Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Verslaafd aan drukinkt

De ondergang van de Telegraaf Media Groep

Paperback Nederlands 2021 9789021408811
Verkooppositie 1003Hoogste positie: 447
Op voorraad | Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

'Het is pas nieuws als het in 'De Telegraaf' heeft gestaan.' De krant kon zich die arrogantie veroorloven. Decennialang was 'De Telegraaf' een onaantastbaar bolwerk en veruit de grootste krant van Nederland, op papier én op internet. De krant leek geld te drukken, financieel kon het allemaal niet op.

Toch raakt het bedrijf de grip op zijn toekomst kwijt. Er komen scheuren in het zelfvertrouwen als blijkt dat de geur van geweest niet meer gelijk is aan de geur van succes. Er ontstaat paniek. Alles mislukt, van de zondagskrant tot maniakale overnames zoals Hyves. Alle energie gaat naar binnen in plaats van naar buiten, waar de wereld sneller verandert dan ooit.

De krant bepaalt niet langer het gesprek van de dag en verliest het contact met de lezer. Het bedrijf komt in commerciële en financiële problemen en moet in 2017 gered worden door de Belgische uitgever Mediahuis. Daar gaat een hevige en grimmige machtsstrijd met John de Mol aan vooraf die het bedrijf intern verscheurt.

De CEO blijkt niet loyaal aan de Telegraaf Media Groep en wordt ontslagen. Waar ging het mis? Welke afslagen werden gemist? Welke krachten speelden een rol in de tragische neergang van het trotse arrogante geel-blauwe nieuwsbolwerk uit Amsterdam? Is het bedrijf nog te redden?

Specificaties

ISBN13:9789021408811
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:416
Uitgever:Volt
Druk:1
Verschijningsdatum:3-8-2021
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Marianne Zwagerman

(Foto -Walter Kallenbach) Marianne Zwagerman werkte vanaf 2000 bij De Telegraaf en klom op tot directeur van de Nederlandse holding van TMG, verantwoordelijk voor alle digitale en tv-activiteiten. Ze verliet het bedrijf in 2009 en publiceerde drie boeken waaronder de roman Leven als Jarmund die in 2014 bij Uitgeverij Q uitkwam. Sinds 2020 is ze columnist bij De Telegraaf.

Andere boeken door Marianne Zwagerman

Inhoudsopgave

Verantwoording
Proloog

Deel 1: Tot in de hemel
1. Een nieuw mediatijdperk
2. Haarscheurtjes
3. Zondag en het buitenland
4. Verjonging, radio en sudoku

Deel 2: Zwalken
5. Wat wil De Mol?
6. Geen krantenbedrijf meer
7. Zwalkend en zoekend
8. Naar de top van de berg
9. Op ramkoers

Intermezzo: het hert en de val

10. Van de Everest naar de Cauberg

Deel 3: Wie is de mol?
11. Roofdier of lokaas?
12. Achterdocht en achterklap
13. Cambuur tegen Ajax
14. Sky is the limit
15. Ondergronds

Deel 4: Gemold of gered?
16. Bied maar!
17. Knokken

Namenregister

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Verslaafd aan drukinkt