Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Geef nooit korting!

En 30 andere adviezen over omgaan met prijsdruk

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 9789089651303
1
Voormalig #1Totaal 12 dagen
Verkooppositie 21162016 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Lage prijzen zijn funest voor een gezond rendement en tasten de winst van bedrijven, professionals en zelfstandigen flink aan. Sinds de crisis is de prijs- en margedruk op veel markten alleen maar toegenomen. En de verwachting is dat daar voorlopig geen einde aan zal komen, zelfs niet als de economie herstelt.

In 'Geef nooit korting!' laat Jos Burgers aan de hand van 31 prikkelende adviezen zien hoe u het best met prijsdruk kunt omgaan. Op een luchtige manier beschrijft hij hoe u prijsdruk voorkomt en tegengaat. Want lage prijzen zijn geen vaststaand feit. En onze eigen invloed op de prijs is veel groter dan we vaak denken.

Ontdek dat er vele manieren zijn om in de dagelijkse praktijk aan prijsdruk te ontsnappen. Wees trots op de prijzen die u voor uw producten en diensten vraagt. Realiseer u hoe waardevol u bent voor uw klanten en laat u niet gek maken. Als klanten zeggen dat u te duur bent, is dat vervelend. Maar het is pas echt een ramp als u dat zelf ook vindt!

Specificaties

ISBN13:9789089651303
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:120
Druk:1
Verschijningsdatum:26-6-2012
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (6)

Lex Beijersbergen | 5 oktober 2011
Met de huidige economie in de mineur zal aan de ene kant van de onderhandelingstafel de druk toenemen om tegen het maximaal haalbare rendement te verkopen en aan de andere kant van de tafel zit de koper voor wie het de uitdaging is om voor een zo laag mogelijk bedrag het product of dienst te krijgen.Lees verder
Paul Hassels Mönning | 15 september 2011
Nog maar net bekomen van de bankencrisis raast op het moment van schrijven van deze recensie een heuze 'camping baisse' rond de wereld. Beurskoersen kleuren bloedrood, het consumentenvertrouwen daalt dagelijks en bedrijven en overheden houden de hand op de knip.Lees verder
Daniëlle de Jonge | 7 juli 2011
Korting. Voor verkopers soms een gevreesd woord, want wat moet u ermee? Toegeven, omdat u bang bent de order te verliezen? Of vasthouden aan uw prijs, omdat u er van overtuigd bent dat het een eerlijk bedrag is? Ik adviseer altijd om uitleg te geven over de investering die uw klant gaat doen.Lees verder
Eric van Arendonk RM | 27 juni 2011
'Van 17,95 voor 19,95' dat is het prijsetiket op de kaft van het boek. Is dat een grap? Nee, want het boek kost gewoon 19,95. Het illustreert het statement van Jos Burgers in zijn gelijknamige boek: geef nooit korting! In korte heldere hoofdstukken licht de auteur dit statement verder toe.Lees verder
Michel Hoetmer | 4 april 2011
Stel u vraagt aan een groepje ondernemers 'wat is de gemakkelijkste manier om uw winst te verhogen?' Aardige kans dat ze in koor antwoorden 'meer omzet maken!' Er zal ook wel een enkeling zijn die zegt 'onze prijzen verhogen!' Maar de meeste ondernemers doen het in hun broek bij dat idee.Lees verder
Van 17,95 voor 19,95!
Ronald Buitenhuis | 14 februari 2011
Doet u ook elke dag uw boodschappen bij de Aldi of de Lidl? Nee? Maar dat is gek. Die zijn toch het goedkoopst? Waarom zou je er dan niet heen gaan? Is er een andere supermarkt net even dichter bij u in de buurt? Of u vindt dat Aldi of Lidl niet het assortiment heeft dat u nodig heeft.Lees verder
Alle expertrecensies (6)

Lezersrecensies

4.3 van de 5
27 stemmen
16
5
3
3
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

column
Haha-Erlebnis
Pierre Pieterse 15 mei 2013 Schrijf vooral geen dikke boeken, want er is toch niemand die ze leest. In elk geval geen managers. Gewoon hapklare brokken serveren, niet meer maar vooral ook niet minder! Wijze maar vooral ware woorden van Jos Burgers, niet voor niets nog altijd de best verkopende managementauteur van Nederland.
column
Een bestseller schrijven?
Michel Hoetmer 22 februari 2013 Welke auteur heeft niet de heimelijke wens een bestseller te schrijven? Natuurlijk niet vanwege de financiële voordelen die zoiets met zich meebrengt of de eeuwige roem die men er mee kan vergaren. Nee, auteurs zijn net dominees, ze verkondigen een boodschap en hoe meer mensen die boodschap kopen, des te groter is de kans dat mensen die boodschap oppikken.
interview
Jos Burgers: ‘Door korting te geven, zeg je eigenlijk: ik had je willen belazeren!’
Ronald Buitenhuis 13 april 2011 Terwijl je doodgegooid wordt met reclamefolders en de aanbiedingen je om de oren vliegen, komt Jos Burgers doodleuk met een nieuw boek onder de titel: Geef nooit korting! ‘Korting geven heeft alleen maar nadelen’, zo stelt de auteur. Zou na Klanten zijn eigenlijk nét mensen! en Hondenbrokken ook dit boek een nieuwe bestseller van Burgers worden?
podcast
Jos Burgers over korting
Ronald Buitenhuis 1 maart 2011 ‘Van 17,99 naar 19,99!’ prijkt er op het nieuwe boek van Jos Burgers, dat de prikkelende naam Geef nooit korting! draagt. ‘Wees trots op je prijs en wees niet meteen bang dat je klant je product te duur vindt.’ Burgers praat met M&L over een faire prijs, belazeren en klantverwachting.
Alle interviews en artikelen (4)

Over Jos Burgers

Jos Burgers RM (1951) is marketingman in hart en nieren. Hij startte zijn carrière in verkoop- en marketingfuncties bij een technische groothandel. Na een studie Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg was hij ruim tien jaar als docent Marketing verbonden aan Fontys Hogescholen te Eindhoven. Daarna adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid. Tegenwoordig richt hij zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties, workshops en seminars. Met ongeveer tweehonderd presentaties per jaar is Jos Burgers een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Hij houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders kijken naar hun werk. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden.

Andere boeken door Jos Burgers

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Geef nooit korting!
2. Geef in elk geval geen geld!
3. Zie ik zo bleek?
4. Je kop staat me niet aan
5. Nog even naar de prijs kijken
6. Bukken terwijl niemand slaat
7. Echte of onechte prijsdruk?
8. Doet u mij maar de goedkoopste shit
9. Gek op prijsbezwaren
10. Nieuwe borsten in de aanbieding
11. De psychologische prijs van een Boeing
12. Heel veel geld
13. Concurrenten kies je zelf uit
14. Is het goedkoop of lijkt het goedkoop?
15. Je moet wel afdingen
16. You're my friend
17. Preventief ruimen
18. De theorie van de Amsterdamse taxichauffeur
19. Een prijsdrukverlagend middel
20. Gek op aanbiedingen
21. Van een prijs een prijsje maken
22. Ik zit in een hele bijzonderde branche
23. Garantie geven heeft weinig zin
24. Prijsbezwaren tackelen
25. Duurder is zo gek nog niet
26. Er is maat één juiste p[rijs
27. Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?
28. Op=op
29. Van een oud vrouwtje geweest
30. Er kan altijd nog vijf procent vanaf
31.De kortste weg naar meer winst

Over de auteur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Geef nooit korting!