Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The DNA of customer experience

How emotions drive value

Gebonden Engels 2007 1e druk 9780230500006
Verwachte levertijd ongeveer 9 werkdagen

Samenvatting

Show me the money! roept de vertwijfelde manager uit de oude garde als hij wanhopig probeert om te gaan met standaardiserende markten, het verlies van onderscheidend vermogen en de onvermijdelijke impact hiervan op de winstgevendheid.

Tegelijkertijd glimlacht een nieuwe soort van verlichte klantgerichte leidinggevenden, wetende dat het antwoord simpel is. Leg de focus op de klant en niet op de organisatie, geef de klant uitdagende belevenissen en de rest volgt vanzelf.
Deze manager begrijpt dat de klantbeleving het volgende slagveld is in het gevecht om het voortbestaan en dat de klantbeleving voor meer dan 50% bestaat uit emoties.

In een van de casestudies in dit boek leest u hoe een bedrijf, door het aannemen van deze filosofie, een omzetgroei van meer dan 100% realiseerde, haar klantenbestand verdubbelde, een 20% effectiviteitsgroei van haar marketingacties mocht noteren en het verloop onder het personeel daalde met 13%.

In een 18 maanden durend baanbrekend onderzoek hebben Colin Shaw en het team van Beyond Philosophy de emoties blootgelegd die in bedrijven waarde creëren en vernietigen. In dit boek onthullen ze de empirische link tussen het oproepen van deze emoties en substantiële winstgroei.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9780230500006
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:166
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
The DNA of customer experience
Jan Boerstra | 2 april 2008
Het menselijke gedrag komt voor meer dan de helft voort uit emoties. Colin Shaw laat in 'The DNA of Customer Experience' zien dat dit ook geldt voor het aankoopgedrag van consumenten. Ondernemingen die de emotionele beleving van klanten op een positieve manier weten te beïnvloeden, hebben een hogere omzet en meer trouwe klanten.
Lees verder

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0

Inhoudsopgave

1. Moving from a religion to a financial imperative
2. The DNA of the customer
3. The importance of the pre- and post-customer experience
4. The destroying cluster
5. The attention cluster
6. The recommendation cluster
7. The advocacy cluster
8. The link to financial performance via Net-promotor score
9. How to get things done
10. Show me the money – TNT case study
11. Some good advice

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The DNA of customer experience