Lees verder
Steven Van Belleghem is gepassioneerd door klantgerichtheid. De voorbije 20 jaar heeft hij 100% van zijn professionele tijd geïnvesteerd in het beter begrijpen van klantgerichte organisaties. Hij is auteur van 6 managemeboeken rond klantgerichtheid en geeft over heel de wereld lezingen over zijn passie. Hij is tevens ondernemer, investeerder en lid van diverse adviesraden.
Meer over Steven Van BelleghemMarketing - De nieuwe principes
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 1e druk 9789401417068Samenvatting
Succesvolle marketeers weten in te spelen op een veranderende omgeving en luisteren naar de wensen en behoeften van de klant. Maar hoe doet u dat, nu adverteren op de traditionele manier niet langer werkt? In 'Marketing. De nieuwe principes' zet Steven Van Belleghem de krijtlijnen uit voor de toekomst van marketing. Hij laat zien wat u als marketeer in huis moet hebben om doortastend te reageren op constante verandering.
Daarbij combineert hij een stevig theoretisch kader met inspirerende voorbeelden uit de praktijk. Hoe speelt u slim in op uw consument? En hoe zet u dit om in duurzaam succes voor uw merk, bedrijf of organisatie? In dit standaardwerk over marketing vindt u de antwoorden!
- Een onmisbaar basiswerk voor studenten Marketing en Communicatie.
- Een compilatie van De conversation manager en De conversation company, aangevuld met de inleiding tot marketing.
- Ook geschikt voor professionals die hun kennis willen verdiepen
- Auteur van 'De Conversation Manager' en 'De Conversation Company'.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Steven Van Belleghem
Inhoudsopgave
DANK
DEEL 1: MARKETINGFUNDAMENTEN VOOR VANDAAG EN MORGEN
1. Marketing bouwt waarde voor klanten, de maatschappij en organisaties
-Het marketingproces: waarde creëren in vijf stappen
-De kern van marketing: waarde creëren
-Alles is marketing, marketing is alles en marketing is overal
2. Het begrijpen van de markt naar een marketingstrategie
-Analyse van de markt: een externe en een interne kijk op de wereld
-Externe analyse: begrijpen van de markt
-Interne analyse: zoek naar houdbare concurrentiële voordelen
3. Van marketingstrategie tot implementatie
-Segmentatie, targeting en positionering
-Marketingimplementatie via de 4 P’s
-De fundamenten blijven staan. Het is tijd voor een nieuw huis op deze
fundamenten
DEEL 2: DE VERANDERENDE MARKETINGCONTEXT
4. De digitale consument
-Digitaal is het nieuwe normaal
-De digitale consument
-Consumenten maken en breken
-De digitale consument is geen hype
5. Het spanningsveld tussen klassieke marketing en de digitale consument
-Zeven spanningsvelden tussen klassieke marketing en de digitale consument
-Veranderende consument: ja! Consument alleenheerser: nee!
-De consument is onze partner: samen zijn we sterk
DEEL 3: DE NIEUWE MARKETING- EN COMMUNICATIEFILOSOFIE
6. De nieuwe marketing- en communicatiefilosofie
-De kracht van conversaties
-Vijf mythes over het conversatiemodel
-De nieuwe filosofie: merkidentificatie, -activering en -conversatie
7. Bouwen aan een emotionele merkrelatie
-Merkentrouw staat onder druk
-Merken hebben een emotionele hefboom nodig
-Merkidentificatie begint intern
8. De rol van adverteren in de conversatiefilosofie
-Reclame leeft meer dan ooit
-Adverteren wordt activeren
-De nieuwe mediamix
DEEL 4: DE VIER C’S VAN DE CONVERSATIEFILOSOFIE
9. Introductie tot de vier C’s van de conversatiefilosofie
-Onderbenut conversatiepotentieel
-Vier pijlers: customer experience, conversatie, content, collaboratie
-Ben & Jerry’s werkt aan elke C
-Het unieke verhaal van een fietsenverkoper
-Geef bedrijven scores op de vier C’s
10. Customer experience
-Klanten zijn meer dan de som van je omzet
-Conversatiewaardig in elke fase: de consument zit altijd in een aankoopfase
-Leer verwachtingen managen
-Een nieuwe ontwikkeling in customer experience: selfservice
-Hoe kun je je op customer experience organiseren?
11. Conversaties
-Observeren, faciliteren en participeren
-Observeren: eerst stappen, dan pas lopen
-Faciliteren: verwelkom consumenten met open armen
-Participeren: wees jezelf
-Van conversatie naar conversie
-Hoe organiseren bedrijven zich op conversaties
12. Content
-Contentmarketing versus campagnedenken
-Contentmarketing in zes stappen
-Stap 1: Kies de juiste topics
-Stap 2: Zorg voor een stevige technische onderbouw
-Stap 3: Stel een contentagenda op
-Stap 4: Maak en deel conversatiewaardige content
-Stap 5: Manage de contentconversaties
-Stap 6: Meet de impact
-Hoe organiseren bedrijven zich op contentmarketing
13. Collaboratie
-Van cocreatie naar structurele collaboratie
-De klant treedt de ‘boardroom’ binnen
-Kies de juiste mensen
-Waarom helpen consumenten graag?
-De rol van het bedrijf: moderatie en participatie
-Ducatie bouwt zijn bedrijf op collaboratie
-Hoe organiseer je structurele collaboratie?
-Collaboratie is de sleutel tot alles
EINDNOTEN
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan