Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
U heeft gezocht op 9789013039191. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.

Interne communicatie

Strategieën, methoden en rollen

Paperback Nederlands 2023 9789024442836
Nog niet verschenen, verwacht op 01‑02‑2023
46,95

Samenvatting

Betrokken medewerkers presteren goed, voelen zich verbonden met hun organisatie en werken met veel plezier. Slimme interne communicatie is daarbij essentieel. Zeker nu steeds meer organisaties kiezen voor all remote of hybride werken, vraagt de inrichting van interne communicatie extra aandacht.

Interne communicatie geeft handreikingen om de interne communicatie in de organisatie te verbeteren op medewerker-, team- en organisatieniveau. In dit boek, al meer dan 20 jaar een standaardwerk, werk je stap voor stap aan het verhogen van engagement door betere communicatie. Goed luisteren is de start: welke behoeften leven er? Zijn die veranderd doordat we meer thuiswerken? Verschillende onderzoekstechnieken en disciplines passeren de revue.

Deze achtste herziene uitgave gaat uitgebreid in op actuele thema’s zoals:
- diversiteit en inclusie;
- leiderschapscommunicatie;
- de do’s & don’ts van hybride communiceren;
- interne communicatie bij veranderingsprocessen.

Daarbij kijken we over de grenzen van het vak: ook bevindingen uit de hrm, organisatiekunde en neuropsychologie komen aan bod. Op de bijbehorende online leeromgeving staan praktische tips en tools, achtergrondinformatie en opdrachten.

Dit boek is zowel geschikt voor hbo- en wo-studenten die zich willen verdiepen in interne communicatie als voor communicatie- en hr-experts die de interne communicatie in hun organisatie willen verbeteren.

Specificaties

ISBN13:9789024442836
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:256
Uitgever:Boom
Druk:8
Verschijningsdatum:1-2-2023
ISSN:

Expertrecensies (2)

Interne communicatie - 'Een stevige handleiding'
Nico Jong | 6 juni 2018
Huib Koeleman schrijft als eerste in Nederland vanaf 1992 uitgebreid over Interne communicatie. Na zes edities van Interne communicatie als managementinstrument is de 7e druk een compleet nieuw boek geworden, met als titel Interne communicatie.
Lees verder
Interne communicatie als managementinstrument
Mireille Schrijnemaekers | 10 april 2009
Interne communicatie is een boeiend vakgebied. Uit onderzoek blijkt dat bij goed presterende bedrijven tachtig procent van de medewerkers vertrouwen heeft in de leiding en vindt dat het management echt naar hen luistert. 
Lees verder

Over Huib Koeleman

Huib Koeleman is oprichter van Huib Koeleman Verandercommunicatie in Amsterdam. Als consultant coacht hij management- en veranderteams bij veranderprocessen. Ook begeleidt hij communicatieafdelingen bij het ontwikkelen van communicatiestrategieën. Hij heeft diverse publicaties op zijn naam staan, waaronder het standaardwerk 'Interne communicatie als managementinstrument' (1992 en 2012) en 'Social media voor interne communicatie' (2011). Huib Koeleman verzorgt regelmatig workshops en lezingen over de onderwerpen veranderen, communicatie en, meer recent, social media.

Andere boeken door Huib Koeleman

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Interne communicatie