Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 34% korting
, ,

Marketingcommunicatiestrategie

Gebonden Nederlands 2015 9789001834128
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Nog slechts 3 exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
79,95
52,95
VOORDEEL - 34% korting

Samenvatting

'Marketingcommunicatiestrategie' is al jaren hét standaardwerk voor het vakgebied marketingcommunicatie en fungeert zowel tijdens de studie als daarna als grondig naslagwerk. Centraal staat het geïntegreerde marketingcommunicatieplan.

De wereld van de marketingcommunicatie verandert voortdurend. 'Marketingcommunicatiestrategie' slaagt erin om te midden van al die veranderingen marketingcommunicatie een fundament te geven. Naast reclame worden sponsoring, evenementen, public relations, promoties, direct marketing en dialoogmarketing, persoonlijke verkoop en winkelcommunicatie besproken, waarbij het belang van sterke merken een terugkerend thema is.

Deze zevende editie van 'Marketingcommunicatiestrategie' is volledig geactualiseerd. Het stappenplan is aangepast en er is een nieuw merkmodel opgenomen. Verder bevat het een nieuwe visie op de veranderende consument, op de mediamix en op onderzoek. De online ontwikkelingen staan niet meer in een apart hoofdstuk, maar zijn nu geïntegreerd verwerkt in het boek. Ook wordt aandacht besteed aan onderzoek naar de effecten van communicatie.

Met de code aan de binnenzijde van dit boek krijgt u toegang tot www.marketingcommunicatiestrategie.noordhoff.nl met daarop o.a. toetsvragen, begrippentrainer, flitscolleges, opdrachten en cases voor studenten en PowerPoint-presentaties, extra cases + uitwerkingen en Toets-op-maat voor docenten.

Waarom kiezen voor 'Marketingcommunicatiestrategie'?
-ijzersterke methode met zeer goede positie in de hbo-/wo-markt;
-geschreven door gerenommeerde auteurs;
-veel extra studie-, oefen- en toetsmateriaal online.

Het boek is met name geschikt voor studenten van opleidingen in het hoger economisch en communicatieonderwijs.

Specificaties

ISBN13:9789001834128
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:608
Uitgever:Noordhoff
Druk:7
Verschijningsdatum:15-7-2015
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Nick van Loendersloot | 11 april 2013
In het juninummer van 1990 verscheen in het Tijdschrift voor Marketing een uitgebreid artikel over het nieuwste boek van Floor en Van Raaij; 'Marketingcommunicatiestrategie'. De schrijver van het artikel J.P.H. Nillesen, verbonden aan de RU te Groningen is ingetogen complimenteus, maar mist als wetenschapper hier en daar de wetenschappelijke onderbouwing en vindt het boek wel erg 'reclamegericht'.Lees verder
Anne-Mieke Vermeer | 10 februari 2010
Leest u elke advertentie aandachtig en kijkt u geïnteresseerd alle reclameblokken op tv? Ko Floor, zelfstandig marketingcommunicatiestrateeg, en Fred van Raaij, hoogleraar economische psychologie, weten zeker dat dat niet het geval is. Bij de enorme vloed aan boodschappen waarmee we dagelijks overspoeld worden, is het voor elk bedrijf een kunst om er positief uit te springen.Lees verder

Lezersrecensies

4.4 van de 5
13 stemmen
5
8
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Ko Floor

Ko Floor is marketingcommunicatiestrateeg en als consultant vooral actief in de retailbranche.

Andere boeken door Ko Floor

Over Fred van Raaij

Fred van Raaij is als hoogleraar economische psychologie verbonden aan de Universiteit van Tilburg.

Andere boeken door Fred van Raaij

Inhoudsopgave

Deel 1 - Marketing en communicatie

1. Marketingcommunicatie en andere marketinginstrumenten
2. Communicatiemix van een onderneming
3. Kritiek en regelgeving
4. Werking van marketingcommunicatie

Deel 2 - Marketingcommunicatieplan

5. Onderdelen van het marketingcommunicatieplan
6. Stap één: Merkanalyse
7. Stap twee: Marketingcommunicatiedoelgroep
8. Stap drie: Marketingcommunicatiedoelstellingen
9. Stap vier: Marketingcommunicatiestrategie
10. Stap vijf: Mediakeuze
11. Stap zes: Creatieve ontwikkeling
12. Stap zeven: Marketingcommunicatiebudget
13. Stap acht: Evaluatie

Deel 3 - Marketingcommunicatie-instrumenten

14. Reclame
15. Public relations en voorlichting
16. Sponsoring
17. Promoties
18. Direct marketing en dialoogmarketing
19. Winkelcommunicatie
20. Persoonlijke verkoop
21. Evenementen

Deel 4 – Integratie van de marketingcommunicatiemix

22. Relatie tussen opdrachtgever en bureau(s)
23. Geïntegreerde marketingcommunicatie

Literatuurlijst
Illustratieverantwoording
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketingcommunicatiestrategie