Lees verder
Karin Garritsen is mede-eigenaar van marketingadviesbureau Contentvisie. Tevens was zij ruim negen jaar hoofddocent Online Communicatie aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN).
Meer over Karin GarritsenContentmarketing vanuit je zakelijke DNA
Waarom je klant, jouw klant is
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2018 9789089653857Samenvatting
Contentmarketing is essentieel voor organisaties om hun doelgroepen te bereiken. Toch zie je vaak dat een strategie en een goede basis ontbreken. Hoewel er enthousiast gestart wordt, komt er na verloop van tijd weinig content uit de organisatie. Successen blijven dan ook uit. Hoe kom je erachter aan welke content je klanten behoefte hebben? Of nog belangrijker: waarom je klanten ooit klanten werden?
Start met het vaststellen van je unieke DNA. Wat maakt jouw organisatie tot een succes? Wat is de klik die jouw klant heeft met je organisatie? Dit boek biedt een concrete aanpak om samen met medewerkers en klanten te onderzoeken wat jouw unieke DNA is. Door middel van deze methode leer je de kern van je DNA vast te stellen en die te vertalen naar een concrete contentstrategie en -planning.
- Voor communicatie- en marketingprofessionals én hbo-studenten.
- Met deze methode leer je de kern van je DNA te vast te stellen en die te vertalen naar een content strategie en -planning.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Karin Garritsen
Inhoudsopgave
Inleiding 13
De zakelijk-DNA-methode helpt je verder 14
De opbouw van het boek 15
1 Marketing en communicatie in een veranderende wereld 17
1.1 De wereld van nu 17
1.2 Welke aanpak past bij de wereld van nu? 24
1.3 Jouw rol verandert 31
1.4 Een nieuwe manier om je strategie te bepalen 36
2 De zakelijk-DNA-methode 37
2.1 De onderdelen van het DNA 37
2.2 De opbouw van het onderzoek 41
2.3 De modellen aan de basis van deze methode 48
2.4 Aan de slag met de zakelijk-DNA-methode 57
3 De uitgangspunten van je onderzoek bepalen 59
3.1 Bepaal je doelen 59
3.2 Welk merk ga je onderzoeken? 65
3.3 Wie is je doelgroep? 70
3.4 Begin aan je ontdekkingstocht 71
4 Het onderzoek uitvoeren 73
4.1 Werken met kaarten 74
4.2 Onderzoek het gewenste DNA 75
4.3 Onderzoek het werkelijke DNA 88
4.4 Onderzoek het ervaren DNA 96
4.5 Welke andere informatie heb je nog meer nodig? 107
4.6 Van informatie naar verwerking 111
5 Een contentstrategie en contentmarketingplan opstellen 113
5.1 Geef de informatie helder weer 113
5.2 Schrijf een overtuigend advies 122
5.3 Het creatieve contentproces 134
6 Aan de slag met content 135
6.1 De werking van content 135
6.2 Hoe kom je aan content? 146
6.3 Succes dankzij planning en discipline 150
6.4 Van planning naar uitvoering 155
7 De organisatie in beweging brengen 157
7.1 En dit is dan ons DNA! 157
7.2 Een organisatie klaar voor de start 162
7.3 De kwaliteit volgen en bijsturen 167
7.4 De nieuwe rol van de marketing- en communicatieprofessional 169
Geraadpleegde literatuur 171
Over de auteur 175
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan