Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen
,

Intervision

Dialogue methods in action learning

E-book Epub met watermerkbeveiliging Engels 2016 9789462761636
Direct te downloaden

Samenvatting

What questions have you heard recently that made a decisive impact on your work?

Intervision is a form of expertise development in which professionals call on their colleagues and peers to help them gain insights into the problems they have at work. A group of five to eight participants unravels a problem submitted by one participant, the case provider, by asking questions using one or another intervision method. This book explains the top 10 best intervision methods.

The book is about how to use intervision as a learning and development tool for individuals, teams and organizations. It will introduce beginners to a method that gives fast results, takes little time to learn and can be used by any group in any organization. For the more advanced, the book fine-tunes intervision into making a deeper contribution to your own development and that of the organization for which you work.

Specificaties

ISBN13:9789462761636
Taal:Engels
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:196
Druk:1
Verschijningsdatum:30-6-2016
Hoofdrubriek:Coaching en trainen

Lezersrecensies

5.0 van de 5
4 stemmen
4
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Monique Bellersen

Monique Bellersen is lid van de werkgroep Intervisie van de Orde van organisatiekundigen en -adviseurs (Ooa) en heeft veel ervaring met intervisie. Ze heeft de ambitie om intervisie als professionaliseringsinstrument voor individu, team en organisaties verder te ontwikkelen en binnen bedrijven te introduceren. Monique Bellersen CMC is in haar werk gericht op het verbeteren van het functioneren van (mensen in) organisaties door het aansturen van vernieuwingen. De ontwikkeling van een ondernemende houding en een verbetering van de verhouding tot de markt staan daarbij centraal. Tegen de economische stroom in is Monique al vroeg in haar loopbaan gestart met de opzet van een succesvol adviesbureau. Vanuit een diversiteit aan projecten en opdrachten heeft ze ervaring opgebouwd met complexe en maatschappelijk relevante vraagstukken. Zij daagt zichzelf steeds uit om grenzen te verleggen en via het aangaan van nieuwe verbindingen kansen te zien als ondernemer. Zo heeft zij een onderneming gestart in China, en begeleidt zij onder andere Nederlandse ondernemers bij de realisering van hun bedrijfsdoelstelling in Azië.

Andere boeken door Monique Bellersen

Over Inez Kohlmann

Inez Kohlmann MCM CMC is lid van de werkgroep Intervisie van de Orde van organisatiekundigen en -adviseurs (Ooa) en heeft veel ervaring met intervisie. Ze heeft de ambitie om intervisie als professionaliseringsinstrument voor individu, team en organisaties verder te ontwikkelen en binnen bedrijven te introduceren. Inez Kohlmann MCM CMC heeft als eigenaar van Imaginez veel ervaring in veranderprocessen, strategische vraagstukken, MD-programma's en intervisie. Sinds 1990 adviseert zij bedrijfsleven en overheden in innovatie- en veranderprocessen. Uitdagend vindt zij situaties die betrekking hebben op de verbinding van grensvlakken, daar waar het schuurt. Inspirerend is de eigen kracht van individu en organisaties in veranderprocessen bij het initiëren van nieuwe kansen. Ze spreekt de taal van het bedrijfsleven alsook van overheden en kennisinstellingen en benoemt wat er aan de orde is. Haar confronterende en vernieuwende aanpak zorgt voor resultaat. Daarbij verbindt zij mensen op een creatieve wijze.

Andere boeken door Inez Kohlmann

Inhoudsopgave

Foreword
Preface

Part 1 Intervision: dialogue methods in action learning
1. What is intervision?
2. Intervision and change
3. Intervision, personal and organizational development
4. Intervision in a nutshell
5. Phases in the intervision process
6. Prerequisites
7. Roles
8. Case and case question
9. What questions should be asked?
10. Pitfalls
11. Reflection
12. Method selector

Part 2 Intervision Methods
Method 1 A4 method: text interpretation
Method 2 Appreciative Inquiry
Method 3 Balint
Method 4 Clinics
Method 5 Gossiping
Method 6 Governance and code of ethics
Method 7 Helpful questions
Method 8 Incident method
Method 9 Ten-step method
Method 10 U procedure

Literature
Our aim
About the authors

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Intervision