Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Strategisch management Go digital, stay human
Go digital, stay human
Go digital, stay human
Christian Kromme Christian Kromme is een ervaren Tech-ondernemer en spreker op het gebied van disruptieve innovatie. Meer over Christian Kromme
Lees het volledige artikel
Christian Kromme

Go digital, stay human

Hoe technologie de mensheid vooruit helpt naar een betekenisvolle toekomst

Paperback Nederlands 2019 9789024426157
Verkooppositie 315137 dagen in de top 100
Paperback | NL € 27,95 E-book | NL € 19,00 Gebonden | EN € 34,62
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
27,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Onze wereld digitaliseert in extreem hoog tempo. Exponentiële technologieën beloven de opkomst van een compleet nieuwe economie. Technologieën zoals robotica, kunstmatige intelligentie, 3D-printen, augmented reality en the internet of things gaan een radicale impact hebben op op alles wat we doen.

Deze ontwikkelingen lijken veelbelovend, maar technologie is slechts een zielloze reflectie van de mens. Technologie vereist niet alleen de menselijke evolutie, maar tegelijkertijd jaagt ze ook onze evolutie aan. De voorspellingen zijn dat in de komende vijf tot tien jaar veel banen worden geautomatiseerd door robotica en kunstmatige intelligentie. Dit dwingt ons als mens steeds meer om urgente en existentiële vragen te beantwoorden, zoals: Wat betekent het om mens te zijn? Hoe blijven we als mens relevant als technologie elk jaar exponentieel slimmer en efficiënter wordt? Hoe leiden we ons leven in een tijd van extreme verandering?

'Go Digital, Stay Human' laat op fascinerende wijze zien hoe digitale technologie zich ontwikkelt en de mensheid zal leiden naar een meer betekenisvolle toekomst.

Het boek ontrafelt het universele en voorspelbare patroon achter disruptieve innovaties, zodat je zelf beter leert te begrijpen wanneer en waarom bepaalde technologische trends ontstaan. En welke impact ze gaan hebben op je leven, je organisatie en onze samenleving.

Specificaties

ISBN13:9789024426157
Trefwoorden:veranderen, innovatie, technologie, innovatiemanagement, digitale technologie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:256
Uitgever:Boom Uitgevers Amsterdam
Druk:1
Verschijningsdatum:22-3-2019
Hoofdrubriek:Strategisch management

Expertrecensies (1)

Go Digital, Stay Human
Dave van Ooijen | 2 mei 2019
Afgaande op de titel en de flaptekst heeft Christian Kromme, ondernemer, trendwatcher en futurist, met Go digital, stay human. Hoe technologie de mensheid vooruit helpt naar een betekenisvolle toekomst een veelbelovend boek geschreven. Go digital, stay human gaat over hoe exponentiële technologieën (kunstmatige intelligentie, robotica en augmented reality) de basis leggen voor een compleet nieuwe economie.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Christian Kromme

Christian Kromme is een ervaren Tech-ondernemer en spreker op het gebied van disruptieve innovatie. In zijn boek Humanification neemt Christian je aan de hand van uiteenlopende trends en voorbeelden mee in de exponentieel veranderende wereld waarin steeds meer disruptieve technologieën en business modellen zorgen voor een massale macht verschuiving richting de consument. In 2002 heeft Christian een eigen bureau opgericht waarbij hij innovatieve start-ups faciliteerde voor grote namen als: Randstad, Essent, Endemol, Corio, EyeWorks, Pensioenfonds ABP, Oracle, Philips, Toyota, Auping, Adidas en oa. de Rabobank. Christian heeft als directie adviseur aan de wieg gestaan van meerdere succesvolle ‘disruptieve’ initiatieven, veelal spin-outs in compleet verschillende branches maar altijd gefocusseerd op het snijvlak tussen mens en technologie. Christian en zijn bureau hebben door de jaren heen meerdere nominaties en prijzen ontvangen voor de innovatieve visie en mensgerichte aanpak, waaronder: SHELL LiveWIRE Young Business Award, SAN Award, Gouden Inhaak Award, Broos van Erp prijs en vele andere. Eind 2014 heeft Christian het bureau Artificial Industry verkocht aan een grote multinational en is hij zich meer gaan focussen op het geven van presentaties en workshops omtrent disruptieve innovatie en exponentiële technologieën. Naast het spreken is Christian tevens nog betrokken als adviseur en bestuurder bij diverse serieuze disruptieve start-ups. In het boek 'Humanification' gaat Christian dieper in op de fascinerende paralellen tussen biologie en technologie. De golven van technologische innovaties die elkaar in steeds sneller tempo opvolgen zijn namelijk geen toeval... Het boek ‘Humanification’ helpt managers, ondernemers, en investeerders te navigeren in een extreem snel veranderende wereld vol met disruptieve innovaties en exponentiële technologieën.

Andere boeken door Christian Kromme

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord 7
Dankwoord 11

Deel I: De principes van humanification 13
Hoofdstuk 1 Een kwestie van leven of dood 15
Hoofdstuk 2 Patronen, parallellen en tijdmachines 19
Hoofdstuk 3 De biologie van technologie 23
Hoofdstuk 4 Nul materiële bezittingen – Miljarden aan contante waarde 26
Hoofdstuk 5 Disruptiegeheimen 28
Hoofdstuk 6 Je lichaam is een blauwdruk voor kunstmatige technologie 33
Hoofdstuk 7 Wanneer zullen we een brein kunnen kopen? 36
Hoofdstuk 8 Hoe een hele branche kan verdrinken in een druppel water 39
Hoofdstuk 9 De tsunami voorspellen 44
Hoofdstuk 10 De almachtige consument 46
Hoofdstuk 11 Het tijdperk van de ondernemer 48
Hoofdstuk 12 De griezelige geheimen van de superpower-curve 52
Hoofdstuk 13 De S-curve in een notendop 58
Hoofdstuk 14 In welk deel van de technologiecurve bevinden we ons op dit moment? 60

Deel II: De zeven golven van innovatie 63
Hoofdstuk 15 Overzicht – waar zal de toekomst ons brengen? 65
Hoofdstuk 16 Wat ons drijft 69
Hoofdstuk 17 De zeven technologische golven in een notendop 80
Hoofdstuk 18 Het mysterie en de magie van het geheugen 82
Hoofdstuk 19 Golf 1.0 – Hoe zal onze samenleving in de toekomst functioneren? 85
Hoofdstuk 20 Golf 1.0 – Trends 99
Hoofdstuk 21 Zomer 2030 – Hoe leven we dan? 104
Hoofdstuk 22 Golf 2.0 – Hoe ziet de toekomst van onze infrastructuur eruit? 106
Hoofdstuk 23 Golf 2.0 – Trends op het gebied van infrastructuur 117
Hoofdstuk 24 Hoe ziet het leven eruit in Golf 2.0? 123
Hoofdstuk 25 Golf 3.0 – de toekomst van onze informatiestructuur 133
Hoofdstuk 26 Golf 3.0 – Trends 137
Hoofdstuk 27 Het leven in een Golf 3.0-wereld 143
Hoofdstuk 28 Golf 4.0 – De toekomst van de automatisering 152
Hoofdstuk 29 Golf 4.0 – Trends 159
Hoofdstuk 30 Leven in een Golf 4.0-wereld 164
Hoofdstuk 31 Golf 5.0 – De toekomst draait om delen 174
Hoofdstuk 32 Golf 5.0 – Trends delen 184
Hoofdstuk 33 Leven in een Golf 5.0-wereld 187
Hoofdstuk 34 Golf 6.0 – De toekomst van het leren 195
Hoofdstuk 35 Golf 6.0 – Trends 200
Hoofdstuk 36 Golf 7.0 – De toekomst van het creëren 210
Hoofdstuk 37 Golf 7.0 – Trends 213

Deel III: Hoe we zorgen voor aanpassing, innovatie en groei 223
Humanification in de echte wereld 225
Van idee naar uitvoering – de vervolgstappen 246

Noten 249

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De code van creativiteit
    Marcus Du Sautoy
    De code van creativiteit
    € 24,95
  • Digitaal minimalisme
    Cal Newport
    Digitaal minimalisme
    € 20,00
  • Gegevens verwerken in Excel
    Wim de Groot
    Gegevens verwerken in Excel
    € 25,99
  • Meer weten met big data
    Dik Bijl
    Meer weten met big data
    € 12,50
  • De nieuwe economie
    Tim O'Reilly
    De nieuwe economie
    € 10,00
  • Machine Learning voor Dummies
    John Paul Mueller
    Machine Learning voor Dummies
    € 34,99

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Go digital, stay human

        Go digital, stay human
        Christian Kromme
        /