Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Unified Service Management

An Introduction to the USM Method

Paperback Engels 2022 9789491710353
Verkooppositie 541Hoogste positie: 541
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

USM is a universal, methodical way of managing service delivery. The USM method provides a standardized management system for a service organization to manage its people, its resources, its routines, and its services.

USM can be used in all service organizations and teams of any size and in any line of business. The method offers an easy-to-learn approach to service management, based on business principles. All those service organizations can quickly, easily and inexpensively set up and integrate their routines, their organization, and their tooling, with the help of the USM method. In doing so, they lay the foundation for a customer-focused, continuously improving organization.

USM provides the perfect support for an Enterprise Service Management strategy, supporting techniques like Design Thinking, Agile, and LEAN, and USM is the perfect partner of popular practice-based frameworks such as ITIL, COBIT, or FitSM. With USM, you can set up a shared service center across multiple task domains, in a smart and sustainable way.

This book is both a textbook and a practical book. It specifies the building blocks of a Service Management Architecture and it demonstrates a standard Service Management System that provides the concept of the link for unlimited service ecosystems.

Once you’ve learned to see the world through USM eyes, service management will never be the same again.

Specificaties

ISBN13:9789491710353
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:220
Druk:1
Verschijningsdatum:14-9-2022
Hoofdrubriek:IT-management / ICT
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Jan van Bon

Jan van Bon studeerde in 1979 af als biomathematicus, waarna hij als onderzoeker aan de Rijksuniversiteit Groningen verschillende projecten voor de overheid uitvoerde. Vanaf 1989 begon hij zijn loopbaan in de automatisering met de invoering van processen bij PTT Post, en later bij PTT Telecom (IPW) en Unisource Information Services. Vanaf het begin van de jaren negentig was hij nauw betrokken bij de ontwikkeling en verspreiding van kennis op het gebied van IT-management. In 1993 was hij één van de initiatiefnemers van het IT Service Management Forum in Nederland (ITSMF), en mede verantwoordelijk voor het professionaliseren van de vereniging. Voor ITSMF-International was hij jarenlang de trekker van de mondiale publicatiecommissie. Ook organiseerde hij voor diverse partijen tientallen seminars, symposia en congressen over beheer-relevante thema's. In 1996 nam hij het initiatief tot het opstellen van een Compendium IT Beheer. Dit initiatief werd uitgebouwd tot het IT Beheer Jaarboek, een reeks die verscheen van 1997 tot 2008. In totaal produceerde hij als hoofdredacteur ruim 70 boeken over IT-managementvraagstukken, met een grote internationale groep auteurs en reviewers. Sinds 1996 is hij ook de hoofdredacteur van de ITSM Portal, een internationaal kennisplatform waarmee tot op de dag van vandaag velen worden voorzien van informatie over actuele IT-managementvraagstukken.

Andere boeken door Jan van Bon

Inhoudsopgave

1. Introduction
2. Positioning USM
3. Service delivery
4. The service provider
5. The USM process model
6. The USM processes
7. The service organization
8. Technology resources of the service organization
9. Deploying the USM method

Epilogue
Acronyms
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Unified Service Management