Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Algemeen management Never waste a good crisis
Never waste a good crisis
Never waste a good crisis
Jan Adriaanse

Prof. dr. Jan Adriaanse (1972) is als hoogleraar Turnaround Management verbonden aan de afdeling Bedrijfswetenschappen van de Universiteit Leiden.

Meer over de auteurs
NWAGC Erwin Wijman 25 mei 2020 Zoveel mensen zoveel meningen. Zoveel auteurs, zoveel uitgesproken meningen. Elf auteurs en elf ongelooflijk eigenwijze meningen. Kortom: Never waste a good crisis! Elf gesprekken in drie vragen: waarom, wat, en wie? Lees het volledige artikel
Jan Adriaanse, Gijs Weenink, Marcel van Wiggen, Erwin Wijman, Arjan Yspeert, Jan Bletz, Elja Daae, Erik in 't Groen, Gert-Jan Hospers, Jacques Pijl, Bart Stofberg, Gonny Vink e.a.

Never waste a good crisis

De 10 wetten van crisismanagement

Paperback Nederlands 2020 9789461263797
35 beoordelingen
10
Voormalig top 10Totaal 42 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 415Hoogste positie: 2
Paperback | NL € 12,50 E-book | NL € 12,50
Op voorraad | Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis
12,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Hoe kun je het tij keren als je geconfronteerd wordt met een crisis? En hoe kun je voorkomen dat je nog een keer getroffen wordt? In dit boek beschrijven tien deskundigen welke maatregelen je vandaag kunt nemen om morgen te overleven.

Vroeg of laat wordt je bedrijf geconfronteerd met een crisis. Of het nou een financiële crisis is, een pandemie of de opkomst van een concurrent, zwaar weer is onvermijdelijk. Gelukkig zijn er manieren om een crisis te overleven, en te voorkomen dat je de volgende keer weer in de problemen komt.

Dit boek is geschreven voor iedereen die zijn zakelijke overlevingskansen tijdens en na een crisis wil vergroten, van de zelfstandige consultant tot de topmanager.

Specificaties

ISBN13:9789461263797
Trefwoorden:crisismanagement, crisisbeheersing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Uitgeverij Haystack
Druk:1
Verschijningsdatum:16-4-2020
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (1)

Met Never waste a good crisis krijg én houd je enige houvast
Christel Deckers | 1 mei 2020
Twaalf auteurs als de 12 apostelen voor de 10 (plus een) geboden in tijden van crisis. In heldere taal opgeschreven in, om in de beeldspraak te blijven, hun ‘bijbel', getiteld Never waste a good crisis.
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
35 stemmen
32
1
0
0
2
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

column
NWAGC
Erwin Wijman 25 mei 2020 Zoveel mensen zoveel meningen. Zoveel auteurs, zoveel uitgesproken meningen. Elf auteurs en elf ongelooflijk eigenwijze meningen. Kortom: Never waste a good crisis! Elf gesprekken in drie vragen: waarom, wat, en wie?
Artikel lezen
preview
Never waste a good crisis - De 10 wetten van crisismanagement
Erwin Wijman 17 april 2020 Hoe kun je het tij keren als je geconfronteerd wordt met een crisis? En hoe kun je voorkomen dat je nog een keer getroffen wordt? In Never waste a good crisis beschrijven tien deskundigen welke maatregelen je vandaag kunt nemen om morgen te overleven. Een preview.
Artikel lezen

Over Jan Adriaanse

Prof. dr. Jan Adriaanse (1972) is als hoogleraar Turnaround Management verbonden aan de afdeling Bedrijfswetenschappen van de Universiteit Leiden. Daarbinnen is hij onder meer actief binnen Turnaround, Rescue & Insolvency Leiden (TRI-Leiden), een interdisciplinair onderzoeksteam dat zich bezighoudt met vraagstukken op het gebied van ondernemingen in zwaar weer. Daarnaast is hij oprichter en directeur van trainingsinstituut en adviesbureau Turnaround PowerHouse(r). Jan studeerde bedrijfskunde aan Nyenrode Business Universiteit en rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Leiden. Hij promoveerde in 2005 op een onderzoek gericht op succes- en faalfactoren van herstructureringen in het kader van Bijzonder beheer. In 2007 participeerde hij in een entrepreneurship colloquium aan Harvard Business School. Op 23 november 2012 sprak hij in Leiden zijn oratie uit met als titel 'Moeten we ondernemingen in crisis redden? Een bedrijfswetenschappelijke benadering van het insolventierecht aan de hand van de casus General Motors'. Jan is opgegroeid in een typisch ondernemersgezin en schreef tientallen academische en managementartikelen. Als adviseur en energiek spreker werkt hij voor familiebedrijven, multinationals en internationaal bekende merken. Hij staat bekend als een vooruitstrevende non-conformist op het gebied van turnaroundmanagement die het altijd aandurft om stelling te nemen.

Andere boeken door Jan Adriaanse

Bekijk alle boeken

Over Gijs Weenink

Gijs Weenink is al meer dan 25 jaar een voorloper op het gebied van debatteren in Nederland en Europa. Hij leidde vijfentwintighonderd Lagerhuisdebatten met tweehonderdvijftigduizend deelnemers in twintig landen van Europa en hij gaf vijfentwintighonderd trainingen aan vijfentwintigduizend deelnemers. Daarnaast treedt hij geregeld op als dagvoorzitter, spreker en debatleider op congressen; het Lagerhuisdebat is daar altijd het hoogst gewaardeerde onderdeel. In zijn studententijd ontdekte Gijs de wedstrijdsport debatteren in debatclubs en debattoernooien. Hij kwam er vrij snel achter dat je met debatteren onderwerpen goed kunt analyseren en snel tot duurzame oplossingen kunt komen. Het duurde dan ook niet lang voordat hij politici aan het trainen was en uitgenodigd werd door bedrijven en overheden om debatten te organiseren om allerlei organisatieproblemen en de oplossingen daarvoor met de medewerkers te bespreken. Ook belde de VARA omdat de omroep een debatprogramma op televisie wilde brengen, Het Lagerhuis. Samen met de redactie heeft Gijs het format vormgegeven en de beste debaters van Nederland aangeleverd om deel te nemen aan het programma. Naast het leiden van debatten en het geven van trainingen transformeert Gijs organisaties en bedrijven in één dag met zijn nieuwe bedrijf One Day Change. Het gaat dan om het terugbrengen van de integriteit in de organisatie, het versterken van het leiderschap en van het management of het wegnemen van weerstand en onvrede bij de medewerkers. Neem contact op met Gijs via DebatAcademie.nl.

Andere boeken door Gijs Weenink

Bekijk alle boeken

Over Marcel van Wiggen

Marcel van Wiggen is eigenaar van trainings- en adviesbureau PER4MANCE. Na een carrière als manager in het bedrijfsleven ontdekte hij zijn talent als trainer en coach. Samen met zijn collega's helpt hij leidinggevenden, teams en individuen om meer uit zichzelf te halen.

Andere boeken door Marcel van Wiggen

Bekijk alle boeken

Over Erwin Wijman

Erwin Wijman (1962) is freelance journalist en marketingexpert. Hij schrijft voor onder meer de Volkskrant, Adformatie, Het Financieele Dagblad, Onze Taal, Vrij Nederland en SalesManagement. Hij schreef eerder voor NRC Handelsblad, Quote, ManagementScope, BusinessWeek, Brandchannel.com, Nieuwe Revue en Esquire. Hij is ook Neerlandicus en lid van het Netwerk Naamkunde van het Meertens Instituut.

Andere boeken door Erwin Wijman

Bekijk alle boeken

Over Arjan Yspeert

Arjan Yspeert geeft presentaties en trainingen over succesvol adviseren. Hij begeleidt individuele adviseurs bij het opzetten van een succesvolle praktijk. Als marketingadviseur helpt hij mkb-ondernemingen en begeleidt hij startups bij het organiseren en financieren van hun bedrijf.

Andere boeken door Arjan Yspeert

Bekijk alle boeken

Over Jan Bletz

Jan Bletz is journalist en auteur. Hij schrijft vooral over financiën en ICT, onder andere voor Computable, Management Team en Sprout. Hij was hoofdredacteur van CFO magazine, eYe, Respons!, SecondSight en AccountantWeek. Hij schreef de boeken Denken als Mark Zuckerberg en Denken als Marcel Boekhoorn.

Andere boeken door Jan Bletz

Bekijk alle boeken

Over Elja Daae

Socialemediapionier Elja Daae is consultant, trainer en auteur van de bestseller Bloggen als een pro. Elja helpt ondernemingen om de cultuuromslag naar een open organisatie te maken, socialemediastrategieën te ontwikkelen en de sociale media te kiezen die bij hen passen.

Andere boeken door Elja Daae

Bekijk alle boeken

Over Erik in 't Groen

Erik in 't Groen MSc. RV (1983) is als senior manager Business Restructuring Services verbonden aan PwC. Hij richt zich op het begeleiden en ondersteunen van ondernemingen die zich in financieel zwaar weer bevinden. Erik studeerde bedrijfseconomie aan de Hogeschool Rotterdam en bedrijfskunde aan Nyenrode Business Universiteit. Hij heeft in 2018 de specialisatieopleiding tot waarderingsdeskundige (Register Valuator) afgerond aan de Erasmus Universiteit. Sinds 2019 is hij geregistreerd bij het Landelijk Register van Gerechtelijke Deskundigen (LRGD). In 2017 werd hij door Europese concullega’s van de Europese Turnaround Management Association verkozen tot 'Rising Star' in het turnaround vak. Tot 2015 is Erik werkzaam geweest voor de Rabobank, waar hij vanaf 2010 vanuit de afdeling Bijzonder Beheer betrokken is geweest bij ondernemingen die ernstige liquiditeits- en rentabiliteitsproblemen ondervonden. Vervolgens is hij als herstructureringsspecialist actief geweest bij Kruger, een boetiek gericht op het begeleiden van ondernemingen in complexe financiële situaties. Naar aanleiding van zijn ervaringen met ondernemers in zwaar weer heeft hij in 2015 het boek: ‘Zwaar weer ondernemen - de overlevingsgids voor ondernemers in Bijzonder Beheer’ uitgebracht. Dit boek is samen geschreven met hoogleraar Turnaround management Jan Adriaanse.

Andere boeken door Erik in 't Groen

Bekijk alle boeken

Over Gert-Jan Hospers

Als beroepsgeograaf in Twente en Nijmegen is hoogleraar Gert-Jan Hospers (1974) gefascineerd door plekken, of het gaat om regio's, steden of dorpen. Hij benadert ze op ooghoogte en probeert te achterhalen wat een plek nu zo bijzonder maakt. Over die P-factor spreekt en schrijft hij veel. Tot in de verste uithoek houdt hij lezingen, workshops én walkshops. Eerder verschenen van zijn hand onder meer 'Het Ruhrgebied voor romantici' (2010), 'Er gaat niets boven citymarketing' (2011), 'Geografie en gevoel: wat plekken met ons doen' (2013) en 'Zee+land: de kracht van kustregio's' (2014). Zijn vrije tijd brengt Gert-Jan graag fietsend, wandelend en filosoferend door, bij voorkeur in Oost-Nederland, Duitsland, Denemarken en Zweden.

Andere boeken door Gert-Jan Hospers

Bekijk alle boeken

Over Jacques Pijl

Jacques Pijl (1968) werkt al ruim twintig jaar intensief samen met bestuurders en teams van toonaangevende organisaties om kritische vraagstukken van strategie-executie en innovatie op te lossen. Hij begeleidt grootschalige transformaties en chirurgische interventies in de private en de (semi-)publieke sector. Jacques is directeur van adviesbureau Turner, thoughtleader en veelgevraagd spreker over strategie-executie en innovatie. Eerder schreef hij de bestseller Het nieuwe normaal.

Andere boeken door Jacques Pijl

Bekijk alle boeken

Over Bart Stofberg

Bart Stofberg is zelfstandig strategisch adviseur en organisatieveranderaar bij Out of the rabbit hole, met speciale aandacht voor digitale transformatie. Bart is een zeer gewaardeerd visionair en trusted advisor voor veel organisaties. Hij schrijft zoals hij praat: bevlogen, kritisch, lichtvoetig en altijd constructief. Hij gelooft in het goede van de mens en van de mens die samenwerkt … op basis van vertrouwen.

Andere boeken door Bart Stofberg

Bekijk alle boeken

Over Gonny Vink

Gonny Vink is oprichter en chief happiness officer van work21 en auteur van verschillende boeken. Samen met haar collega's helpt ze mensen en organisaties om in te spelen op alle mogelijkheden die nieuwe techologie biedt.

Andere boeken door Gonny Vink

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Never waste a good crisis

Strategie
Introductie: Durf in te grijpen
Overlevers: ICE

Financieel
Wet 1: Word financieel immuun
Overlevers: Richard Branson

Globalisering
Wet 2: Verover de wereld vanuit je achtertuin
Overlevers: Swatch

Turnaroundmanagement
Wet 3: Blijf vechten tegen de onzichtbare vijand
Overlevers: Drukwerkdeal

Online samenwerken
Wet 4: Geef vertrouwen als je vertrouwen wilt krijgen
Overlevers: Heijmans

Innovatie
Wet 5: Zorg voor innovatievermogen
Overlevers: Lego

Sociale media
Wet 6: Bouw aan je veerkracht met sociale media
Overlevers: Rode Kruis

Marketing
Wet 7: The show must go on
Overlevers: Zeeman

Leiderschap
Wet 8: Laat je leiden door een sterke leider
Overlevers: Shell

Bedrijfscultuur
Wet 9: Investeer altijd in je cultuur
Overlevers: Ikea

Ondernemen
Wet 10: Maak je businessmodel recessieproof
Overlevers: Netflix

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Futureproof
    Mike Hoogveld
    Futureproof
    € 35,50
  • Te intelligent om gelukkig te zijn?
    Jeanne Siaud-Facchin
    Te intelligent om gelukkig te zijn?
    € 23,99
  • One Day
    Tabe Ydo
    One Day
    € 22,99
  • Kunnen we China vertrouwen?
    Pascal Coppens
    Kunnen we China vertrouwen?
    € 30,00
  • Hoe economie de wereld kan redden
    Abhijit Banerjee
    Hoe economie de wereld kan redden
    € 27,50
  • Agendahedonisme
    Tom Grosfeld
    Agendahedonisme
    € 22,99

Dit boek staat op 1 boekenlijstje...

  • Managementboek Redactie
    Top 25 over 2020

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Never waste a good crisis

        Never waste a good crisis
        Jan Adriaanse , Gijs Weenink , Marcel van Wiggen , Erwin Wijman , Arjan Yspeert , Jan Bletz , Elja Daae , Erik in 't Groen , Gert-Jan Hospers , Jacques Pijl , Bart Stofberg , Gonny Vink
        /