Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Organiseren op je voorvoeten

Inspiratie voor een wendbare organisatie

Paperback Nederlands 2022 9789024446940
Nog niet verschenen, verwacht op 04‑04‑2022
29,50

Samenvatting

Als leidinggevende of manager komt er veel op jou en je organisatie af, en al voelt het misschien zo, je hoeft niet alle antwoorden daarop te hebben. Je hoeft niet alle scenario’s vooraf te kennen en af te wegen. Je hoeft niet eens al je mensen wendbaar te krijgen. Het enige wat je moet doen, is zorgen dat jouw organisatie op haar voorvoeten staat.

Een wendbare organisatie kan snel en zonder gedoe reageren op onvoorspelbare dynamiek in de omgeving. Alleen zo kan een organisatie van toegevoegde waarde zijn én blijven voor haar klanten, cliënten, patiënten of burgers. In dit boek beschrijft Mark Nijssen wat wendbaarheid is, waarom je het nodig hebt en hoe je je eigen organisatie wendbaarder maakt.

De auteur combineert recente wetenschappelijke inzichten, casestudies en een enquête onder ruim 1.300 leidinggevenden tot een praktische aanpak voor meer wendbaarheid. Heldere richtlijnen en inspirerende voorbeelden dagen managers uit hun eigen nieuwsgierigheid en creativiteit in te zetten om deze aanpak een eigen invulling te geven. Het blijven tenslotte de voorvoeten van jouw organisatie.

Dit boek is onmisbaar voor leidinggevenden en managers die de wendbaarheid van hun organisatie willen vergroten en biedt ook waardevolle inzichten aan consultants, (interne) veranderaars en andere organisatieprofessionals.

Specificaties

ISBN13:9789024446940
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Druk:1
Verschijningsdatum:4-4-2022
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Over Mark Nijssen

Mark Nijssen is auteur, trainer, onderzoeker en adviseur. Hij doet vooral projecten gericht op het ontwerpen en werkend krijgen van (top)structuren. Altijd met de drive organisaties te helpen mooier en wendbaarder te worden. Hij brainstormt met mensen in de organisatie over wat er aan de hand is, experimenteert met waar de organisatie naartoe wil en met de complexiteit die veranderen soms zo lastig maakt. Begonnen als organisatieadviseur voor HR-vraagstukken zocht hij de verdieping in de wetenschap. En vanuit de wetenschap ontstond bij Mark weer een nieuwe, aanvullende, behoefte. Namelijk terug naar de kern en weg van alle hypes. Als we alle modetermen weghalen, wat houden we dan nog over? - De behoefte om praktisch en bewust aan de slag te gaan met het ontwerp van de organisatie. mark@organisatieontwerpatelier.nl

Andere boeken door Mark Nijssen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Organiseren op je voorvoeten