Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Psychologie De kracht van timing
De kracht van timing
Robert Cialdini

hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University.

Meer over Robert Cialdini
Robert Cialdini: ‘Pre-suasion is mijn grootste idee in dertig jaar’ Jeroen Ansink 31 oktober 2016 Stel mensen bloot aan foto's van schapenwolkjes en ze ontwikkelen een voorkeur voor comfortabel meubilair. Met de juiste associaties is het mogelijk om mensen al te overtuigen nog vóórdat de boodschap is geleverd, zegt Robert Cialdini in zijn nieuwe boek Pre-suasion. ‘Wannéér je iets zegt is minstens zo belangrijk als wát je zegt.’ Lees het volledige artikel
Robert Cialdini

De kracht van timing

Pre-suasion: overtuigen op het beslissende moment

Paperback Nederlands 2018 1e druk 9789024421510
2 stemmen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Paperback | NL € 39,95 E-book | NL € 33,95
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis
39,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'De kracht van timing' voegt een nieuwe, cruciale dimensie toe aan het proces van overtuigen, die ervoor zorgt dat je invloed blijvend is. Het is een baanbrekend boek: uniek, fascinerend en waanzinnig praktisch.

Sinds het verschijnen van de megabestseller Invloed in 1984 geldt Cialdini als dé autoriteit op het gebied van overtuigingskracht. In De kracht van timing laat hij zien dat niet alleen wat je zegt of hoe je het zegt, maar ook wanneer je het zegt, bepaalt of je iemand kunt overtuigen. Hij legt uit hoe je op een creatieve en ethische manier iemands aandacht kunt sturen zodat je boodschap in vruchtbare bodem valt. Aan de hand van boeiende cases en een diepgaand inzicht in de menselijke psyche leert Cialdini je hoe je de zogenoemde ‘bevoorrechte momenten’ in het overtuigingsproces herkent en hoe je je daarop voorbereidt.

'Invloed van Robert Cialdini is met afstand het boek dat ik het vaakst aanbeveel. De inzichten in De kracht van timing zijn misschien nog wel onthutsender.' – Chip Heath, coauteur Switch en De plakfactor

'De grote sociaal psycholoog Robert Cialdini heeft wederom een tijdloos en onmisbaar boek geschreven over de psychologie van het beïnvloeden. Een absolute aanrader!' – Amy Cuddy, auteur Presence

Eerder verschenen als 'Pre-suasion'.

Trefwoorden

beïnvloeden   beïnvloeding   psychologie   overtuigen   pre-suasion   aandacht   timing   associatie   communicatie   beslissingen nemen   bevoorrechte momenten   marketing   framing   verkopen   besluitvorming   aandachttrekkers   focus   sympathie   eenheid   wederkerigheid   consistentie   schaarste   autoriteit   sociaal bewijs   sociale bewijskracht   onbewuste beïnvloeding   ethiek   gedragsverandering   aandachteconomie   gewoontevorming  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789024421510
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:320
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:16-2-2018
Hoofdrubriek:Psychologie

Expertrecensies (6)

recensie
De Kracht van Timing - 'Met plezier gelezen'
Liesbeth Tettero | 14 mei 2018
Robert Cialdini laat in zijn nieuwe boek De kracht van timing zien hoe en hoe vaak we beslissingen nemen gebaseerd op onbewuste beïnvloeding door anderen.
Lees verder
recensie
Pre-suasion
Corien Plaisier | 6 januari 2017
Het nieuwste boek van Robert Cialdini gaat over Pre-suasion. Dit staat voor, vooraf de aandacht richten op, het Engelse woord is onvertaald gebleven in het boek.
Lees verder
recensie
Pre-suasion
Nico Jong | 1 december 2016
Robert Cialdini beschrijft in zijn nieuwe boek de voorbereidingen die een slimme boodschapper kan treffen om zijn boodschap geaccepteerd te krijgen. Het gaat dus niet om de overtuiging op zich, maar om de voorbereidende overtuiging (Pre-suasion). Hierbij is vooral de timing van belang.
Lees verder
recensie
Pre-suasion
Rein Hof | 25 november 2016
In 1984 bracht Robert B. Cialdini het boek Invloed uit. Een uitgave waarin hij de zes geheimen van het overtuigen beschrijft. Het boek was een absolute bestseller, met meer dan drie miljoen verkochte exemplaren.
Lees verder
recensie
Pre-suasion
Pierre Pieterse | 29 september 2016
Succesvol overtuigen is niet alleen een kwestie van wát je zegt, stelt Robert Cialdini in Pre-suasion. Minstens zo belangrijk is het cruciale moment vóórdat die boodschap wordt geleverd.
Lees verder
recensie
Robert Cialdini - Pre-suasion
Jeroen Ansink | 26 september 2016
Succesvol beïnvloeden is niet alleen een kwestie van wát je zegt, maar ook wannéér je het zegt, zegt Robert Cialdini in Pre-suasion. In zijn eerste solo-boek in dertig jaar beschrijft de Amerikaanse psycholoog de onderliggende principes van voorbereidende overtuiging, en corrigeert hij tegelijkertijd een lacune in zijn eigen gedachtegoed.
Lees verder

Lezersrecensies

3.5 van de 5
2 stemmen
0
1
1
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (2)

interview
Robert Cialdini: ‘Pre-suasion is mijn grootste idee in dertig jaar’
Jeroen Ansink 31 oktober 2016 Stel mensen bloot aan foto's van schapenwolkjes en ze ontwikkelen een voorkeur voor comfortabel meubilair. Met de juiste associaties is het mogelijk om mensen al te overtuigen nog vóórdat de boodschap is geleverd, zegt Robert Cialdini in zijn nieuwe boek Pre-suasion. ‘Wannéér je iets zegt is minstens zo belangrijk als wát je zegt.’
Artikel lezen
nieuws
Harvest - Oktober 2016
Jeroen Ansink 3 oktober 2016 Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? 'Onze man in de VS' Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
Artikel lezen

Over Robert Cialdini

Robert B. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University en bekend van zijn gezaghebbende boek 'Invloed'. Daarvan zijn wereldwijd meer dan een miljoen exemplaren verkocht. Cialdini geldt dan ook als autoriteit als het gaat over het overtuigen van mensen.

Andere boeken door Robert Cialdini

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

VOORWOORD 9
NOOT VAN DE AUTEUR 11

DEEL 1. PRE-SUASION: VOORAF DE AANDACHT RICHTEN 15
1. Pre-suasion, een inleiding 17
2. Bevoorrechte momenten 31
3. Het belang van aandacht ... is het belang 43
4. Focus als oorzaak 61
5. Aandachttrekkers 1: de trekkers 77
6. Aandachttrekkers 2: de vasthouders 91

DEEL 2. PROCESSEN: DE ROL VAN ASSOCIATIES 105
7. Het belang van associaties: ik associeer, dus ik besta 107
8. Overtuigende locaties: de juiste plaatsen, de juiste sporen 121
9. De werking van pre-suasion: oorzaken, beperkingen en correcties 135

DEEL 3. BEST PRACTICES: PRE-SUASION OPTIMALISEREN 149
10. Zes wegen naar verandering: brede boulevards als slimme, snelle doorsteekjes 151
11. Eenheid 1: samen zijn 171
12. Eenheid 2: samen handelen 187
13. Ethisch gebruik: een pre-pre-suasieve overweging 203
14. Pre-suasion en wat daarna komt 217

Literatuur 227
Noten 269
Register 311

Vergelijkbare boeken

  • Invloed
    Robert Cialdini
    Invloed
    € 29,99
  • Invloed - De geheimen van het overtuigen
    Robert Cialdini
    Invloed - De geheimen van het overtuigen
    € 23,50
  • De kleine Cialdini
    Jacqueline de Jong
    De kleine Cialdini
    € 13,99
  • Influence: The Psychology of Persuasion
    Robert Cialdini
    Influence: The Psychology of Persuasion
    € 36,27
  • De Cialdini-methode
    Luc Cipers
    De Cialdini-methode
    € 34,99
  • Effectief beïnvloeden
    Jan Van der Vurst
    Effectief beïnvloeden
    € 18,25

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Pre-Suasion
    Cialdini
    Pre-Suasion
    € 19,33
  • Dat ene dilemma
    Bart Nauta
    Dat ene dilemma
    € 16,99
  • Principles
    Ray Dalio
    Principles
    € 40,51
  • Het impostersyndroom
    Elisabeth Cadoche
    Het impostersyndroom
    € 28,99
  • Het koopinfuus
    Chantal Schinkels
    Het koopinfuus
    € 17,95
  • Leren in tijden van tweets, apps en likes
    Joitske Hulsebosch
    Leren in tijden van tweets, apps en likes
    € 12,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De kracht van timing

        De kracht van timing
        Robert Cialdini
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        De kracht van timing

        Verwijder uw beoordeling