Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Future of Department Stores

9 Escalators to a Golden Future for the Department Store

E-book Epub met watermerkbeveiliging Engels 2020 1e druk 9789401467766
Direct te downloaden

Samenvatting

Hoe wint een warenhuis zijn aantrekkingskracht terug?
Wat hebben retail en showbizz met elkaar gemeen?
Waarom wordt food het nieuwe mode genoemd?

Namen als Galeries Lafayette, Harrods of De Bijenkorf spreken met hun rijzige gebouwen vol licht tot de verbeelding als centra van weelderige luxe. Ook in het digitale tijdperk blijven die eerste vormen van moderne retail inspireren. Net als elke fysieke winkel staan ze vandaag wel voor de uitdaging shoppers voldoende goede redenen te geven om de stap naar de winkelstraat te zetten.

The future of department stores maakt een excursie langs de Europese warenhuizen en de heersende trends. In gesprekken met internationale investeerders en topmanagers laat het je binnengluren achter de schermen van deze unieke retailsector. De uitdagingen van de sector komen bloot te liggen, innovatie en service tonen zich als sleutel tot succes. Zo wordt duidelijk hoe warenhuizen relevant blijven.

Specificaties

ISBN13:9789401467766
Taal:Engels
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:164
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:26-5-2020
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Stefan Van Rompaey

Stefan Van Rompaey is hoofdredacteur van RetailDetail en volgt als journalist de evoluties in de voedingssector al meer dan twintig jaar op de voet.

Andere boeken door Stefan Van Rompaey

Inhoudsopgave

PREFACE A new future for department stores 7
Christopher Knee (IADS)

INTRODUCTION From one revolution to another 13
“Managing a department store is like solving a Rubik’s cube” Maarten de Groot van Embden (M3Cube) 19

ESCALATOR 1 The authority of a rich heritage 25
“The biggest threat for department stores? Mismanagement!” Maurizio Borletti (Borletti Group) 30

ESCALATOR 2 How to remain a pioneer in shopping experience 39
“Don’t try to sell products, sell memories” Vittorio Radice (Central Group) 45

ESCALATOR 3 Food deserves a prominent place 55
“Food becomes the new fashion” Franco Savastano (ex-Jelmoli, now Globus) 60

ESCALATOR 4 Surfing on the wave of international tourism 65
“Department stores are the love of my life” Debbie Klein (Leen Bakker) 71

ESCALATOR 5 Embrace digital technology 75
“Department stores should become the omnichannel hubs of the future” Olivier Van den Bossche (Metro) 82
“No one better than a woman to run a department store” Raymond Vaxelaire (ex-Inno) 88

ESCALATOR 6 Invest in human capital 91
“Retail? Actually, we are in show business!” Jeanette Aaen (Illum) 98
“Make your shoppers feel that they are being spoiled” Giovanni Colauto (De Bijenkorf) 102

ESCALATOR 7 Create remarkable retail spaces 108
“We don’t sell socks, we sell dreams” André Maeder (KaDeWe Group) 114

ESCALATOR 8 Of paramount importance: a solid financial basis 118
“We are experiencing the biggest revolution since the early days of shopping” Adam Fenwick (Fenwick Limited) 124
“A lot of customers still miss V&D” Ronald van Zetten (vd.nl) 130

ESCALATOR 9 Join the platform economy 136
“The future of our department stores is phygital” Philippe Houzé (Galeries Lafayette) 142

EPILOGUE Department stores of the future: palaces of entertainment 149

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Future of Department Stores