A Coach's Guide to Emotional Intelligence
Strategies for Developing Successful Leaders
Gebonden Engels 2008 1e druk 9780787997359Samenvatting
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat het verbeteren van emotionele intelligentie competenties bij leiders een positief effect heeft op de resultaten. Experts James Bradford Terrell en Marcia Hughes bieden elegante oplossingen om coaches en hun cliënten te helpen bij het ontwikkelen van hun authentieke emotionele vaardigheden. De auteurs tonen hoe u het coachen in emotionele intelligente (EI) toepast in organisaties. Bovendien komen zij met een methode voor het coachen van leiders in een zakelijke omgeving.
Trefwoorden
emotionele intelligentie coaching emotionele en sociale effectiviteit leiderschap persoonlijke ontwikkeling ontologisch coachen zelfbewustzijn emotionele vaardigheden empathie authenticiteit moed zelfwaardering waarderen van anderen responsief bewustzijn organisatieontwikkeling authentiek succes interpersoonlijke relaties teams zakelijke toepassingen emotionele energie transformationeel leren zelfsturing overheidsleiderschap ei-metingen verandering communicatie lichamelijk bewustzijn stressmanagement conflicthantering
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Chapter One: Connecting Emotional Intelligence and Coaching
Chapter Two: The Business Case for Building Emotional and Social Effectiveness in Coaching
PART TWO: BUILDING EMOTIONAL AND SOCIAL EFFECTIVENESS PRACTICES IN YOUR CLIENT
Chapter Three: Valuing Self
Chapter Four: Valuing Others
Chapter Five: Responsive Awareness
Chapter Six: Courage
Chapter Seven: Authentic Success
PART THREE: DEVELOPING THE COACH
Chapter Eight: Emotions As a New Field of Learning
Chapter Nine: Developing Your Own Emotional Awareness as a Coach
PART FOUR: CASE STUDIES
Chapter Ten: Coaching to Enhance, Develop, and Strengthen Emotional and Social Competencies in Government Leaders
Chapter Eleven: Case Examples
Conclusion
References
Resources
Index.
About the Authors
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan