Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 31% korting

De Feel Good-factor

Emotie=Business

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2016 9789089653437
Verkooppositie 1206111 dagen in de top 100
Direct te downloaden
17,99
12,50
VOORDEEL - 31% korting

Samenvatting

In de huidige digitale economie eisen mensen organisaties die eerlijk, transparant en duurzaam ondernemen. Dat geldt niet alleen voor de klanten, maar ook voor de mensen die er werken. Daarmee is feel good niet een zaak van de HR- of marketingafdeling alleen, het gaat dwars door het hele bedrijf heen, het is een integrale visie op bedrijfsvoering.

Met 'De Feel Good-factor' propageert Esther Sluijs dat we feel good moeten zien als een nieuw KPI die aangeeft hoe succesvol een bedrijf is. Bedrijven met een grote emotionele connectie scoren op alle fronten beter: meer winst, innovatiever en een hogere tevredenheidsscore bij klanten en medewerkers. Dit boek neemt emotie als uitgangspunt voor business succes én waarde creatie. Voor iedereen die het aandurft contact te leggen met zijn eigen emoties en de emoties van anderen. Want: Emotie = Business!

“De Feel Good-factor brengt een aantal belangrijke onderwerpen voor organisaties in de 21e eeuw bij elkaar: Purpose, cultuur, marketing en medewerkers. Overal ligt emotie aan ten grondslag. Heel verhelderend in deze tijd waarin emotie zo lijkt weggestopt!” – Saskia Nijs, Onderzoeker VU en Columnist Financieel Dagblad

'De essentie van goed leiderschap is het inspireren van zowel je medewerkers als je klanten. Dit boek helpt te inspireren met positieve emotie!' – Tjeerd Jegen, CEO HEMA

'De Feel Good-factor is een inspiratiebron én praktisch handboek met klinkende cases voor iedereen die wel wéét dat emotie de bepalende factor is, maar nog niet weet waaróm en hóe het waarde creëert. Beginnen = uitlezen!' – Jacqueline Bastiaansen, Creative Strategy Director No Tomato

'De Feel Good-factor geeft praktische inzichten in hoe je anderen kunt overtuigen actief bij te dragen aan het op waarde schatten van zowel de emotionele cultuur als de omgeving. Zo ontstaat er ruimte voor groei en ontwikkeling.' – Laurens van Vliet, Leider Platform NL2025

Specificaties

ISBN13:9789089653437
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:180
Druk:1
Verschijningsdatum:30-11-2016

Expertrecensies (3)

De Feel Good-factor
Kirsten Cooiman | 22 februari 2017
Gewoon zoveel mogelijk van je producten willen verkopen. Het is niet meer genoeg. Mensen zijn steeds meer op zoek naar bedrijven waar eerlijkheid, duurzaamheid en transparantie belangrijk zijn. MVO wordt meer en meer de norm. Op bladzijde 42 van De Feel Good-factor noemt Esther Sluijs voor mij het beestje bij de naam: ‘Organisaties zijn gemaakt en bedacht door mannen.Lees verder
De Feel-Good Factor
Peter de Roode | 25 januari 2017
De ondertitel van De Feel Good-factor verraadt waar het heen gaat: ‘emotie = business’. In een zeer goed leesbaar boek brengt de auteur een uitstekende lijn aan die gebaseerd is op het goede gevoel hebben in je organisatie. Esther Sluijs bezigt in De Feel Good-factor geen zweverige taal, zakelijk beschrijft ze dat emoties de ruimte geven in een organisatie niet alleen de betrokkenheid bij klant en medewerker kunnen verhogen, maar ook goed is voor het bedrijfsresultaat.Lees verder
De Feel Good factor
Rein Hof | 3 januari 2017
Toen ik de titel van Esther Sluijs De Feel Good factor las dacht ik: ‘Weer een zweverig boek met leuke ideeën die nergens op gebaseerd zijn.’ En wat had ik het verkeerd! Esther Sluijs beschrijft in haar boek De Feel Good Factor op boeiende wijze hoe Emotie te vertalen valt naar Business en doet zij niet vanuit een onderbuikgevoel, maar met wetenschappelijke onderbouwing; met behulp van een eigen systeem!Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

5.0 van de 5
12 stemmen
12
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Esther Sluijs: ‘Er is te weinig aandacht voor gedrag en emoties’
Ronald Buitenhuis 7 februari 2017 Slechts negen procent van de medewerkers in Nederland is emotioneel betrokken bij de organisatie. Bijna negentig procent is dus niet betrokken. Burn out klachten nemen jaarlijks toe. TNO beraamde dat dit werkgevers jaarlijks €1,8 miljard kost. En dus is het volgens Esther Sluijs tijd voor De Feel Good-factor. Meer aandacht voor emotie en gedrag want: emotie is business. ‘Het moet goed voelen.’
preview
De FEEL GOOD FACTOR – Emotie=Business
Esther Sluijs 1 december 2016 ‘Emotie = Business’ is in essentie zo simpel als het klinkt: meer aandacht voor emotie en het geven van een goed gevoel aan anderen heeft een positief effect op het totale resultaat. Dat dit in de praktijk niet zo eenvoudig ligt, is precies de reden waarom ik De Feel Good-factor geschreven heb.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Esther Sluijs

Esther Sluijs is expert op het gebied van marketing, gedragspsychologie en verandermanagement. Na een internationale carrière in strategische marketing rollen is ze werkzaam als zelfstandig adviseur en coach. Ook is ze een veel gevraagde sparringpartner.

Andere boeken door Esther Sluijs

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. HET BELANG VAN DE FEEL GOOD-FACTOR
1.1 Wat is de Feel Good-factor?
1.2 Wat is emotie en hoe ontstaat gedrag?
1.3 Waarom is aandacht voor emotie en gedrag belangrijk?
1.4 Goed voelen en goed doen
1.5 Emotie in het bedrijfsleven

2. FEEL GOOD PAYS OFF! EMOTIE = BUSINESS
2.1 Ondernemen met een goed gevoel is winstgevender
2.2 Hoge emotionele betrokkenheid levert meer op
2.3 Geen enkel proces werkt zonder aandacht voor emotie en gedrag
2.4 Feel Good stimuleert co-creatie en innovatie
2.5 Love brands, Feel Good forever

3. FEEL GOOD CREËREN VAN BINNENUIT
3.1 Van purpose, strategie en doelstellingen naar emotie en gedrag
3.2 Zorg voor je emotionele organisatiecultuur
3.3 Voelt het goed? Ethiek, normen en waarden
3.4 Gemotiveerd voelt beter
3.5 Betrokkenheid creëren

4. EMOTIE, GEDRAG EN VERBINDING – DE NIEUWE ROL VAN MARKETING
4.1 De connectie tussen binnen- en buitenkant
4.2 Gevoel, emotie en gedrag als nieuwe onderdelen van de marketingmix
4.3 Emotional Branding: Like, Love, Share
4.4 Gevoel gaat over interactie, vergeet niet te vragen
4.5 Dwars-verbinden binnen de organisatie
4.6 The Feel Good-factor, een nieuwe KPI

5. FEEL GOOD BEGINT BIJ JEZELF, MAAK CONTACT MET JE EMOTIES
5.1 In contact met jezelf
5.2 In contact met anderen – de kunst van luisteren en vragen
5.3 Emotionele intelligentie, is het te leren?
5.4 Reflecteer voor meer impact
5.5 Betekenisvolle ontmoetingen

6. FEEL GOOD IN DE PRAKTIJK
6.1 Het Feel Good-framework
6.2 Feel Good-bedrijven
-Tony’s Chocolonely
-Conscious Hotels
-Interface
-HEMA
-Unilever

Tot slot
Over de auteur
Met dank aan
Inspiratie

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Feel Good-factor