Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Wat hebben ze nú weer bedacht?!

Hoe één simpel communicatieprincipe het verschil maakt bij uw verandertraject

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2009 9789089651334
Verkooppositie 15381115 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Kent u het gevoel dat medewerkers geen zin hebben in weer een verandering? Ziet u regelmatig de energie uit zulke trajecten weglekken? Loopt u tegen weerstand aan, kent u uit eigen ervaring het frustrerende gevoel dat mensen al afhaken voor het veranderproces goed en wel is begonnen?

Dit boek biedt een oplossing en een uitweg. Het laat zien hoe u met één simpel principe de kans kunt vergroten dat veranderingen tot een succes worden. Dit principe zal u misschien paradoxaal in de oren klinken: u moet het veranderdoel op de tweede plaats zetten. Waar u zich eerst op moet richten is de relaties binnen het team of binnen de organisatie. Relatie eerst, veranderdoel daarna.

'Wat hebben ze nú weer bedacht?!' bevat niet de zoveelste verandermethode met bijbehorend stappenplan. Het laat u kennismaken met een houding die uw kansen op succesvol veranderen vergroot, ongeacht het type organisatie, uw veranderdoel, de fase waar het proces in zit of de verandermethode die u volgt. Dit boek is dan ook voor managers, projectleiders, communicatiemanagers en -medewerkers, adviseurs en iedereen die in een organisatie dingen wil veranderen. Of het nu gaat om profit of not-voor-profitorganisaties.

Specificaties

ISBN13:9789089651334
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:107
Druk:1
Verschijningsdatum:30-6-2012

Expertrecensies (4)

Relaties eerst, dan pas veranderen
Ronald Buitenhuis | 10 november 2009
Stel u wilt een veranderingsproces doorvoeren en krijgt als advies: zet het veranderproces niet op de eerste maar op de tweede plaats. Dat is toch wonderlijk! En toch is dat wat communicatiespecialist Johanna Kroon in haar nieuwe boek Wat hebben ze nú weer bedacht?Lees verder
Jolanda Verbraak | 9 november 2009
'Mensen houden niet van veranderingen' is een gedachte waar ik me altijd tegen heb verzet. Mensen zijn constant op zoek naar verbetering en veranderen daarom geleidelijk aan. Johanna Kroon gaat in op grootschalige veranderingen. Veranderingen die zijn ingezet door 'ze'; managers, bestuurders of andere mensen, maar vooral geen veranderingen die zijn ingezet door 'we', de werknemers en uitvoerders.Lees verder
Perry Oostrum | 6 november 2009
Niet iedereen heeft de gelegenheid om boekwerken als 'Plezier beleven aan taaie vraagstukken' van Hans Vermaak of 'Het veranderboek' van Steven ten Have cs tot zich te nemen. Vooral niet drukke (verander)managers, die hun handen vol hebben aan het runnen van de dagelijkse gang van zaken in hun onderneming.Lees verder
Johanna Kroon: ‘De relatie komt vóór het veranderdoel’
Hans van der Klis | 4 september 2009
Alle expertrecensies (4)

Lezersrecensies

4.5 van de 5
25 stemmen
15
8
1
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

podcast
Johanna Kroon over verandering
Ronald Buitenhuis 17 november 2009 Zet de relatie met de betrokkenen op de eerste plaats, dan kun je samen het veranderdoel bereiken. Johanna Kroon beschrijft in Wat hebben ze nú weer bedacht?! hoe je die relatie centraal stelt en wat het effect hiervan is op veranderingen. M&L vroeg haar dit eenvoudige principe even toe te lichten: ‘Als er een verandertraject mislukt is en je gaat aan iets nieuws beginnen, vertel je eerst waarom het mislukt is. Zo herstel je de relatie.’
Alle interviews en artikelen (1)

Over Johanna Kroon

Johanna Kroon maakt veranderverhalen en andere communicatiematerialen voor organisaties in verandering. Haar uitgangspunt is dat iedere organisatieverandering een kans biedt om werk interessanter te maken, beter voor mens én organisatie. De communicatie moet laten zien hoe.

Andere boeken door Johanna Kroon

Inhoudsopgave

De grote verandermythe

1. Relatie eerst
Intermezzo: Een gele kaart voor KPMG
2. Hoe creëer je een besef van urgentie?
Intermezzo: Zien is geloven
3. Hoe herken je een kansloos veranderplan?
Intermezzo: En als het nou gewoon moet?
4. Hoe communiceer je over het veranderplan?
Intermezzo: Wat storytelling kan betekenen voor uw verandertraject
5. Hoe krijg je - en hou je - vaart in het veranderproces?
Intermezzo: Relatie eerst voor het goede doel
6. Zonder wrijving geen glans. Hoe ga je om met weerstand?
Intermezzo: Veranderdoel of relatie eerst?

Manager of leider?
epiloog: Wat gaat u doen met relatie eerst?

Dank
Literatuur
Over de auteur

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wat hebben ze nú weer bedacht?!