!
Je krijgt wat je managet … of krijg je wat je beloont? · Geef je medewerkers de ruimte · Talenten herkennen en ontwikkelen · Versterk wat sterk is · Vrijheid en controle · Jij bent verantwoordelijk voor het resultaat

5 Weerstand en leerstand
Weerstand komt uit het verleden en de toekomst · Wat drijft je nu echt? · Drijfveren zijn niet onderhandelbaar · Verklaar de ander voor GEC! · LSD: Luisteren, samenvatten en doorgronden

6 Vertrouwen en waardering als motor
De vier cilinders van vertrouwen · Waardering, de mentale motorolie bij uitstek! · Afscheid nemen is ook een vorm van waarderen

Dankwoord

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hoe krijg ik ze zover?