Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Algemeen management What Makes a High Performance Organization
U heeft gezocht op 9781906403829. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.
What Makes a High Performance Organization
What Makes a High Performance Organization
André de Waal Associate professor Maastricht School of Management en directeur van het HPO Center Meer over André de Waal
Lees het volledige artikel
André de Waal

What Makes a High Performance Organization

Five Validated Factors of Competitive Advantage that Apply Worldwide

Paperback Engels 2019 9789492004772
1 beoordeling
Verkooppositie 502394 dagen in de top 100
Paperback | EN € 24,95 E-book | EN € 9,95
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis
24,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

How can today’s managers concentrate on what really matters to improve the performance of their organization, to reach outstanding goals?

The answer is in ‘What Makes an HPO’ The five critical factors of the HPO Framework – Management Quality, Openness & Action-Orientation, Long-Term Orientation, Continuous Improvement & Renewal and Employee Quality – will help you turn your organization into an HPO. This book shows you what to concentrate on, how others have done it, and how to achieve it yourself.

The HPO Framework is the result of a global five-year research project into the genuine success factors of High Performance Organizations (HPOs). The HPO Center, led by Dr de Waal, discovered what really works on the ground in every type of organization rather than what managers think should, or might have, worked.

In his book André de Waal gives many real-life examples from a variety of sectors including Finance, Retail, Industry, ICT, High Education and Government, all illustrating the successful workings of the HPO Framework in organizations worldwide. Also included are many interviews with HPO leaders at Microsoft, SABMiller, Svenska Handelsbanken, HP, Tata Steel, Umpqua Bank, Unilever and KLM Royal Dutch Airlines.

Specificaties

ISBN13:9789492004772
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:344
Uitgever:Warden Press
Druk:1
Verschijningsdatum:18-2-2019
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (2)

Sietse Rauwerdink | 25 juni 2013
'Hoe bouw je een High Performance Organisatie?' door André de Waal is aan de ene kant een on-Nederlands goede toevoeging aan de organisatiewetenschap. Aan de andere kant had De Waal af en toe een iets zelfkritischer pen kunnen hanteren. Ik wil allereerst een uitgebreide buiging maken, voor ik kritiek ga geven.Lees verder
Henk den Uijl | 26 oktober 2012
André de Waal geeft u in 'What makes a high performance organization' vijf handvatten en een heleboel praktijkvoorbeelden om inspiratie op te doen om uw organisatie om te toveren tot een High Performance Organization. Uit het onderzoek dat De Waal heeft gedaan blijkt dat niet strategie of inhoud uw organisatie significant vooruit stuwen, maar uw managementvaardigheden.Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over André de Waal

Dr. André A. de Waal MBA is managing partner en academisch directeur van het HPO Center, een organisatie die wereldwijd onderzoek doet naar de kenmerken van high performance organisaties, en partner van het Finance Function Research & Development Center, een organisatie die zich specifiek richt op het versterken van financiële functies. Hij is ook fellow van de Cranfield University, UK. Hiervoor heeft hij zeventien jaar als organisatieadviseur en vennoot gewerkt bij Arthur Andersen en Holland Consulting Group, en veertien jaar als professor Organizational Effectiveness aan de Maastricht School of Management. Hij is ook gastdocent (geweest) aan de Vrije Universiteit Amsterdam, Erasmus Universiteit Rotterdam en de Universiteit van Amsterdam. André heeft een MSc in Scheikunde van de Leiden Universiteit, een MBA van Northeastern University Boston, en een Ph.D. in Economics van de Vrije Universiteit Amsterdam. In april 2002 is André aan de Vrije Universiteit van Amsterdam gepromoveerd op het onderwerp van de gedragsaspecten die belangrijk zijn voor een succesvolle invoering en gebruik van prestatiemanagementsystemen. Hij geeft les en doet projecten op het gebied van high performance organisaties en prestatiemanagement in landen als China, Vietnam, Bangladesh, Mongolië, Nepal, Peru, Ecuador, Suriname, Verenigde Staten, U.K., Italië, België, Polen, Saudi-Arabië, Jemen, Verenigde Arabische Emiraten, Palestina, Zuid-Afrika, Namibië, Tanzania en Zambia. André is door Managementboek.nl geselecteerd als een van 'Hollandse Meesters in Management', tien mensen die het managementdenken in Nederland het meest hebben beïnvloed tijdens het laatste decennium. Vooral zijn onderzoek naar de kenmerken van high performance organisaties trekt (internationaal) aandacht. André heeft inmiddels meer dan 400 artikelen en 30 boeken op de gebieden van prestatiemanagement en organisatieverbetering op zijn naam staan, waaronder de bestseller 'Hoe Bouw Je Een High Performance Organisatie?' (Van Duuren Management, 2013), 'Power of Performance Management, How Leading Companies Create Sustained Value' (John Wiley & Sons, 2001), 'Quest for Balance, the human element in performance management systems' (John Wiley & Sons, 2002), 'Strategic Performance Management, A Managerial and Behavioural Approach, 2nd edition' (Palgrave MacMillan, 2013) en 'What Makes A High Performance Organization, Five Validated Factors Of Competitive Performance That Apply Worldwide' (Global Professional Publishing, 2012).

Andere boeken door André de Waal

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1. Introduction:
-Starting the journey toward HPO
-Toyota: an HPO in crisis
-Umpqua Bank (USA): a passion for excellence

2. Foundations of the HPO:
-Research that spans the world
-The bonus as hygiene factor: the role of reward systems in the HPO
-International bank (the Netherlands): management makes the difference
-Retail International Group (Europe/Asia/South America): learning from the 'best countries'
-Ministry of Local Governance and Social Affairs (Rwanda): working on HPO in government

3. HPO factor 1 - Management Quality:
-Without good management there is no HPO
-Longfellow Benefits (USA): even a full-blown HPO can improve
-De Beers Marine (South Africa): dealing with the past through the HPO Framework

4. HPO factor 2 - Openness & Action Orientation:
-less communication, more dialogue
-Vietnamese banking industry (Vietnam): identifying the HPO characteristics of an industry
-Iringa University College (Tanzania): improving through applying the HPO Framework
-Palestine Polytechnics University (Palestine Territories): working on HPO in difficult circumstances

5. HPO factor 3 - Long-Term Orientation:
-Stakeholder thinking trumps shareholder management
-The myth of economic growth
-Creating HPO interactions with customers
-The relationship between Corporate Social Responsibility and the HPO Framework
-Two mining multinationals (Peru): using the HPO Framework for corporate social responsibility purposes
-Archway Marketing (USA): flipping the organisational pyramid to become HPO

6. HPO factor 4 - Continuous Improvement & Renewal: keep improving - and be truly innovative
-Amanco Plastigama (Ecuador): emphasising corporate social responsibility as part of HPO
-Two diamond companies (Europe): strengthening the value chain through HPO
-Temping Agency (Europe): looking internally for best ideas

7. HPO factor 5 - Employee Quality: without good employees the HPO can never be achieved
-Atrion Networking Corporation (USA): being HPO in inconspicuous surroundings
-South American College of Higher Education (South America): balancing growth with stability
-Nabil Bank (Nepal): achieving the sector's top position

8. The HPO transition process: make it happen
-Reasons for starting an HPO Diagnosis
-ATLAS Consortium (UK): creating a successful partnership
-The HPO Framework: guideline for mergers
-Grohe (the Netherlands): achieving success during times of crises

9. Benefits of the HPO Framework: it pays to use it

About the author and the HPO Center
Acknowledgments
References
Notes
Index

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • 10 Rituelen van slecht management
    André de Waal
    10 Rituelen van slecht management
    € 16,99
  • Werk heeft het gebouw verlaten
    Jitske Kramer
    Werk heeft het gebouw verlaten
    € 17,50
  • Topteams - Samen bergen verzetten
    Katja Staartjes
    Topteams - Samen bergen verzetten
    € 32,95
  • Interventies in de directiekamer
    Rob van Eijbergen
    Interventies in de directiekamer
    € 24,95
  • Vertrouwen in de slimme samenleving
    Sander Klous
    Vertrouwen in de slimme samenleving
    € 23,99
  • Soms is alles wel eens waar
    Toon Gerbrands
    Soms is alles wel eens waar
    € 22,50

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        What Makes a High Performance Organization

        What Makes a High Performance Organization
        André de Waal
        /