Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Een High Performance Organisatie... wat is dat?

Met nog meer plezier naar je werk!

E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 9789082205916
Verkooppositie 4017163 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Een High Performance Organisatie, wat is dat nu weer? Weer een nieuw project? Nee, dat is het niet. Een High Performance Organisatie, of HPO, is eigenlijk niets anders dan een inspirerende, motiverende en uitdagende organisatie om bij te werken of om klant van te zijn.

Wat opvalt, is dat het lang niet altijd om grote organisaties gaat. Waar het om draait is dat jij samen met jouw collega’s de “juiste dingen” doet. Hiermee bouw je zelf aan een top team of afdeling en daarmee leg je de basis voor een High Performance Organisatie (HPO)!

Wetenschappelijk onderzoek en praktijkervaring van honderden organisaties over de hele wereld helpen je gelukkig bij wat je kunt doen om een HPO te worden. Deze kennis is, zoals het Afrikaanse spreekwoord zegt: ‘het water om te groeien’. En het water dat zijn 35 kenmerken, samengevat in vijf HPO Factoren:
• Kwaliteit van Management
• Openheid & Actiegerichtheid
• Langetermijngerichtheid
• Continue Verbetering & Vernieuwing
• Kwaliteit van Medewerkers

Deze 35 kenmerken staan kort beschreven in dit boekje, geschreven voor medewerkers, teamleiders en managers binnen profit, non-profit en overheidsorganisaties. Bij veel van deze kenmerken lees je “De leiding van onze organisatie….”. Dat wil niet zeggen dat deze kenmerken niet voor iedereen in de organisatie van belang zijn! Iedereen is in zijn/haar functie een leider. Niet alleen op het werk, maar ook thuis, op de voetbalclub of waar dan ook. We dagen je uit om zelf aan de slag te gaan met het bouwen van jouw eigen topteam, afdeling en organisatie. Het uiteindelijke doel is om de medewerkerstevredenheid, klanttevredenheid, winstgevendheid, etc. te verhogen.

In 'Een high performance organisatie … wat is dat?' staan kort de 5 HPO-factoren en de 35 kenmerken beschreven. Bij ieder kenmerk kan je een cijfer tussen 1 en 10 geven hoe jouw team of afdeling presteert op dat kenmerk. Ook kan je opschrijven hoe jij denkt dat jezelf, je manager of directe collega’s kunnen verbeteren. Uitspraken van bekende en minder bekende mensen helpen je daarbij. Lees ze eens rustig door. Bedenk je wat je al goed doet en waar je nog beter kan. Bespreek het eens met je collega's. Vertel je leidinggevende welke punten volgens jou aandacht verdienen.

Het werken aan HPO is uitdagend en leuk. Zo ga je met plezier naar je werk!

Specificaties

ISBN13:9789082205916
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:pdf
Aantal pagina's:128
Uitgever:HPO Center
Druk:1
Verschijningsdatum:16-12-2014

Lezersrecensies

4.7 van de 5
6 stemmen
4
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Een High Performance wat?
Marco Schreurs 23 februari 2015 In het boekje Een High Performance Organisatie… wat is dat? worden de 35 kenmerken, samengevat in vijf HPO succesfactoren helder en duidelijk voor iedereen beschreven. Een preview op de vijf factoren.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Marco Schreurs

Marco Schreurs (schreurs@hpocenter.com), medeoprichter en partner van Direction Europe, een trainings- en ontwikkelingsbureau op het gebied van leiderschap en besluitvorming. Daarnaast is hij medeoprichter en Marketing Directeur van het HPO Center en auteur van 'Animal Firm' en ‘Een High Performance Organisatie…Wat is dat?’. Hij is een liefhebber van gelijkwaardig brainstormen, gekoppeld aan resultaat, vernieuwende marketingconcepten, Italiaanse keuken, een stil bos, Nils en Anna, slap kletsen met vrienden, hardlopen, zwerven over de wereld, mooie witte wijnen, Counting Crows, André Hazes, The Shawshank Redemption, Into the Wild…

Andere boeken door Marco Schreurs

Over Alex Meingast

Alex Meingast (1960) is vanaf het begin betrokken bij het onderzoek naar de succesfactoren van High Performance Organisaties (HPO’s). In eerste instantie heeft hij met André de Waal onder de noemer Prestatie Management Analyse gedurende ruim drie jaar intensief samengewerkt. Nadat Alex medio 2004 eindverantwoordelijk directeur voor het gebied West-Nederland geworden was, volgde in de eerste jaren opnieuw een tweetal PMA-sessies, gevolgd door het HPO onderzoek in de periode 2006-2008. Alex gek op actie. Beweging binnen organisaties op gang brengen om ze daarmee op een hoger niveau te (helpen) brengen. Daarnaast een verwoed sporter (wielrennen en hardlopen), muziekliefhebber (o.a. Rolling Stones en Bruce Springsteen) en wanneer de tijd het toelaat, worden er diverse films of series bekeken. Favorieten hierbij: Once upon a time in the west, Kill Bill en Grizzly man.

Andere boeken door Alex Meingast

Inhoudsopgave

Voorwoord

Inleiding
Het HPO raamwerk
Lees- en doe wijzer

Factor1 Kwaliteit van management
Factor 2 Openheid en actiegerichtheid
Factor 3 Langetermijngerichtheid
Factor 4 Continue verbetering en vernieuwing
Factor 5 Kwaliteit van medewerkers

Wat ga jij nou doen?
Meer informatie

Over de auteurs
Over het HPO Center
Uitknipvel actiekaarten

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Een High Performance Organisatie... wat is dat?