Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De Conversation Company

Gebruik de feedback van uw klanten nu ook écht

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 9789020977776
Verkooppositie 9660288 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Enkele jaren geleden bestond Twitter niet, had Facebook slechts een paar miljoen gebruikers en was er nog geen sprake van mobiel internet. De wereld is de voorbije jaren structureel veranderd. Dat zal niemand nog betwisten. Veel bedrijven hebben ondertussen hun eerste stappen in de wereld van de sociale media gezet. Toch slagen ze er nog niet in om hun conversatiepotentieel volledig te benutten.

Conversation Manager Steven Van Belleghem reikt een duidelijke handleiding aan om uw bedrijf om te vormen tot een Conversation Company waar klanten en medewerkers uw potentiële woordvoerders zijn van uw bedrijf. Aan de basis ligt een open, authentieke en positieve bedrijfscultuur. Bovendien moet een Conversation Company slim inzetten op sociale media en de vier C's - customer experience, conversatie, content en collaboratie - goed managen om het conversatiepotentieel te optimaliseren.

Na het succes van 'De Conversation Manager' brengt Steven Van Belleghem een verhaal over bedrijfscultuur, het herverbinden van medewerkers met klanten en hoe sociale media daarbij kunnen helpen. In 'De Conversation Company' ontdekt u hoe u de klant in de boardroom brengt en zijn feedback ook echt kunt gebruiken.

"Bij Zappos ontdekten we dat hoe meer we investeerden in customer service en customer experience, hoe meer we als bedrijf groeiden door mond-tot-mondreclame. 'De Conversation Company' richt zich tot iedereen die geïnteresseerd is in het omvormen van het service level van een bedrijf." - Toni Hseih CEO Zappos.com, Inc. en auteur van de bestseller Delivering Happiness

"Eerlijk? Ik had dit boek graag zelf geschreven. Communicatie, openheid en betrokkenheid: het zijn topics die als rode (blauwe?) draden door mijn politieke carrière lopen. Mocht ik ooit bedrijfsleider worden, het zou mijn mission statement zijn." - Vincent Van Quickenborne, Federaal minister van Pensioenen

"Steven Van Belleghem zorgt weer voor prachtig conversatiemateriaal. Dit boekt biedt marketeers en bedrijfsleiders een helder pad om het potentieel van hun bedrijf ten volle te benutten." - Theo van Vugt, Hoofdredacteur Adformatie en Tijdschrift voor Marketing

"Sociale media zijn als het ware een super versterker van alle geluiden die een bedrijf maakt. De activa op je balans worden vermenigvuldigd na het lezen van 'De Conversation Company': er is heel veel content en talent waar veel bedrijfsleiders zich niet bewust van zijn!" - Duco Sickinghe, CEO Telenet en Manager van het Jaar 2011.

Specificaties

ISBN13:9789020977776
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:252
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:5-9-2012
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (4)

Maricken Hengeveld | 2 september 2013
Bedrijven hebben veel onderbenut conversatiepotentieel. Hieronder verstaat Van Belleghem de vele conversaties die met en onder klanten ontstaan, die niet op een strategische manier worden gemanaged en die kunnen worden aangegrepen om het bedrijf te verbeteren.Lees verder
Max Kohnstamm | 28 maart 2013
Steven van Belleghem publiceerde in 2010 'De Conversation Manager'. Het boek was een doorslaand succes en van Belleghem werd in recordtijd een veelgevraagd spreker en adviseur op het gebied van social media. Eind 2010 won van Belleghem ook nog eens de marketingliteratuurprijs.Lees verder
Conversaties bepalen keuzegedrag consumenten
Paul Groothengel | 12 april 2012
Converseer met je klanten. Breng ze in de boardroom en gebruik hun feedback. Groei uit tot Conversation Company. Dat is het advies van marktonderzoeker en wetenschapper Steven Van Belleghem, in zijn boek De Conversation Company. Centraal daarin staat hoe je je medewerkers met klanten kunt verbinden en hoe sociale media daarbij kunnen helpen.Lees verder
Alle expertrecensies (4)

Lezersrecensies

4.5 van de 5
17 stemmen
11
5
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (9)

nieuws
Technology lovers
Nienke van Oeveren 16 december 2014 ‘We later de computer het shitty werk doen en doen zelf het fun werk.’ Dat is de ultrakorte samenvatting van de masterclass van Steven Van Belleghem, de laatste uit een reeks van vijf masterclasses over Marketing 3.0. Van Belleghem geeft prachtige, soms wat beangstigende voorbeelden van hoe de wereld eruit gaat zien. ‘Hoe ver gaat de digitalisatie? En wat is de rol van mensen?’
nieuws
EMM Marketingbook of the Year 2014
Justin van Lopik 5 maart 2014 Het EMM Marketingbook of the Year 2014 is bekendgemaakt. De bekroning gaat dit jaar naar The Big Lie van Christophe Juan, Meabh Quoirin en James Murphy. De jury koos deze titel uit een shortlist van 5 boeken.
nieuws
Managementboek van het Jaar 2013: ‘Leren samenwerken tussen organisaties’
Hans van der Klis 19 april 2013 Tijdens het tiende Managementboekengala, op donderdag 18 april, is Leren samenwerken tussen organisaties van Edwin Kaats en Wilfrid Opheij gekozen tot Managementboek van het Jaar 2013. ‘Wij hadden al het gevoel dat dit onderwerp steeds meer in de aandacht komt te staan’, zeiden winnaars Kaats en Opheij. ‘Deze bekroning zal daar hopelijk aan bijdragen.’
nieuws
Vanavond uitslag Managementboek van het Jaar 2013
Nienke van Oeveren 18 april 2013 Vanavond wordt het Managementboek van het Jaar 2013 bekendgemaakt. Een onafhankelijke jury maakt de winnaar bekend. Houd @MgtboekMagazine en Facebook in de gaten. 
nieuws
Gratis proeven van online leren
Justin van Lopik 26 maart 2013 Managementboek, OnlineSeminar.nl en de nieuwe – digitale – business school Crowdale introduceren open online courses op het gebied van strategie, sales & marketing, finance en (persoonlijk) leiderschap. Om u kennis te laten maken kunt u nu gratis proeven van deze nieuwe vorm van leren.
geboekstaafd
De top 3 van Steven Van Belleghem
Nienke van Oeveren 8 maart 2013 Steven Van Belleghem is managing partner bij InSites Consulting. Daarnaast is hij parttime marketingprofessor aan de Vlerick Business School. Van Belleghem is de auteur van De conversation manager (winnaar PIM-literatuurprijs 2010 en meer dan 23.000 exemplaren verkocht) en De Conversation Company. Wat staat er in zijn top 3?
nieuws
Shortlist 2013
Pierre Pieterse 5 maart 2013 Niet de gebruikelijke zes maar vijf boeken hebben de tweede horde richting Managementboek van het Jaar 2013 genomen. Vijf boeken, zo laat juryvoorzitter Philip Idenburg desgevraagd weten, die allemaal in potentie winnaar zijn, boeken die allemaal evenveel kans maken om op 18 april de prijs in ontvangst te mogen nemen. We stellen deze vijf boeken even kort aan u voor. Uiteraard in volstrekt willekeurige volgorde!
podcast
Steven Van Belleghem over conversaties
Paul Groothengel 19 april 2012 ‘Conversaties bepalen de perceptie en dus het keuzegedrag van consumenten.’ Steven Van Belleghem beschrijft hoe je van conversaties kunt managen in De Conversation Company. ‘Veel bedrijven laten het potentieel van de conversatie onderbenut.’
interview
Steven Van Belleghem wil de klant in de boardroom
Linda Huijsmans 2 april 2012 Steven Van Belleghem ontwikkelde het idee van word of mouth marketing. Dat hij daarmee de tijdgeest op zijn staart trapte, bewijst het succes van zijn vorige boek, De conversation manager. Nu is er de logische opvolger: De Conversation Company. De inhoud in één zin: richt de cultuur van je hele bedrijf in op de klant!
Alle interviews en artikelen (9)

Over Steven Van Belleghem

Steven Van Belleghem is inspirator, coach en adviseur binnen zijn eigen bedrijf B-Conversational. Hij begeleidt bedrijven om zich aan te passen aan de hedendaagse consument. Daarnaast is hij parttime marketing professor aan de Vlerick Business School. Hij is auteur van 'De Conversation Manager' (winnaar van de PIM literatuurprijs in 2010 en meer dan 30.000 verkochte exemplaren), 'De Conversation Company', 'When digital becomes human' en 'The offer you can't refuse'. Steven Van Belleghem is een veel gevraagde spreker in binnen- en buitenland en verzorgt zowel keynotes alsmede workshops en business coaching sessies.

Andere boeken door Steven Van Belleghem

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding: iedereen is marketeer!

Deel 1: Een wereld vol tegenstellingen
1. Uw bedrijf heeft onderbenut conversatiepotentieel
2. Uw bedrijf zit vol paradoxen

Deel 2: De Conversation Company: cultuur, mensen en sociale media
3. De Conversation Company
4. Bedrijfscultuur is het hart van de Conversation Company
5. Mensen zijn uw belangrijkste conversatiebron
6. Sociale media zijn de ideale partner van de Conversation Company

Deel 3: Vier c's om de Conversation Company te managen
7. Customer experience, conversatie, content en collaboratie
8. Customer experience
9. Conversatie
10. Content
11. Collaboratie

Deel 4: Word Conversation Company in drie stappen
12. Integreer klantgericht denken en sociale media in drie stappen
13. Stap 1: opbouwen van kennis en een noodzakelijk kader
14. Stap 2: kiezen en uitvoeren van pilotprojecten
15. Stap 3: de weg naar volledige integratie en hefboomeffecten

Nawoord
Eindnoten

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Conversation Company