Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Wat hebben ze nú weer bedacht?!

Hoe één simpel communicatieprincipe het verschil maakt bij uw verandertraject

Paperback Nederlands 2012 9789089651426
10
Voormalig top 10Totaal 14 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Kent u het gevoel dat medewerkers geen zin hebben in weer een verandering? Ziet u regelmatig de energie uit zulke trajecten weglekken? Loopt u tegen weerstand aan, kent u uit eigen ervaring het frustrerende gevoel dat mensen al afhaken voor het veranderproces goed en wel is begonnen?

Dit boek biedt een oplossing en een uitweg. Het laat zien hoe u met één simpel principe de kans kunt vergroten dat veranderingen tot een succes worden. Dit principe zal u misschien paradoxaal in de oren klinken: u moet het veranderdoel op de tweede plaats zetten. Waar u zich eerst op moet richten is de relaties binnen het team of binnen de organisatie. Relatie eerst, veranderdoel daarna.

'Wat hebben ze nú weer bedacht?!' bevat niet de zoveelste verandermethode met bijbehorend stappenplan. Het laat u kennismaken met een houding die uw kansen op succesvol veranderen vergroot, ongeacht het type organisatie, uw veranderdoel, de fase waar het proces in zit of de verandermethode die u volgt. Dit boek is dan ook voor managers, projectleiders, communicatiemanagers en -medewerkers, adviseurs en iedereen die in een organisatie dingen wil veranderen. Of het nu gaat om profit of not-voor-profitorganisaties.

Specificaties

ISBN13:9789089651426
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:106
Druk:2
Verschijningsdatum:28-6-2012
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (5)

Wat hebben ze nú weer bedacht?!
Peter Streefkerk | 5 maart 2015
Hoe vaak heb je dit zelf wel niet uitgeroepen over de collega’s binnen je organisatie. Wat hebben ze nú weer bedacht. Terecht staan er in de titel een vraagteken en een uitroepteken.
Lees verder
Relaties eerst, dan pas veranderen
Ronald Buitenhuis | 10 november 2009
Stel u wilt een veranderingsproces doorvoeren en krijgt als advies: zet het veranderproces niet op de eerste maar op de tweede plaats. Dat is toch wonderlijk! En toch is dat wat communicatiespecialist Johanna Kroon in haar nieuwe boek Wat hebben ze nú weer bedacht?! aanbeveelt.
Lees verder
Wat hebben ze nú weer bedacht?!
Jolanda Verbraak | 9 november 2009
'Mensen houden niet van veranderingen' is een gedachte waar ik me altijd tegen heb verzet. Mensen zijn constant op zoek naar verbetering en veranderen daarom geleidelijk aan. Johanna Kroon gaat in op grootschalige veranderingen. Veranderingen die zijn ingezet door 'ze'; managers, bestuurders of andere mensen, maar vooral geen veranderingen die zijn ingezet door 'we', de werknemers en uitvoerders. Mokkend roepen deze werknemers bij de zoveelste aangekondigde verandering: 'Wat hebben ze nú weer bedacht?!'. Deze uitspraak werd de pakkende titel van het boek van Kroon.
Lees verder
Wat hebben ze nú weer bedacht?!
Perry Oostrum | 6 november 2009
Niet iedereen heeft de gelegenheid om boekwerken als 'Plezier beleven aan taaie vraagstukken' van Hans Vermaak of 'Het veranderboek' van Steven ten Have cs tot zich te nemen. Vooral niet drukke (verander)managers, die hun handen vol hebben aan het runnen van de dagelijkse gang van zaken in hun onderneming. Voor hen biedt 'Wat hebben ze nú weer bedacht?!' van Johanna Kroon wellicht uitkomst. Dit is een handzaam boekje, dat wel het wezen van een succesvolle aanpak bondig weergeeft. Zonder dat daarvoor een grote aanslag gepleegd wordt op de toch al beperkte tijd van de man of vrouw in de praktijk.
Lees verder
Johanna Kroon: ‘De relatie komt vóór het veranderdoel’
Hans van der Klis | 4 september 2009
In Wat hebben ze nú weer bedacht?! schrijft communicatieadviseur Johanna Kroon dat veranderingen binnen organisaties meer kans van slagen hebben als het management meer aandacht zou besteden aan de relatie met de mensen die met de veranderingen te maken krijgen. ‘Het motto is: relatie eerst, veranderdoelen daarna’, zegt Kroon.
Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
25 stemmen
15
8
1
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

De grote verandermythe

1. Relatie eerst
Intermezzo: Een gele kaart voor KPMG
2. Hoe creëer je een besef van urgentie?
Intermezzo: Zien is geloven
3. Hoe herken je een kansloos veranderplan?
Intermezzo: En als het nou gewoon moet?
4. Hoe communiceer je over het veranderplan?
Intermezzo: Wat storytelling kan betekenen voor uw verandertraject
5. Hoe krijg je - en hou je - vaart in het veranderproces?
Intermezzo: Relatie eerst voor het goede doel
6. Zonder wrijving geen glans. Hoe ga je om met weerstand?
Intermezzo: Veranderdoel of relatie eerst?

Manager of leider?
epiloog: Wat gaat u doen met relatie eerst?

Dank
Literatuur
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wat hebben ze nú weer bedacht?!