Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Het innovatieboek, de herziene versie

Gids voor innoveren en innovatiemanagement

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 9789052618456
Verkooppositie 2522Hoogste positie: 57
Direct te downloaden

Samenvatting

Dé gids voor ieder die succesvol wil innoveren en innovaties doelgericht wil sturen.

Het beoogde effect van innovaties is het vergroten van de toegevoegde waarde van een organisatie en/of het vergroten van klantwaarde. Dat maakt succesvol innoveren er niet eenvoudig op, maar benadrukt wel het levensbelang voor organisaties in het algemeen.

'Het Innovatieboek' geeft een overzicht van het complete terrein van innovatie. Daardoor wordt het vakgebied simpel te overzien en kunt u gemakkelijk benoemen waar u in uw innovatieproces precies bent, waar er iets mis kan gaan, wat u kunt doen om van uw innovatie een succes te maken en hoe u de organisatie innovatiever kunt krijgen.

De verschillende typen innovatie hebben betrekking op verschillende elementen uit het waardecreërend systeem. 'Het Innovatieboek' gaat in op productinnovatie, procesinnovatie, marktinnovatie, businessmodel-innovatie en duurzame innovatie. De verschillende fasen in het innovatieproces worden doorgrond: dromen, denken, durven, doen. Bovendien wordt inzichtelijk gemaakt hoe organisaties structureel innovatief kunnen worden.

Dit boek brengt samenhang aan in uiteenlopende innovatiethema's: van creativiteitstechnieken en co-creatie tot visie-ontwikkeling en innovatieve cultuur. Voor elk aspect van innovatie reikt 'Het Innovatieboek' steeds toonaangevende concepten aan, die geïllustreerd worden met voorbeelden, spreuken en figuren om ze zo toegankelijk mogelijk te maken.

Om alle facetten van innovatie te kunnen plaatsen in het gehele vakgebied, en de relaties ertussen te duiden, introduceert 'Het Innovatieboek' een nieuw raamwerk: het WIM-model. WIM staat voor de drie lagen in het innovatievakgebied:
- Waardecreatie: Hieraan relateren we het Wat en Waarom van Innovatie.
- Innoveren: Het innovatieproces: dromen, denken, durven, doen.
- Management van innovatie: Het scheppen van de juiste voorwaarden om structureel succesvol te kunnen innoveren.

Specificaties

ISBN13:9789052618456
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:214
Druk:1
Verschijningsdatum:4-10-2011

Expertrecensies (2)

Richard van der Lee | 31 mei 2012
Nuttig! Dat is in deze de gedachte die na het lezen van de herziene editie van 'Het innovatieboek' naar voren komt. De auteurs Paul van der Voort en Frank van Ormondt hebben in deze een prima naslagwerk over het belang van innovatie geschreven. Het boek leest makkelijk weg en bestaande wetenschappelijke modellen en inzichten worden op natuurlijke wijze gekoppeld aan relevante zaken die van belang zijn voor innovatieontwikkeling.Lees verder
Carla Verwijs | 20 maart 2007
Het wil maar niet lukken met innovatie in Nederland. De noodklok is zelfs geluid: Nederland is uit de top-10 van competitieve landen! Bedenk dat ons land ooit een derde plek innam. En als we niet uitkijken, zakken we nog verder. Om het tij te keren, werd het Innovatieplatform in het leven geroepen, onder voorzitterschap van de premier, om innovatie in Nederland te stimuleren.Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
10 stemmen
5
3
2
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Paul van der Voort

Paul van der Voort heeft ruim tien jaar ervaring met het realiseren van product- en procesinnovaties. Dit zowel in de rol van projectmanager als extern adviseur. Als innovatieadviseur bij Syntens (een landelijk innovatienetwerk voor ondernemers) coacht hij ondernemers en begeleidt hij clusters van innoverende bedrijven.

Andere boeken door Paul van der Voort

Over Frank van Ormondt

Frank van Ormondt (1963) is naast auteur tevens adviseur, spreker, coach, docent, trainer en interimmanager. Hij is oprichter en eigenaar van Frank van Ormondt Advies en Educatie. Met zijn organisatieadviesbureau helpt hij dagelijks managers en ondernemers met het ontwikkelen en implementeren van een innovatieve groeistrategie. Hij is ook een gepassioneerde spreker over innovatieve onderwerpen. Daarnaast verzorgt hij trainingen op het gebied van strategie en innovatie voor zijn eigen praktijk en opleidingen samen met de RSM Erasmus University en de Inholland Academy. Hiervoor was Frank van Ormondt onder andere als international business manager bij Philips werkzaam en had hij te maken met leveranciers, productie, logistiek, productontwikkeling, marketing, sales en services, distributeurs en klanten over de hele wereld. Ook is hij nog een tijd lang practice director geweest bij een relatief klein marktonderzoeksbureau. Van oorsprong is Van Ormondt ingenieur. Hij heeft Technische Natuurkunde gestudeerd aan de Technische Universiteit Delft. Jaren later heeft hij een MBA behaald aan de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit. Hij is woonachtig in Het Gooi, is getrouwd en heeft twee volwassen kinderen.

Andere boeken door Frank van Ormondt

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1: Waardecreatie
1. Wat is innovatie
2. Waarom innoveren we?

Deel 2: Innoveren
3. Het innovatieproces
4. Dromen
5. Denken
6. Durven
7. Doen
8. Open innovatie en co-creatie
9. Typen innovaties en hun aanpak

Deel 3: Management en innovatie
10. Meten en verbeteren
11. Strategie
12. Sturen van innovatie
13. Externe oriëntatie
14. Cultuur en structuur

Over de auteurs
Literatuurlijst
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het innovatieboek, de herziene versie