Jos van den Berg heeft als medewerker, leidinggevende en later als coach en trainer, veel ervaring opgedaan met groeiende en veranderende bedrijven.
Meer over Jos van den BergVeranderen Bouwen Groeien
Pak je kans en doe mee met de groei van jouw veranderende organisatie
Paperback Nederlands 2020 1e druk 9789493187481Samenvatting
Werk jij in een bedrijf of team dat een verandering of groei doormaakt? Heb je te maken met een wijziging in bijvoorbeeld organisatie, team-samenstelling, structuren, werkwijzen, processen, producten of klanten? Een verandering raakt iedereen in de organisatie, of je nu de algemeen directeur, bedrijfsleider, teamleider of een medewerker bent.
In dit boek lees je hoe jij in een veranderende organisatie het beste uit jezelf haalt en hoe je anderen verder helpt.
Jos leert je op een pragmatische manier hoe je kansen kunt pakken, welke rol je ook hebt. Scepticisme, angst en terughoudendheid buigt hij om naar de absolute wil om mee te doen. Je gaat de veranderingen zien als instappen in een voorbijkomende trein, een stap die zowel je persoonlijke ontwikkeling als de groei van het bedrijf ten goede komt.
Aan de hand van de ladder naar commitment en het Euro+ model, en door de in de praktijk getoetste ervaringen, tips en tools in dit boek, help je elkaar professioneel verder. Je leert hoe je als mens en als TEAM een professionele klantgerichte cultuur creëert, waarin iedere betrokkene optimaal tot zijn recht komt.
Pak je kans en doe mee met de groei van jouw veranderende organisatie: Win + Win = 3.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
Waarom veranderen?
Wie profiteert van wie?
De 4 persoonlijk leiderschapsprincipes van het Euro+ model
Het businessmodel als kleurplaat
De ladder naar commitment
Als team aan de slag
Hoe nu verder?
Over de auteur
Nawoord
Bronnen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan