Lees verder
Hans Hubers is directeur Strategie en Innovatie bij de ANWB, die als en van de eerste organisaties structureel medewerkers betrekt bij de strategievorming.
Meer over Hans HubersIedere medewerker strateeg
Strategievorming met de hele organisatie
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 1e druk 9789462200227Samenvatting
Strategievorming heeft vaak veel weg van een geheime operatie, exclusief uitgevoerd door het topmanagement. Maar er is een nieuwe trend zichtbaar: steeds meer organisaties (Bijv. ANWB, TNO, Vitens en Verslavingszorg Nederland) kiezen ervoor om de nieuwe strategie samen met hun medewerkers vorm te geven.
'Iedere medewerker strateeg' is het eerste complete theorie-en-praktijkboek dat laat zien hoe organisaties hun medewerkers effectief bij strategievorming kunnen betrekken.
- Welke strategische vragen kunt u aan medewerkers stellen?
- Wat zijn de randvoorwaarden voor hun betrokkenheid?
- Wat is de rol van het management en de medewerkers in het proces?
- Welke voordelen levert strategievorming met medewerkers op?
Dit boek combineert een wetenschappelijke onderbouwing met een praktische aanpak: werkvormen en tools die u kunt gebruiken om in uw eigen organisatie samen met medewerkers een strategie te ontwikkelen.
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Hans Hubers
Inhoudsopgave
1. Inleiding
2. Medewerkers willen meedoen
3. Wie doen er mee?
4. Versterk de rollen
5. Meedoen moet je organiseren
6. Openheid en fundamentele waarden
7. Valkuilen
8. Kunnen medewerkers altijd meedoen?
9. Is iedere medewerker een strateeg?
10. Strategieontwikkeling: toekomst en leiderschap
11. De praktijk: strategie-ontwikkelproces met medewerkers
12. Organisatievormen
Literatuurlijst
Bijlage: Indeling van strategieontwikkelprocessen
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan