Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Reinventing Business Models

How Firms Cope with Disruption

Gebonden Engels 2017
Verkooppositie 5137
Verwachte levertijd ongeveer 10 werkdagen

Samenvatting

Although research on business model innovation is flourishing internationally, many important questions on the 'how', 'what', and 'when' of this process remain largely unanswered, particularly in regard to the role of top management. This book answers some of those pressing questions by taking a deliberately managerial perspective.

Based on new and original findings derived from a survey among firms from various industries, and several case studies (including DSM, NXP Semiconductors, Randstad, and TomTom), the authors provide new insights into how and when managers can change a firm's business model. They turn their attention particularly to one key question: is it better to replicate existing models or develop new ones? Business model renewal is regarded as being especially vital in highly competitive environments.

Nonetheless, whatever the environment, high levels of both replication and renewal will be key for a firm to succeed.

The book looks at four levers that can be used by managers to innovate their business model: management itself, organizational structure, technology, and co-creation with external parties. It discusses the individual effects of these levers on business model replication and renewal. It also analyses specific combinations that strengthen business model innovation, including those which are technology oriented, internally oriented, externally oriented, and those which combine all of the levers in an integrated way.

Specificaties

ISBN13:9780198792048
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:336
Druk:1
Verschijningsdatum:23-11-2017

Expertrecensies (1)

Reinventing Business Models - 'Fraai studiemateriaal'
Han van der Pool | 24 augustus 2018
De internationale markt is volop in beweging en bedrijfsmodellen raken snel verouderd. Een bedrijf moet zich permanent aanpassen aan de snel veranderende zakelijke omgeving en moet de juiste strategische keuzes maken om succesvol te blijven. Er is behoefte aan verbeterde bedrijfskundige kennis.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Henk Volberda

Henk W. Volberda is hoogleraar Strategisch Management en Innovatie aan de Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam. Daarnaast is hij wetenschappelijk directeur van het Amsterdam Centre for Business Innovation. Volberda bekleedt verschillende bestuurs- en adviesfuncties. Zo is hij lid van de Raad van Commissarissen van NXP Semiconductors Netherlands en lid van de wetenschappelijke adviesraad van de Nederlandse Defensie Academie. Ook is hij expertlid van het World Economic Forum en Fellow van de European Academy of Management. Voor het vijfde opeenvolgende jaar maakt Volberda deel uit van de Clarivate Analytics lijst van Highly Cited Researcher in Business & Economics. Tevens ontving hij voor zijn onderzoek naar organisatieflexibiliteit en strategische vernieuwing tal van prijzen, onder andere de ERIM Impact Award, de Erasmus Research Award, de SAP Strategy Award en de prestigieuze Igor Ansoff Strategic Management Award.

Andere boeken door Henk Volberda

Over Frans van den Bosch

Prof. dr. ing. Frans A.J. Van Den Bosch is als (emeritus) hoogleraar Management Wisselwerking tussen Organisaties en Omgeving verbonden aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Hij is onder meer themacoördinator van INSCOPE – Research for Innovation. Zijn huidige activiteiten omvatten met name de begeleiding van promovendi, afstudeeronderzoek en het verrichten van wetenschappelijk onderzoek, onder meer naar management- en sociale innovatie.

Andere boeken door Frans van den Bosch

Over Kevin Heij

Drs. ing. Cornelis V. (Kevin) Heij is projectmanager bij INSCOPE – Research for Innovation en is als PhD-kandidaat verbonden aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Na zijn studie Technische Bedrijfskunde aan de TH Rijswijk en Business Administration aan de Erasmus Universiteit onderzoekt hij hoe zowel technologische en niet-technologische innovaties het concurrentievermogen van organisaties versterken.

Andere boeken door Kevin Heij

Inhoudsopgave

1. Introduction
2. Know Your Business Model
3. How Firms Modify thier Business Model: Replication, or Renewal
4. Levers for Business Model Innovation
5. Enablers and Inhibitors of Business Model Innovation
6. Business Model Transformation: Driven by Strategy or Customer?
7. Managing Business Model Transformation
8. Re-examining Business Model Innovation: Do's and Don'ts for Managers

Appendices

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Reinventing Business Models