Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Hoe komen ze erop?

Stop met overbodige onzin en breng gezond verstand terug in je bedrijf

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2021 9789047015079
Direct te downloaden

Samenvatting

Je probeert een vergaderruimte te reserveren via het nieuwe automatische systeem, maar elke ruimte blijkt voor eeuwig bezet. Je woont een eindeloos durende presentatie bij, en uiteindelijk kom je tot de conclusie dat het hele verhaal in vijf minuten samengevat had kunnen worden. Herkenbaar?

Bedrijven zijn vaak zo druk in de weer met allerlei bijzaken dat ze de basis uit het oog verliezen en hun gezonde verstand kwijtraken. Dit leidt niet alleen tot tijdrovende en nutteloze interne processen met alle frustraties van dien, maar levert ook gebruiksonvriendelijke producten en diensten op, en dus ook ontevreden klanten.

Martin Lindstrom adviseert grote internationale bedrijven als Maersk, Swiss Airlines en Burger King. In 'Hoe komen ze erop?' neemt hij je mee langs talloze en vaak hilarische voorbeelden uit de praktijk. Hij laat zien hoe iedere organisatie zich in vijf stappen kan ontdoen van bureaucratische rompslomp. Het levert een praktisch boek vol eyeopeners op dat dankzij Lindstroms aanstekelijke schrijfstijl ook voor veel leesplezier zorgt.

Specificaties

ISBN13:9789047015079
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:253
Druk:1
Verschijningsdatum:19-4-2021
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (3)

Hoe komt die theemaker erop?
Bertrand Weegenaar | 20 oktober 2021
Een aantal klantervaringen herkennen we als tenenkrommend tot aan zwaar irritant. Hoe komen ze erop is dan de verzuchting? Martin Lindstrom is als marketingconsultant vaak ingeroepen om doorgeslagen bedrijven weer op de rit te krijgen. Bureaucratisch doorgeslagen of geen binding meer met de doelgroepen en klanten.Lees verder
Hoe komen ze erop? - 'Lindstrom daagt uit'
Frank van Kuijck | 24 augustus 2021
Vaak maken we mee dat we bepaalde afspraken en spelregels binnen een bedrijf vreemd vinden. Maar ja er zal wel over nagedacht zijn. En als iedereen het zo doet, waarom zou je je dan niet aan conformeren? Het wordt ook wel bedrijfsblindheid genoemd. We doen iets omdat het gewoonte is of omdat niemand in actie komt om een afspraak, werkwijze of handelen ter discussie te stellen.Lees verder
Hoe komen ze erop? // Pleidooi voor een Ministerie Gezond Verstand
Rudy Kor | 23 juni 2021
Martin Lindstrom heeft met Hoe komen ze erop? een vermakelijk boek geschreven. Veel praktijkvoorbeelden die laten zien dat het gezonde verstand in veel organisaties is verdwenen, zonder dat medewerkers het zelf in de gaten hadden. Martin Lindstrom is de oprichter van een organisatie dat zich richt op merk- en cultuurtransformatie.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Martin Lindstrom

Op zijn twaalfde richtte Martin Lindstrom zijn eigen reclamebureau op. Dat was het begin van een razendsnelle carriere. Nu is hij een van de meest gerespecteerde merkengoeroes ter wereld. Hij was de internationale COO van British Telecom/LookSmart, manager bij BBDO oprichter en CEO van BBDO Interactive Asia en mede-oprichter van BBDO Interactive Europe. De laatste twee groeide uit tot de grootste internetbedrijven van hun regio. Nu is hij CEO van de Lindstrom Company en werkt hij onder andere voor American Express, Disney, Heineken, Mars, Microsoft, McDonalds en Unilever.

Andere boeken door Martin Lindstrom

Inhoudsopgave

Voorwoord door Marshall Goldsmith 11
Inleiding 14

1. Waarom krijg ik mijn tv niet aan? 26
2. Waar is de empathie gebleven? 36
3. Niet van binnen naar buiten, maar van buiten naar binnen 56
4. Bedrijfspolitiek: de onzichtbare dwangbuis 80
5. ‘U hebt geen toegang tot dit hoofdstuk’ 99
6. Stuur me maar een PowerPoint! 124
7. Wat ligt daar op de loer? Bah, een regel! 144
8. Weerstand in het bedrijfsleven 161
9. Maar wat is dan de oplossing? 184
10. Een afdeling gezond verstand oprichten 207

Ten slotte nog dit… 233
Dankwoord 235
Noten 243
Over de auteur 251

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hoe komen ze erop?