
Lees verder
Johanna Kroon maakt veranderverhalen en andere communicatiematerialen voor organisaties in verandering. Haar uitgangspunt is dat iedere organisatieverandering een kans biedt om werk interessanter te maken, beter voor mens én organisatie. De communicatie moet laten zien hoe.
Meer over Johanna KroonKent u het gevoel dat medewerkers geen zin hebben in weer een verandering? Ziet u regelmatig de energie uit zulke trajecten weglekken? Loopt u tegen weerstand aan, kent u uit eigen ervaring het frustrerende gevoel dat mensen al afhaken voor het veranderproces goed en wel is begonnen?
Dit boek biedt een oplossing en een uitweg. Het laat zien hoe u met één simpel principe de kans kunt vergroten dat veranderingen tot een succes worden. Dit principe zal u misschien paradoxaal in de oren klinken: u moet het veranderdoel op de tweede plaats zetten. Waar u zich eerst op moet richten is de relaties binnen het team of binnen de organisatie. Relatie eerst, veranderdoel daarna.
'Wat hebben ze nú weer bedacht?!' bevat niet de zoveelste verandermethode met bijbehorend stappenplan. Het laat u kennismaken met een houding die uw kansen op succesvol veranderen vergroot, ongeacht het type organisatie, uw veranderdoel, de fase waar het proces in zit of de verandermethode die u volgt. Dit boek is dan ook voor managers, projectleiders, communicatiemanagers en -medewerkers, adviseurs en iedereen die in een organisatie dingen wil veranderen. Of het nu gaat om profit of not-voor-profitorganisaties.
verandermanagement relatie eerst relaties communicatie verandering leiderschap weerstand vertrouwen verandermoeheid organisatieverandering waardering urgentiebesef storytelling regelruimte menselijke behoeften organisatiecultuur zingeving groepsdynamiek veranderproces psychologische behoeften draagvlak inspraak voorspelbaarheid flow voorbeeldgedrag veranderplan eerlijkheid manipulatie ownership betrokkenheid