Patrick Lencioni is oprichter en directeur van The Table Group, een bedrijf dat zich sinds 1997 inzet om leiders te helpen de gezondheid van hun organisaties te verbeteren.
Meer over Patrick LencioniDe beslissende voorsprong
Een gezonde organisatie als basis voor duurzaam succes
Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789047006374Samenvatting
Wie zoekt naar manieren om de concurrentie voor te blijven, komt al snel op het terrein van marketing, innovatie of strategie. U wilt in feite slimmer zijn dan de rest. Maar ook de concurrentie volgt de ontwikkelingen op de voet, zodat u uw behaalde voorsprong als snel weer kwijt bent.
Patrick Lencioni laat in dit toegankelijke maar diepgravende boek zien dat er een wereld te winnen is door niet slimmer, maar gezonder te worden: wie politieke spelletjes, gebrekkige communicatie en slecht leiderschap weet uit te wieden, kan alle aanwezige ervaring, kennis en energie in zijn bedrijf maximaal inzetten. Een gezonde organisatie weet management, werkvloer en cultuur tot een geheel te smeden – en dat is de enige manier om duurzaam concurrentievoordeel te behalen.
Aan de hand van voorbeelden en tips uit zijn eigen praktijk laat Lencioni zien hoe uw organisatie gezond kan worden. Zo krijgt ook u de beslissende voorsprong.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Patrick Lencioni
Inhoudsopgave
Een pleidooi voor een gezonde organisatie
De vier disciplines
Discipline 1: Bouw een hecht leiderschapsteam
Discipline 2: Creeer helderheid
Discipline 3: Overcommuniceer helderheid
Discipline 4: Bekrachtig helderheid
Het belang van goede meetings
De voorsprong nemen
Checklist organisatiegezondheid
Extra informatie
Noten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan