Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Marketing - De nieuwe principes

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 1e druk 9789401417068
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Direct te downloaden

Samenvatting

Succesvolle marketeers weten in te spelen op een veranderende omgeving en luisteren naar de wensen en behoeften van de klant. Maar hoe doet u dat, nu adverteren op de traditionele manier niet langer werkt? In 'Marketing. De nieuwe principes' zet Steven Van Belleghem de krijtlijnen uit voor de toekomst van marketing. Hij laat zien wat u als marketeer in huis moet hebben om doortastend te reageren op constante verandering.

Daarbij combineert hij een stevig theoretisch kader met inspirerende voorbeelden uit de praktijk. Hoe speelt u slim in op uw consument? En hoe zet u dit om in duurzaam succes voor uw merk, bedrijf of organisatie? In dit standaardwerk over marketing vindt u de antwoorden!
- Een onmisbaar basiswerk voor studenten Marketing en Communicatie.
- Een compilatie van De conversation manager en De conversation company, aangevuld met de inleiding tot marketing.
- Ook geschikt voor professionals die hun kennis willen verdiepen
- Auteur van 'De Conversation Manager' en 'De Conversation Company'.

Specificaties

ISBN13:9789401417068
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:321
Druk:1
Verschijningsdatum:28-3-2014
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Marketing
Eric van Arendonk | 21 oktober 2014
Het marketingvak staat de laatste jaren niet stil. Nieuwe technologieën bieden volop mogelijkheden om marketingbedrijven steeds verder uit te breiden. Vooral op het gebied van gericht communiceren. Terwijl weer andere technieken ons nieuwe inzichten verschaffen zoals bij big data en neurowetenschappen. Als marketeers moeten we flink aan de bak om bij te blijven in ons vakgebied. Gelukkig helpen boeken ons daarbij.
Lees verder

Lezersrecensies

3.2 van de 5
11 stemmen
2
4
2
0
3

Over Steven Van Belleghem

Steven Van Belleghem is een enthousiasteling op het gebied van klantbeleving! Zijn missie is om bedrijven te inspireren om meer klantgericht te worden. Steven gelooft in het combineren van gezond verstand, nieuwe technologieën, een empathische menselijke benadering, het spelen van het lange spel en het nemen van sociale verantwoordelijkheid om keer op keer het hart en de zaken van klanten te winnen. Om zijn missie te bereiken, heeft hij 6 internationale bestsellers geschreven (>150.000 exemplaren verkocht); hij deelt nieuwe ideeën op zijn sociale kanalen (inclusief zijn YouTube-kanaal met meer dan 9 miljoen weergaven); hij geeft keynote-presentaties over de hele wereld (>1.500 keynotes in >45 landen) en zijn ideeën worden vaak gedeeld door media zoals Forbes, The Guardian, WARC. Steven vindt zijn inspiratie door bedrijven over de hele wereld te bezoeken. Hij is mede-oprichter van Nexxworks, een inspiratiebureau dat inspiratiereizen organiseert in alle uithoeken van de wereld om leidinggevenden te inspireren hun klantbeleving te verbeteren. Steven is ook een investeerder in bedrijven die gerelateerd zijn aan klantbeleving, zoals IO Digital en SparkX. Steven vult zijn ondernemersactiviteiten aan met zijn werk als parttime marketingprofessor aan de Vlerick Business School en als gastdocent aan de London Business School.

Andere boeken door Steven Van Belleghem

Inhoudsopgave

INLEIDING
DANK

DEEL 1: MARKETINGFUNDAMENTEN VOOR VANDAAG EN MORGEN
1. Marketing bouwt waarde voor klanten, de maatschappij en organisaties
-Het marketingproces: waarde creëren in vijf stappen
-De kern van marketing: waarde creëren
-Alles is marketing, marketing is alles en marketing is overal

2. Het begrijpen van de markt naar een marketingstrategie
-Analyse van de markt: een externe en een interne kijk op de wereld
-Externe analyse: begrijpen van de markt
-Interne analyse: zoek naar houdbare concurrentiële voordelen

3. Van marketingstrategie tot implementatie
-Segmentatie, targeting en positionering
-Marketingimplementatie via de 4 P’s
-De fundamenten blijven staan. Het is tijd voor een nieuw huis op deze
fundamenten

DEEL 2: DE VERANDERENDE MARKETINGCONTEXT
4. De digitale consument
-Digitaal is het nieuwe normaal
-De digitale consument
-Consumenten maken en breken
-De digitale consument is geen hype

5. Het spanningsveld tussen klassieke marketing en de digitale consument
-Zeven spanningsvelden tussen klassieke marketing en de digitale consument
-Veranderende consument: ja! Consument alleenheerser: nee!
-De consument is onze partner: samen zijn we sterk

DEEL 3: DE NIEUWE MARKETING- EN COMMUNICATIEFILOSOFIE
6. De nieuwe marketing- en communicatiefilosofie
-De kracht van conversaties
-Vijf mythes over het conversatiemodel
-De nieuwe filosofie: merkidentificatie, -activering en -conversatie

7. Bouwen aan een emotionele merkrelatie
-Merkentrouw staat onder druk
-Merken hebben een emotionele hefboom nodig
-Merkidentificatie begint intern

8. De rol van adverteren in de conversatiefilosofie
-Reclame leeft meer dan ooit
-Adverteren wordt activeren
-De nieuwe mediamix

DEEL 4: DE VIER C’S VAN DE CONVERSATIEFILOSOFIE
9. Introductie tot de vier C’s van de conversatiefilosofie
-Onderbenut conversatiepotentieel
-Vier pijlers: customer experience, conversatie, content, collaboratie
-Ben & Jerry’s werkt aan elke C
-Het unieke verhaal van een fietsenverkoper
-Geef bedrijven scores op de vier C’s

10. Customer experience
-Klanten zijn meer dan de som van je omzet
-Conversatiewaardig in elke fase: de consument zit altijd in een aankoopfase
-Leer verwachtingen managen
-Een nieuwe ontwikkeling in customer experience: selfservice
-Hoe kun je je op customer experience organiseren?

11. Conversaties
-Observeren, faciliteren en participeren
-Observeren: eerst stappen, dan pas lopen
-Faciliteren: verwelkom consumenten met open armen
-Participeren: wees jezelf
-Van conversatie naar conversie
-Hoe organiseren bedrijven zich op conversaties

12. Content
-Contentmarketing versus campagnedenken
-Contentmarketing in zes stappen
-Stap 1: Kies de juiste topics
-Stap 2: Zorg voor een stevige technische onderbouw
-Stap 3: Stel een contentagenda op
-Stap 4: Maak en deel conversatiewaardige content
-Stap 5: Manage de contentconversaties
-Stap 6: Meet de impact
-Hoe organiseren bedrijven zich op contentmarketing

13. Collaboratie
-Van cocreatie naar structurele collaboratie
-De klant treedt de ‘boardroom’ binnen
-Kies de juiste mensen
-Waarom helpen consumenten graag?
-De rol van het bedrijf: moderatie en participatie
-Ducatie bouwt zijn bedrijf op collaboratie
-Hoe organiseer je structurele collaboratie?
-Collaboratie is de sleutel tot alles

EINDNOTEN

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing - De nieuwe principes