Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Vertellers, geen verkopers

Zelfzeker management in de cultuursector

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2023 1e druk 9789401493031
Direct te downloaden

Samenvatting

- Schrijf een slim verhaal
- Durf hulp te vragen
- Laat je publiek zich bijzonder voelen
- Durf te behouden en te veranderen
- Durf meer geld te vragen
- Durf te leren van je publiek

Onder al dat harde werk in culturele organisaties schuilt een hardnekkige stille onzekerheid. Weten we zelf wel altijd goed wat we aan het doen zijn? Beperkte zelfkennis is hét probleem van de cultuursector. Je eigen verhaal kennen en kunnen uitdragen, is net de voorwaarde om publiek te kunnen bereiken. Eerder dan betere verkopers moeten we daarom betere vertellers worden.

Maar hoe doe je dat? Hoe kun je doelgericht denken in een sector waar je amper tijd hebt om nieuwe ideeën te verkennen? Hoe bouw je een echte dialoog op met je publiek? Hoe kun je succesvol zijn, met beperkte budgetten en in moeilijke tijden? En wat betekent 'succesvol zijn' eigenlijk echt?

Vertellers, geen verkopers helpt culturele organisaties en not-for-profits om hun missie en publiek beter op elkaar af te stemmen. Het leert je om de juiste vragen te stellen, en neemt je mee van de opbouw van je waardepropositie tot de kunst van het netwerken en hoe je echt leert van je publiek. Want publieksdialoog, en niet marketing, is het geheime wapen waarmee we onze missie kunnen realiseren.

Specificaties

ISBN13:9789401493031
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:192
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:10-10-2023
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (1)

preview
Vertellers, Geen Verkopers - Zelfzeker management in de cultuursector
Ken Veerman 20 november 2023 Culturele organisaties zijn missiegedreven organisaties. Ook als het weinig opbrengt en het niet direct populair is, moeten we doen wat we doen. Dat vraagt een heel andere strategie dan het klantgedreven bedrijfsmodel waar we meestal vanuit gaan, zegt Ken Veerman. In ‘Vertellers, Geen Verkopers’ kijkt hij naar hoe je van die missie net je kracht maakt.

Over Ken Veerman

Ken Veerman heeft meer dan 15 jaar ervaring in het leiden van culturele instellingen. Vandaag begeleidt hij cultuurorganisaties via zijn strategisch adviesbureau. Daarnaast is Ken een veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland en ontwikkelde hij inhoudelijke tools, workshops en lezingen voor onder andere Cultuurloket en Live DMA.

Andere boeken door Ken Veerman

Inhoudsopgave

Inleiding 6

DEEL 1 ZELFKENNIS 12
Het gat in de wereld, niet het gat in de markt 15
-Klant-, passie- of missiegedreven? 17
-Het lelijke eendje 19
-Ben je navelstaarder, hyperprofessional of dromer? 25
Van betere verkopers naar betere vertellers 30
-Een missie is nog geen verhaal 31
-Willen we eigenlijk wel succes? 33
-Vertel niet het verhaal van iemand anders 37
Je missie is je kompas 42
-Braafpraat 43
-Verschillende formats 46
-De dienstbare missie 51
Voor wie doen we het? 54
-Drie soorten klanten 55
-Klanten zijn aannames 59
-Direct en indirect publiek 61
Waardeproposities en producten 6 4
-Waardeproposities en producten zijn niet hetzelfde 65
-De empathiekaart trekken 73
-Productportfolio 78
De meetbare missie: begrotingen en doelstellingen 85
-De angst om het concreet te maken 86
-Je verhaal uitgedrukt in euro 88
-De doelstellingenboom 94

DEEL 2 AAN DE SLAG MET DE MISSIE 102
Schrijf een slim verhaal 105
-Pas je verhaal aan aan de luisteraar 109
-Zoek het juiste denkkader 111
Durf hulp te vragen 115
-De kunst van netwerken 116
-Verkopen en netwerken is niet hetzelfde 117
-Vraag hulp aan je publiek 119
Laat je publiek zich bijzonder voelen 121
-Als iets voor iedereen is, is het voor niemand 122
-De samenzwering met het publiek 124
-Publieke basisinfrastructuur 125
Durf te behouden en te veranderen 129
-De ingebakken neiging om stil te vallen 132
-Ik ben het museum 136
Durf (meer) geld te vragen 139
-De juiste prijs vinden 140
-Het verschil tussen kost en waarde 142
-De prijsdriehoek 147
Durf te leren van je publiek 152
-Deel al je werk 153
-Het publiek is de motor 156
-Durf te leren in het openbaar 160

Conclusie 164
Dankwoord 168
Over de auteur 172

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Vertellers, geen verkopers