

Christian Madsbjerg is samen met Mikkel Rasmussen oprichter van ReD associates. Beiden hebben als consultant vele Fortune 500-bedrijven geholpen problemen op een nieuwe manier te benaderen en op te lossen.
Meer over Christian MadsbjergFilosofie in een tijd van Big Data
Paperback Nederlands 2017 9789025906085Samenvatting
Christian Madsbjerg, filosoof en politiek wetenschapper, laat in Filosofie in een tijd van big data zien dat algoritmes en big data niet de ultieme bron voor succes zijn. Hoewel we onze persoonlijke en zakelijke beslissingen er steeds meer op baseren, is het volgens Madsbjerg noodzakelijk om uiteindelijk uit te gaan van menselijke betekenisgeving. De filosofie en kunst kunnen ons in dit proces helpen.
Aan de hand van sprekende voorbeelden laat Madsbjerg zien dat de wereld uit meer bestaat dan een serie algoritmes. Vanuit zijn ervaring als adviseur toont hij aan dat de meest succesvolle businessbeslissingen gebaseerd zijn op het vermogen de wereld buiten het kantoor te duiden. Menselijkheid in een wereld van big data is daarom onmisbaar.
Inhoudsopgave
Inleiding: De menselijke factor 13
1. Hoe krijgt de wereld betekenis? 25
2. Silicon Valley is een manier van denken 49
3. Cultuur – geen individuen 60
4. Dikke data – niet alleen dunne data 87
5. De savanne – en niet de dierentuin 116
6. Creativiteit – geen maakwerk 147
7. De poolster – geen gps 187
8. Waar zijn mensen voor? 218
Bronnen 233
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan