Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Communicatie en media Communicatie in positie in 3 stappen
Communicatie in positie in 3 stappen
Betteke van Ruler

Betteke van Ruler is emeritus hoogleraar corporate communicatie en communicatiemanagement. Zij is nu mede-eigenaar van de Van Ruler Academie en is een veelgevraagd spreker en docent. Zij heeft veel boeken en artikelen gepubliceerd voor communicatieprofessionals.

Meer over Betteke van Ruler
Betteke van Ruler: ‘Organisaties moeten wendbaarder worden, beter samenwerken’ Bert Peene 8 mei 2019 Als organisaties in alle facetten agile moeten worden, zoals de managementliteratuur momenteel beweert, kan communicatie niet achterblijven. Dat geldt niet alleen voor de communicatieafdeling en de professionals die daar werken, maar voor het hele denken over de meerwaarde van communicatie in, door en van de organisatie. Betteke van Ruler bedacht daartoe de metafoor van het Communicatiehuis die ze in Communicatie in positie in 3 stappen toelicht. Zelf te ontwerpen door de communicatieprofessionals in constructieve dialoog met iedere collega die aan communicatie doet. Met iedereen dus. Lees het volledige artikel
Betteke van Ruler

Communicatie in positie in 3 stappen

Paperback Nederlands 2018 1e druk 9789024408382
6 stemmen
Voormalig top 100Totaal 122 dagen
Verkooppositie 3261Hoogste positie: 13
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
41,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

In Communicatie in positie in 3 stappen biedt Betteke van Ruler je een methode om in drie stappen te komen tot een goede vormgeving van de communicatiefunctie in of voor een organisatie.

Hiervoor heeft ze het Communicatiehuis bedacht. Deze methode loodst je via concrete vragen systematisch langs alle onderwerpen die essentieel zijn om tot een stevige positionering van communicatie en de communicatieprofessionals te komen. Achtergrondkennis, literatuur en perspectieven zijn de fundering van het Communicatiehuis en helpen je om zelf de antwoorden te vinden.

Met Communicatie in positie in 3 stappen word je de architect van je zelfgemaakte communicatiehuis, zodat het naadloos past bij jou, jouw organisatie en/of klant. Dit boek is een prachtig studieboek voor studenten die zich moeten verdiepen in de functie van communicatie in organisaties en over manieren waarop communicatie kan worden georganiseerd. Ideaal als voorbereiding op de stage of als stap op weg naar een succesvolle carrière in het communicatievak.

Trefwoorden

communicatie   communicatiestrategie   communicatiehuis   organisatiecommunicatie   communicatieprofessional   strategische communicatie   communicatiefunctie   communicatiemanagement   communicatievisie   positionering   organisatie   communicatieafdeling   communicatiecompetenties   businesspartner   organisatiescan   communicatieklimaat   communicatiedienstverlening   stakeholders   stijl van het huis   verbonden organisatie   maatschappelijke verantwoordelijkheid   communicatieprocessen   accountability   communicatiebesef   communicatiediagnose   reputatiemanagement   communicatiemanager   communicatief leiderschap   professionalisering   lerende organisatie  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789024408382
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:13-11-2018
Hoofdrubriek:Communicatie en media

Expertrecensies (1)

recensie
Communicatie is van iedereen
Bert Peene | 1 mei 2019
Wat is er in deze organisatie nodig en hoe kunnen we de communicatiefunctie en de rol van de communicatieprofessionals zo neerzetten dat zij ook echt van toegevoegde waarde zijn? Die vragen staan centraal in Communicatie in positie in 3 stappen, het nieuwste boek van emeritus professor communicatiewetenschappen Betteke van Ruler. De boodschap achter deze vragen: communicatie moet in positie gebracht worden. Nu eindelijk eens een keer goed of op een andere manier.
Lees verder

Lezersrecensies

3.2 van de 5
6 stemmen
1
1
2
2
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (2)

interview
Betteke van Ruler: ‘Organisaties moeten wendbaarder worden, beter samenwerken’
Bert Peene 8 mei 2019 Als organisaties in alle facetten agile moeten worden, zoals de managementliteratuur momenteel beweert, kan communicatie niet achterblijven. Dat geldt niet alleen voor de communicatieafdeling en de professionals die daar werken, maar voor het hele denken over de meerwaarde van communicatie in, door en van de organisatie. Betteke van Ruler bedacht daartoe de metafoor van het Communicatiehuis die ze in Communicatie in positie in 3 stappen toelicht. Zelf te ontwerpen door de communicatieprofessionals in constructieve dialoog met iedere collega die aan communicatie doet. Met iedereen dus.
Artikel lezen
preview
Communicatie in positie in 3 stappen
Betteke van Ruler 2 november 2018 De vraag ‘Wat doen we met communicatie?’ wordt in organisaties te vaak beperkt tot de vraag op welke plaats de communicatieprofessionals moeten zitten of hoeveel fte’s er nodig zijn.
Artikel lezen

Over Betteke van Ruler

Betteke van Ruler is emeritus hoogleraar corporate communicatie en communicatiemanagement en is nu mede-eigenaar van de Van Ruler Academy. Zij heeft een lange carrière achter de rug, als communicatieprofessional, docent en wetenschapper. Zij is een veelgevraagd spreker en docent over communicatiestrategie, over ontwikkelingen in het communicatievak en over communicatietheorie.  In 2018 werd zij benoemd tot Fellow van de International  Communication Association vanwege haar internationale wetenschappelijke bijdrage aan het vakgebied. Zij is erelid van Logeion en van Euprera, de Europese vereniging van onderzoek en onderwijs in public relations, en Officier in de Orde van Oranje Nassau vanwege haar verdiensten voor de nationale en internationale ontwikkeling van het communicatievak. Betteke is de uitvinder van het Communicatiekruispunt, een veelgebruikt model om te bepalen welke vorm van communicatie passend is, en van het Strategisch Communicatie Frame, een overal gebruikt model om een communicatiestrategie te ontwikkelen. 

Andere boeken door Betteke van Ruler

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Introductie
Voorwoord
Vormgeving van de communicatiefunctie in 3 stappen

DEEL I DE FUNCTIE VAN COMMUNICATIE VOOR EEN ORGANISATIE

1. De verbonden organisatie
2. Communicatie als productiefactor
3. Communicatie als vakgebied
4. De communicatieprofessional
5. Hoe komt communicatie in positie?
6. Wat is een goede positie?
7. Drie stappen om een communicatiehuis te bouwen
8. Wees de architect van je eigen communicatiehuis

DEEL II JE EIGEN COMMUNICATIEHUIS BOUWEN

STAP 1: INPUT OPHALEN OVER DE ORGANISATIE
9. Organisatiescan
10. Organisatiekarakteristieken
11. De stijl van het huis
12. De rol van de communicatieprofessionals
13. De buitenwereld binnen brengen

STAP 2: FOCUS AANBRENGEN IN DE COMMUNICATIE
14. Karakteristieken van communicatie als functie
15. De communicatievisie
16. De spelers in de communicatie
17. De communicatiedienstverleningsvisie

STAP 3: DE COMMUNICATIE ZO ORGANISEREN DAT HET GAAT WERKEN
18. De inrichting van de communicatie
19. Communicatiecompetenties
20. Zo vorm je een excellent team
21. Het aanbod van het communicatieteam
22. De plaats van de communicatieprofessionals in de organisatie

DEEL III DE FUNDERING VAN HET COMMUNICATIEHUIS

23. Wat je moet weten om de functie van communicatie te bepalen
24. De som van communicatie
25. Het communicatieproces
26. Het communicatievak
27. Typologie van communicatieafdelingen
28. In een goed huis is het prettig werken

De boeken en artikelen die ik heb gebruikt
Personen die ik wil bedanken
Over de auteur

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De nieuwe communicatieprofessional
    Vera de Witte
    De nieuwe communicatieprofessional
    € 37,95
  • Issuedenken
    Mayke Van Keep
    Issuedenken
    € 29,75
  • Handboek communicatiestrategie
    Betteke van Ruler
    Handboek communicatiestrategie
    € 36,95
  • Publieke communicatie
    Belinda van der Gaag
    Publieke communicatie
    € 48,50
  • Overheidscommunicatie
    Christine Swankhuisen
    Overheidscommunicatie
    € 32,75
  • Crisiscommunicatie voor iedereen
    Frank Peters
    Crisiscommunicatie voor iedereen
    € 20,00

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Communicatie in positie in 3 stappen

        Communicatie in positie in 3 stappen
        Betteke van Ruler
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Communicatie in positie in 3 stappen

        Verwijder uw beoordeling