Gratis boekenweekgeschenk bij een bestelling boven de €15,- (geldt alleen voor Nederlandstalige boeken)

The Breakthrough Company

How everyday companies become extraordinary performers

Gebonden Engels 2008 1e druk 9780307352187
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Alleen de meest doortastende bedrijven - die met vallen en opstaan de geheimen van regelmatige, winstgevende groei hebben ontdekt - breken door tot de top van de bedrijfstak. In 'The Breakthrough Company' wijst Keith McFarland aan hoe normale bedrijven kunnen uitblinken. Hierbij toont hij aan dat geluk een verwaarloosbare factor is. Een doorbraak blijkt echter door zowel kleine als grote bedrijven te worden geassocieerd met een duidelijk identificeerbare set van strategieën en vaardigheden die iedereen kan nastreven.

Aangemoedigd door experts zoals managementgoeroe Peter Drucker en Jim Collins, besteedde McFarland vijf jaar aan het opbouwen en analyseren van 's werelds grootste database met groeiende bedrijven. Ook interviewde hij meer dan 1500 directeuren van dergelijke bedrijven. Zijn doel was simpel: het identificeren van het geheim van de doorbraak. 'The Breakthrough Company' is het resultaat.

Specificaties

ISBN13:9780307352187
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:284
Uitgever:Crown
Druk:1

Expertrecensies (2)

recensie
The Breakthrough Company
Karen Hunte | 2 november 2009
Toen ik in de trein 'Doorbraak' vol interesse zat te lezen, sprak mijn onbekende buurman mij aan. 'Geloof jij 'echt 'wat je daarin leest?' Dat deed me wel kritisch nadenken over managementboeken. Is dit weer een hype of kun je er daadwerkelijk wat mee? 'Doorbraak' is gebaseerd op een vijfjarig onderzoek onder 7.000 bedrijven om te achterhalen hoe het komt dat sommige bedrijven wel veranderen in toppresteerders en anderen niet. Om toppresteerder te worden, moet je als bedrijf doorbreken. Keith McFarland beschrijft zes uitgangspunten voor het bereiken van een doorbraak.
Lees verder
recensie
The Breakthrough Company
Jeroen Geelhoed | 13 oktober 2008
Bent u het ook zat om bedolven te worden onder succesverhalen van grote joekels als IBM, Dell en General Electric? Keith McFarland wel. Als manager van middelgrote ondernemingen was hij steeds op zoek naar een boek over kleinere bedrijven die de stap naar groots hadden gemaakt. Maar hij vond er geen. Dus schreef hij het zelf, op aanraden van grootmeesters Peter Drucker en Jim Collins. Daarmee zou je 'The Breakthrough Company' kunnen typeren als 'de Good to great' 'voor kleine en middelgrote organisaties'.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Over Keith McFarland

Keith McFarland is oprichter van McFarland Strategy Partners en adviseert honderden bedrijven, waaronder enkele wereldberoemde, zoals Microsoft, Motorola en Morgan Stanley. Momenteel is McFarland columnist bij BusinessWeek.

Andere boeken door Keith McFarland

Inhoudsopgave

Acknowledgements

1. Introduction
2. Throwing the dyno
3. Crowning the company
4. Upping the ante
5. Building company character
6. Navigating the business Bermuda Triangle
7. Erecting scaffolding
8. Enlisting insultants
9. Graduating from tough times u
10. Building breakthrough capabilities

Afterword: post-breakthrough - avoiding breakdown
Research notes
Endnotes
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Breakthrough Company