Lees verder
Markant spreker en docent Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur.
Meer over Patrick PetersenHandboek Social Media Marketing
Social media, social selling en social business
Paperback Nederlands 2023 4e druk 9789463563109Samenvatting
De vierde editie van dit alom gerenommeerde standaardwerk is weer volledig actueel, incl. online toetssysteem!
Het vernieuwde vierde deel van het succesvolle 'Handboek Social Media Marketing' helpt de lezer/gebruiker een planmatige strategie voor social media te ontwikkelen. Daarbij helpt het inzicht te krijgen in de succesfactoren van de moderne social media marketingmix met middelen als TikTok virals, stories, reels & shorts en LinkedIn communities. Naast de focus op de organisatietransitie naar een social business, de praktische cases, relevante onderzoeken en professionele inzichten van aansprekende experts, biedt het crossmediale, uitgebreide boek een aanvullend platform met extra digitaal materiaal. Bovendien kent deze vierde editie een online toetssysteem om de eigen kennis eenvoudig te toetsen.
Het complete handboek inspireert en helpt met de gerichte inzet van social selling, de transitie naar een social brand en social business plus het opstellen van een resultaatgericht social media plan. Het leer- en managementboek is tot stand gekomen met medewerking van onder andere Steven van Belleghem, Hans Molenaar, Egbert Jan van Bel, Henkjan Smits, Brian Solis en vele anderen. Het bevat inspirerende cases van onder andere Rabobank Nederland, Spaarne Gasthuis, Overhemden.com en Nationale Nederlanden.
- In stappen de aanmaak van een resultaatgericht social media marketingplan
- Uitgebreide extra’s over social influence, social brand en engagement.
- Een gekoppeld online platform met extra digitaal materiaal en een online toetssysteem.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (4)
Over Patrick Petersen
Inhoudsopgave
2. Sociale onderneming: merkverhaal en sociaal verkopen
3. Marketingstrategie sociale media: een stappenplan
4. Betrokkenheid, likeability en sociale invloed
5. Campagnes voor sociale media
6. Sociale media en contentmarketing
7. Analyse en tools
8. Het socialemediaplan
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan