

Cees Buys (1958) werkte na het doorlopen van de hogere hotelschool op diverse posities in de Nederlandse luchtvaartindustrie.
Meer over Cees BuysManagen met ratio én emotie
Slapen doe je 's nachts
Paperback Nederlands 2015 3e druk 9789462541795Samenvatting
De succesvolle manager heeft volop oog voor de emotionele waarden van de organisatie. Slaagt hij er in die emoties in balans te brengen met de ratio in die onderneming of die organisatie dan opent hij daarmee de weg naar succes. Met het bewust gebruiken van de emotionele waarden in zijn dagelijkse praktijk, brengt hij medewerkers in hun kracht en daarmee kracht (terug) in organisaties.
Cees Buys beschrijft het managen van emoties én respect voor de ratio op eenvoudige wijze met twee leidende principes:
1. Emotionele waarden: een organisatie is een verzameling mensen en de mens is, primair, een ‘verzameling emoties’. Laat mensen zich ontwikkelen op basis van hun talenten, van waar hun hart ligt. Ze komen zo in hun kracht, gaan excelleren en nemen de organisatie op sleeptouw. Vertrouwen en respect zijn de basis. Faciliteer dit proces bewust, check goed en erken en waardeer de mens.
2. Rationele waarden: ontwikkel de bedrijfsmatige kant van de organisatie optimaal.
De mate waarin u Emotie en Ratio met elkaar in balans weet te brengen, bepaalt de mate van succes.
Ook stipt Buys nog aan dat naast genoemde balans ook het ‘lot’ van eminent belang is voor het realiseren van succes.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Prof. dr. Geert J.E.M. Sanders (Nyenrode en RUG)
Inleiding
Prof. dr. Harry B.M. van de Wiel
1 De context waarbinnen je werkt
2 Emotiemanagement
3 Authenticiteit
4 Vertrouwen
5 Medewerkers
6 Faciliterend leiderschap
7 Persoonlijk marketingplan
8 Spiritualiteit en succes
Epiloog
Dankwoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan