

Egbert Jan van Bel …maakt organisaties klantvriendelijk met resultaat. Egbert Jan’s boeken wonnen prijzen, zijn bestsellers. Egbert Jan wil met dit boek organisaties succesvoller maken. U helpen klantvriendelijkheid als strategie in te zetten om het nog beter te doen.
Meer over Egbert Jan van BelKloteklanten
De klant als noodzakelijk kwaad?
Paperback Nederlands 2009 9789013068054Samenvatting
De eerste versie van 'Kloteklanten' werd een regelrechte bestseller. Veel ondernemingen hebben inmiddels het thema klantgericht ondernemen op de agenda gezet. Twee jaar na dato is er weer veel gebeurd en is het tijd voor een geheel nieuwe versie, met nieuw onderzoek, nieuwe inzichten, trends en visies.
Uw klant verandert de wereld, verandert u mee?
Egbert Jan van Bel, bekend en bekroond marketingauteur en -adviseur, sprak over de onderzoeksresultaten met vele ondernemers, managers en hun klanten. Hij voegde zijn visie toe en ontleedde de onderzoeksresultaten en ver taalde dit naar een concreet boek met een pakkende observatie en adviezen waar u direct mee aan de slag kunt.
U krijgt honderden meningen, ervaringen en aanvaringen van klanten voorgeschoteld. U krijgt een bloemlezing uit de duizenden reacties van consumenten zoals u en ik, en over managers zoals u en ik… Sommige rampzalig of dramatisch, vaak hilarisch, maar altijd zeer leerzaam! Kortom, 'Kloteklanten' is een must voor iedere ondernemer en manager die zijn klant respecteert.
Grootschalig klantonderzoek
Laat u niet misleiden door de titel, het boek heeft als basis een grootschalig onderzoek dat op continue basis al weer meerdere jaren wordt gehouden onder tienduizenden consumenten in Nederland: wanneer vindt u een onderneming oké? En wanneer niet?
Simpel gezegd, waarom doet iemand zaken met u? Waarom blijft een klant klant bij u en waarom niet? De grote verrassing is dat een oplossing dichter bij ligt dan u denkt.
Specificaties
Inhoudsopgave
1. Kloteklanten, wat een avontuur
Column: Jongetjes en kerels
Column: De kip of de vele eieren
Column: Is het de money, of is het de show
Column: Hebt u een commerciële functie in uw bedrijf?
Column: The Checklist Economy
2. Klantbehoud
Column: Heb ik gelijk?
Column: Goetheriaanse marketing
Column: Over klantenboosheid
Column: Herken uw kloteklant
Column: Bent u klant bij ons?
Column: Stop met verkopen!
3. Klantentrends
Column: Revoluties bestaan niet
4. Kloteburgers
5. Het Kloteklantenonderzoek
6. De nieuwe wet- en regelgeving
Column: Behoort u tot de aangeslotenen?
Column: Morgenvandaaggisteren
Column: De toekomst komt altijd te laat
Column: Prostitultant
Column: Total make-over
Column: Praat met je database
De klantwaarde is koning
Dank aan
Over de auteur
Bijlage 1: Kloteklantenervaring: lering en vermaak
Bijlage 2: Handig overzicht van bedrijven en instellingen die actief tussen klanten en bedrijven staan
MarketResponse Research & Consultancy
Wilt u alles leren over klantgericht ondernemen?
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan