
Lees verder
Ir. Berry Veldhoen (1959) is bedrijfskundige en al ruim 20 jaar actief als businessinnovator.
Meer over de auteursGenomineerd voor Managementboek van het Jaar 2011!
Organisaties laten veel commerciële ruimte onbenut, omdat ze niet goed weten wat hun klanten werkelijk beweegt. Niet verwonderlijk, want 90% van wat klanten beweegt speelt zich af in het onbewuste. Inzicht in de onbewuste drijfveren biedt enorme kansen om 'binnen te komen' in het hoofd van de klant: van business doen naar relaties bouwen en van Operational Excellence naar Customer Excellence. Dit biedt bovendien dé kans op een doorbraak in klanttevredenheid, die nu nog vaak blijft steken rond de 7. Een misleidend cijfer, want zo'n voldoende blijkt onvoldoende...
Zie hier het perspectief voor de 9+ organisatie: de onderneming die volledig gebouwd is op het fundament van klantbeleving. De auteurs leggen in tien inspirerende hoofdstukken uit hoe organisaties in alle commerciële bedrijfsprocessen veel relevanter kunnen worden in de belevingswereld van de klant. Deze organisaties verwerven mindshare met een hoger marketshare als gevolg. De bonus? Volledig tevreden en daardoor loyale klanten!
klantbeleving mindshare onbewuste klantbehoeften 9+ organisatie klantloyaliteit customer journey klanttevredenheid marketing customer excellence emotionele behoeften verkopen belevingsonderzoek psychologie innovatie metaforen service klantgerichtheid beleveniseconomie strategic marketing co-creatie onbewuste processen aankoopgedrag klantcontact overtuigingsprincipes klantsegmentatie relatiebeheer customer involved open innovation operational excellence propositieontwikkeling zintuiglijke beleving contextmarketing commercial awareness medewerkersbeleving keuzestress customer insight priming brandstrategie focusgroepen commercial excellence zmet