Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Communicatie in positie in 3 stappen

Paperback Nederlands 2018 9789024408382
Voormalig top 100Totaal 122 dagen
Verkooppositie 1245Hoogste positie: 13
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

In Communicatie in positie in 3 stappen biedt Betteke van Ruler je een methode om in drie stappen te komen tot een goede vormgeving van de communicatiefunctie in of voor een organisatie.

Hiervoor heeft ze het Communicatiehuis bedacht. Deze methode loodst je via concrete vragen systematisch langs alle onderwerpen die essentieel zijn om tot een stevige positionering van communicatie en de communicatieprofessionals te komen. Achtergrondkennis, literatuur en perspectieven zijn de fundering van het Communicatiehuis en helpen je om zelf de antwoorden te vinden.

Met Communicatie in positie in 3 stappen word je de architect van je zelfgemaakte communicatiehuis, zodat het naadloos past bij jou, jouw organisatie en/of klant. Dit boek is een prachtig studieboek voor studenten die zich moeten verdiepen in de functie van communicatie in organisaties en over manieren waarop communicatie kan worden georganiseerd. Ideaal als voorbereiding op de stage of als stap op weg naar een succesvolle carrière in het communicatievak.

Specificaties

ISBN13:9789024408382
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:13-11-2018
ISSN:

Expertrecensies (1)

Communicatie is van iedereen
Bert Peene | 1 mei 2019
Wat is er in deze organisatie nodig en hoe kunnen we de communicatiefunctie en de rol van de communicatieprofessionals zo neerzetten dat zij ook echt van toegevoegde waarde zijn? Die vragen staan centraal in Communicatie in positie in 3 stappen, het nieuwste boek van emeritus professor communicatiewetenschappen Betteke van Ruler. De boodschap achter deze vragen: communicatie moet in positie gebracht worden. Nu eindelijk eens een keer goed of op een andere manier.
Lees verder

Lezersrecensies

3.2 van de 5
6 stemmen
1
1
2
2
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Betteke van Ruler: ‘Organisaties moeten wendbaarder worden, beter samenwerken’
Bert Peene 8 mei 2019 Als organisaties in alle facetten agile moeten worden, zoals de managementliteratuur momenteel beweert, kan communicatie niet achterblijven. Dat geldt niet alleen voor de communicatieafdeling en de professionals die daar werken, maar voor het hele denken over de meerwaarde van communicatie in, door en van de organisatie. Betteke van Ruler bedacht daartoe de metafoor van het Communicatiehuis die ze in Communicatie in positie in 3 stappen toelicht. Zelf te ontwerpen door de communicatieprofessionals in constructieve dialoog met iedere collega die aan communicatie doet. Met iedereen dus.
preview
Communicatie in positie in 3 stappen
Betteke van Ruler 2 november 2018 De vraag ‘Wat doen we met communicatie?’ wordt in organisaties te vaak beperkt tot de vraag op welke plaats de communicatieprofessionals moeten zitten of hoeveel fte’s er nodig zijn.

Over Betteke van Ruler

Betteke van Ruler is emeritus hoogleraar corporate communicatie en communicatiemanagement. Zij heeft een lange carrière achter de rug, eerst als communicatieprofessional, daarna als docent communicatie in het hbo, en sinds 1996 als wetenschapper. In de loop van de tijd heeft zij talloze boeken en artikelen gepubliceerd over communicatiemanagement en over de professionals in het communicatievak Door de internationale vereniging van communicatie-wetenschappers, International Communication Association, is Van Ruler in mei 2018 benoemd tot Fellow, een erkenning van de bijzondere wetenschappelijke bijdragen aan het brede onderzoeksgebied van de communicatie.

Andere boeken door Betteke van Ruler

Inhoudsopgave

Introductie
Voorwoord
Vormgeving van de communicatiefunctie in 3 stappen

DEEL I DE FUNCTIE VAN COMMUNICATIE VOOR EEN ORGANISATIE

1. De verbonden organisatie
2. Communicatie als productiefactor
3. Communicatie als vakgebied
4. De communicatieprofessional
5. Hoe komt communicatie in positie?
6. Wat is een goede positie?
7. Drie stappen om een communicatiehuis te bouwen
8. Wees de architect van je eigen communicatiehuis

DEEL II JE EIGEN COMMUNICATIEHUIS BOUWEN

STAP 1: INPUT OPHALEN OVER DE ORGANISATIE
9. Organisatiescan
10. Organisatiekarakteristieken
11. De stijl van het huis
12. De rol van de communicatieprofessionals
13. De buitenwereld binnen brengen

STAP 2: FOCUS AANBRENGEN IN DE COMMUNICATIE
14. Karakteristieken van communicatie als functie
15. De communicatievisie
16. De spelers in de communicatie
17. De communicatiedienstverleningsvisie

STAP 3: DE COMMUNICATIE ZO ORGANISEREN DAT HET GAAT WERKEN
18. De inrichting van de communicatie
19. Communicatiecompetenties
20. Zo vorm je een excellent team
21. Het aanbod van het communicatieteam
22. De plaats van de communicatieprofessionals in de organisatie

DEEL III DE FUNDERING VAN HET COMMUNICATIEHUIS

23. Wat je moet weten om de functie van communicatie te bepalen
24. De som van communicatie
25. Het communicatieproces
26. Het communicatievak
27. Typologie van communicatieafdelingen
28. In een goed huis is het prettig werken

De boeken en artikelen die ik heb gebruikt
Personen die ik wil bedanken
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Communicatie in positie in 3 stappen