Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

De strategie van de Kreeft

Van optimaliseren naar echt vernieuwen

Paperback Nederlands 2020
Verkooppositie 894
Nog niet verschenen, verwacht op 20‑09‑2020
29,99

Samenvatting

Iedere organisatie wil ook over vijf jaar nog bestaan, en het liefst nog succesvoller zijn dan nu. Dat gaat niet vanzelf, dus worden er talloze plannen gemaakt en strategieën bedacht. Maar waarom mislukken die zo vaak? Waarom is het zo moeilijk om echt te vernieuwen? Waarom blijft het bijna altijd stokken bij het optimaliseren van bestaande processen, producten of diensten? En belangrijker nog: hoe doorbreken we dit nou?

De strategie van de kreeft laat overtuigend zien dat je alleen echt kunt veranderen en vernieuwen als je een oncomfortabel gevoel weet te creëren, het vernieuwingsproces apart organiseert en durft te kannibaliseren. Precies zoals een kreeft doet als hij wil groeien. Zijn pantser groeit immers niet met hem mee, en om voort te kunnen leven moet hij dat van zich af schudden, een nieuw pantser laten groeien en het oude opeten zodat het nieuwe zich sneller ontwikkelt. Een prachtige metafoor die een-op-een toe te passen is op organisaties.

- Creëer in vijf stappen een echte innovatiedynamiek.
- Leer hoe je ruimte in je organisatie creëert voor échte vernieuwing.

Specificaties

ISBN13:9789089655110
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:200
Druk:1

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Yousri Mandour

Yousri Mandour is partner bij adviesbureau ICSB Marketing en Strategie. Hij is voor zijn klanten continu op zoek naar nieuwe groeikansen en de implementatie hiervan binnen hun organisaties. Centraal hierbij staat het realiseren van waardecreatie voor zowel huidige als toekomstige klanten. Yousri is auteur van 'Groeimodellen - creëer nieuwe business', dat op de shortlist voor de verkiezing van het Managementboek van het Jaar 2013 stond. In dit boek worden groeistrategieën voor organisaties in volwassen markten beschreven. Mandour schreef verder de bestseller 'Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen' en is co-auteur van 'Doelgericht Vernieuwen'. Yousri is officieel gecertificeerd trainer in Systematic Inventive Thinking. Hij is een veelgevraagd spreker voor marketingstrategische onderwerpen als Blue Ocean Strategy en Businessmodel Innovatie.

Andere boeken door Yousri Mandour

Over Dorien van der Heijden

Dorien van der Heijden is senior adviseur en partner bij adviesbureau ICSB Marketing en Strategie. In deze functie houdt ze zich bezig met een breed scala aan marketing- en strategieprojecten in opdracht van klanten als Luba Groep, CROW, Rijk Zwaan, Ferney Group en PPG. Ze heeft ruime ervaring met het op maat ontwikkelen van workshops en met het begeleiden van uiteenlopende groepen bij het maken van strategische keuzes en de vertaling daarvan naar werkbare plannen en implementatieprojecten. Dorien is een van de drijvende krachten achter het innovation leaders network YellowCats. Ze is coauteur van het boek Doelgericht Vernieuwen. Businessmodelinnovatie en Blue Ocean Strategy zijn onderwerpen waarover zij geregeld workshops verzorgt en organisaties adviseert.

Andere boeken door Dorien van der Heijden

Over Sven Turnhout

Sven Turnhout is directeur-bestuurder van hét landelijke kenniscentrum voor woningcorporaties KWH.

Andere boeken door Sven Turnhout

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De strategie van de Kreeft